Gjest Madeline Skrevet 10. januar 2006 #1 Skrevet 10. januar 2006 Ungene kjøpte seg hver sin Nintendo DS for ikke lenge siden. To dager etterpå setter Elkjøp ned prisen på spillmaskinen med 200,- . Det var temmelig surt. Har jeg noen mulighet til å få igjen de 200,-? Jeg vet de har 30 dagers returrett, men det er ikke aktuelt å ta med maskinene tilbake til butikken.
Sin Skrevet 10. januar 2006 #2 Skrevet 10. januar 2006 Den returretten gjelder vel bare for ubrukte varer eller? For da kan du selvsagt ta med varen tilbake til butikken, levere den, få igjen pengene og kjøpe en ny med rabatt. Men man har ingen rett til å få tilbake penger fordi et produkt man har kjøpt er på salg senere nei, det skulle tatt seg ut.
Gjest Madeline Skrevet 10. januar 2006 #3 Skrevet 10. januar 2006 (endret) Den returretten gjelder vel bare for ubrukte varer eller? For da kan du selvsagt ta med varen tilbake til butikken, levere den, få igjen pengene og kjøpe en ny med rabatt. Men man har ingen rett til å få tilbake penger fordi et produkt man har kjøpt er på salg senere nei, det skulle tatt seg ut. ← Jeg gjorde vel egentlig regning med det, men det er da lov til å spørre her. Men det med at returretten kun er for ubrukte varer stemmer ikke. Jeg har flere ganger vært innom Elkjøp mens noen har levert inn en brukt vare som de ikke var fornøyd med. Det trenger heller ikke å være noe galt med varen for at du skal få pengene tilbake. Endret 10. januar 2006 av Hannen
Sin Skrevet 10. januar 2006 #4 Skrevet 10. januar 2006 Jøss. De tar imot brukte varer? Da vet jeg det også. Ja ja, da er det bare å pakke sammen og levere tilbake da, hvis du gidder.
Snuppelure Skrevet 10. januar 2006 #5 Skrevet 10. januar 2006 Er litt usikker, men siden de har 30 dagers full returett også av brukte varer burde prisgarantien slå inn på dine produkter. Selv hadde jeg tenkt å levere inn en printer jeg kjøpte som kom på salg få dagere sener, for så å kjøpe en av de som var på salg istede. For min del kokte det bort i kålen så jeg fikk ikke tetst det ut i praksis. Men jeg skulle tro at prisgarantien vil virke her også, det er tross alt ikke så mange som følger med så godt at dette blir et stort tap for dem. Ta en telefon å hør. Legg gjerne ut svaret her.
Gjest Madeline Skrevet 10. januar 2006 #6 Skrevet 10. januar 2006 Nå har jeg tatt en telefon til Elkjøp. Det viser seg at jeg hadde rett til pengene tilbake. De har 30 dagers prisgaranti mot konkurrenter og den elkjøp-butikken hvor produktet er kjøpt. For mitt vedkommende var jeg dessverre litt for sent ute. Det tilbudet på Nintendo DS varte bare ut forrige uke og skulle jeg hatt penger tilbake, så skulle jeg vært innom Elkjøp senest på lørdag som var. Men jeg ble da litt klokere og får være raskere ute en annen gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå