AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #1 Skrevet 12. juni 2023 For de som ikke vet hva Gynofobi er, så er det altså frykten for kvinner Man kan vel si at jeg har "selektiv gynofobi" (ingen offisiell diagnose). Det jeg mener med det er at det går buttery smo0th å prate med eldre (senior), barn og tenåringer fordi de skal jeg ikke tilbringe tid med uansett. Men det å starte samtaler (romantisk type) med jevnaldrede eller de i alderen 20-39 er skummelt (jeg er 31). Hvorfor? Fordi jeg er overbevist om at i den alderen så puster og lever de sarkasme og passiv-aggressivitet. Det virker som at dette dør ut signifikant når de bikker 40. Den andre grunnen til at jeg frykter å starte samtale med dem er fordi jeg føler at alle kvinner tenker koffert ala: "oj, han prater med meg BARE fordi han vil i buksa på meg" når jeg egentlig kanskje bare vil være vennlig. Jeg kan ikke tro at jeg som mann faktisk er den som føler for å ytre ordene "keep your pants on" . Vanligvis så hører man om det motvendte Så jeg må bare spør: er dere virkelig slik, eller er det bare meg? Det ironiske her er jo at jeg faktisk ikke er redd for å prate og flørte med damer etter den skumle introduksjonsfasen er over. Datingapper er heller ikke skumle og bruke, sikkert fordi da er det avklart at man skal date hverandre. Så en god del av den spenningen er vekke. Men realiteten er at jeg kan ikke være avhengi av apper hele tiden. Jeg må gjøre noe organisk. Og der vil jeg høre deres kommentarer Anonymkode: 4c60f...220
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #3 Skrevet 12. juni 2023 Du kommer til å bli dømt, bare på grunn av at du er mann. Kvinner har opplevd nok fra fremmede menn til å ta antagelsen om at de kun er ute etter sex. Og det er noe du faktisk bare må leve med og godta. Om det er grunnen bak frykten din, da vet jeg ikke om det er håp, for fakta er ar kvinner har lært å passe seg. De greier alle under en kam, for det er bedre å anta en vei å beskytte seg selv. Det du kan gjøre er jo å være tydelig i oppførselen din, at du ikke er en av de mennene som kvinner ofte har problemer med. Anonymkode: d4611...e02
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #4 Skrevet 12. juni 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg må gjøre noe organisk. Og der vil jeg høre deres kommentarer Anonymkode: 4c60f...220 Slutt å bruk tullete ord. Hvorfor bruker du organisk her? Anonymkode: e080c...343 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #5 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så jeg må bare spør: er dere virkelig slik, eller er det bare meg? Det er bare deg. Har du aldri hørt ordtaket om at kvinner tolker mens flørting som normal hyggelighet og menn tolket kvinners normale hyggelighet som flørting? Det er altså større sjanse for at kvinner bare tenker du er hyggelig, enn at du flørter. Med unntak av om du approacher på en creepy og unaturlig måte da. Du har ikke gynofobi, du har bare dårlig kvinnesyn som tenker det værste om kvinners tanker om menn. Anonymkode: 838fd...879 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #6 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Slutt å bruk tullete ord. Hvorfor bruker du organisk her? Anonymkode: e080c...343 'Organisk' er ikke et tulleord, det er bare å slå det opp i ordboka. Ordet eksisterer. I denne sammenhengen vil det si å kommunisere med folk utenfor skjermen, uten bruk av apps Jeg kan lære deg mange fine ord. Bare ring meg! AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du har ikke gynofobi, du har bare dårlig kvinnesyn som tenker det værste om kvinners tanker om menn. Anonymkode: 838fd...879 Ikke forsøple tråden min med politisk piss. Hvis du vil være kverulant så får du gå til noen andre TS Anonymkode: 4c60f...220 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #7 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 'Organisk' er ikke et tulleord, det er bare å slå det opp i ordboka. Ordet eksisterer. I denne sammenhengen vil det si å kommunisere med folk utenfor skjermen, uten bruk av apps Jeg kan lære deg mange fine ord. Bare ring meg! Ikke forsøple tråden min med politisk piss. Hvis du vil være kverulant så får du gå til noen andre TS Anonymkode: 4c60f...220 Med sånne holdninger og oppførsel mot folk som prøver å være grei og hjelpe deg så er det like greit du holder deg unna damer og folk. God bedring! Anonymkode: 838fd...879 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #8 Skrevet 12. juni 2023 25 minutter siden, AnonymBruker said: 'Organisk' er ikke et tulleord, det er bare å slå det opp i ordboka. Ordet eksisterer. I denne sammenhengen vil det si å kommunisere med folk utenfor skjermen, uten bruk av apps Jeg kan lære deg mange fine ord. Bare ring meg! Anonymkode: 4c60f...220 Her er ordboka https://naob.no/ordbok/organisk Forklar meg hvorfor du bruker organisk? Anonymkode: e080c...343 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #9 Skrevet 12. juni 2023 Slutt å sette stempel på deg selv (og kvinner!). Du er ikke redd for kvinner! Du er redd for å gjøre deg selv sårbar, redd for å risikere et avslag. Du er usikker på deg selv og på det sosiale. Du er ikke redd for kvinner. Det du føler er helt normalt, og de aller fleste føler det samme i en eller annen grad. Jeg, som er kvinne, følte mye av det samme da jeg var yngre. Problemet var jo ikke mennene - problemet var at jeg ikke hadde et godt selvbilde og hadde dårlig selvtillit og var redd for å bli avvist, redd for å gjøre meg sårbar. Årsaken hos meg lå i min barndom og oppvekst, hvor jeg og mine behov ikke ble tatt på alvor, hvor jeg stadig ble avvist av de som skulle stå meg nærmest. Jeg valgte derfor som svært ung voksen å gå i terapi, for jeg forstod at det var jeg selv som måtte endre meg om jeg skulle få det godt senere i livet. Så jeg gikk til psykolog. Og utenom det begynte jeg å gjøre ting som ga meg mestringsfølelse, utvidet mine interesser, og ikke minst, jeg utfordret meg selv til å stå i helt normale situasjoner som før hadde gjort meg usikker. Det tok tid, men jeg stod i det. Og jeg hadde rett - det var ikke menn generelt det var noe galt med, det var bare en unnskyldning jeg brukte for å beskytte meg selv mot å bli såret. Søk hjelp, ts - du har ikke noen fobi mot kvinner. Du er bare redd for å bli såret av kvinner du ev. kan få følelser for. Det er helt normalt, alle er redd for det gjennom livet. Kunsten er å bli trygg nok på seg selv til å vite at du kan takle det om det skjer. Og også det at hvis en annen avslår videre kontakt, så betyr det at dere ikke ville fungert sammen, og ergo er det til ditt beste også, fordi du da får mulighet til å finne en som faktisk passer deg. Søk hjelp av psykolog. Og gjør ting som får deg til å føle deg bedre med deg selv, og ikke minst - kom deg ut og vær sosial, skaff deg nye interesser, større nettverk, omgås folk uten å tenke på dem som mulige partnere. Bli kjent, søk vennskap. Det blir trening for deg, og så innser du etterhvert at ting går seg til. Du må jobbe for det selv. Men skal du lykkes så må du slutte å henge deg opp i "fobi"-tankegangen. Du har ingen fobi mot kvinner, du er helt normalt redd for å bli såret og avvist. Alle føler på det i en eller annen grad gjennom livet, og eneste måten å komme over det er å tørre å være sårbar, men samtidig trygg nok på seg selv til at man takler det. Lykke til Anonymkode: a5d84...afb 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #10 Skrevet 12. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: 'Organisk' er ikke et tulleord, Men «butterysmo0th» og «motvendt» er hva da, om jeg tør spørre? Tror hovedproblemet her at du er litt umoden til å være 31 år. Eksponeringsterapi er nok det du trenger. Anonymkode: 178d0...f4e 3
Yodas Skrevet 12. juni 2023 #11 Skrevet 12. juni 2023 Nå er jeg en dame som har passert den aldersgrensa på 40 du snakker om, men jeg tror ikke jeg levde og pustet sarkasme og passiv-aggressivitet da jeg var yngre. Jeg var vel heller omtrent like usikker som deg, og trodde ikke at noen kom til å like meg. Helt til jeg traff noen som likte meg, da. Hva du skal gjøre med det vet jeg ikke. Men jeg synes du høres ut som en bra fyr. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #12 Skrevet 12. juni 2023 TS her Jeg er en ganske vanskelig fyr å forstå seg på. Det er ikke avvisning eller flauser jeg er redd for. Jeg har selv erfart slik i ulike former, men det ga meg ingen mentale arr som påvirker meg. Jeg har frivillig kastet meg i mange situasjoner som kan ha resultert i slik, flere ganger i livet. Jeg ser det bare som en del av livet og et spill. Det er stimulerende, ikke skummelt For meg så er problemet det jeg nevnte: at jeg mistenker at kvinner automatisk antar seksuelle intensjoner bare jeg snakker med dem. Og det er ikke bra. Det forhindrer kommunikasjon. Men som sagt; mulig at dette bare er en irrasjonell angst jeg har. Så da spurte jeg om råd. Har fått 2 gode svar her som jeg liker. Med andre ord: dette er snakk om problemer med introduksjonsfasen. All videre kommunikasjon er flytende og en tur i parken Anonymkode: 4c60f...220 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #13 Skrevet 12. juni 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: TS her Jeg er en ganske vanskelig fyr å forstå seg på. Det er ikke avvisning eller flauser jeg er redd for. Jeg har selv erfart slik i ulike former, men det ga meg ingen mentale arr som påvirker meg. Jeg har frivillig kastet meg i mange situasjoner som kan ha resultert i slik, flere ganger i livet. Jeg ser det bare som en del av livet og et spill. Det er stimulerende, ikke skummelt For meg så er problemet det jeg nevnte: at jeg mistenker at kvinner automatisk antar seksuelle intensjoner bare jeg snakker med dem. Og det er ikke bra. Det forhindrer kommunikasjon. Men som sagt; mulig at dette bare er en irrasjonell angst jeg har. Så da spurte jeg om råd. Har fått 2 gode svar her som jeg liker. Med andre ord: dette er snakk om problemer med introduksjonsfasen. All videre kommunikasjon er flytende og en tur i parken Anonymkode: 4c60f...220 Hvis du ser på det som et spill, så skal du ikke se bort i fra at mange kvinner gjennomskuer deg og antar at du kun er ute etter sex av den grunn. Anonymkode: 178d0...f4e 1
Gjest ufiltrert Skrevet 12. juni 2023 #14 Skrevet 12. juni 2023 (endret) "Hjelp jeg har kvinnefobi kun når jeg ser en kunne tenkt meg å knulle" Nei du er usikker og nervøs og klarer ikke utrykke deg på en overbevisende måte Endret 12. juni 2023 av ufiltrert
AprilLudgate Skrevet 12. juni 2023 #15 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): TS her Jeg er en ganske vanskelig fyr å forstå seg på. Det er ikke avvisning eller flauser jeg er redd for. Jeg har selv erfart slik i ulike former, men det ga meg ingen mentale arr som påvirker meg. Jeg har frivillig kastet meg i mange situasjoner som kan ha resultert i slik, flere ganger i livet. Jeg ser det bare som en del av livet og et spill. Det er stimulerende, ikke skummelt For meg så er problemet det jeg nevnte: at jeg mistenker at kvinner automatisk antar seksuelle intensjoner bare jeg snakker med dem. Og det er ikke bra. Det forhindrer kommunikasjon. Men som sagt; mulig at dette bare er en irrasjonell angst jeg har. Så da spurte jeg om råd. Har fått 2 gode svar her som jeg liker. Med andre ord: dette er snakk om problemer med introduksjonsfasen. All videre kommunikasjon er flytende og en tur i parken Anonymkode: 4c60f...220 Men for å snu på spørsmålet: Hva er det du ønsker en «introduksjonsfase» for? Kan bare snakke for meg selv, men jeg syntes det kunne bli slitsomt i lengden å skulle være folk sin nikkedukke. Kun et mindre knippe menn forventet det, og dette var de samme som bare helt random kom bort og bablet ivei/ville underholdes uten å virke spesielt interessert i om jeg ønsket å ta del i samtalen. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #16 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis du ser på det som et spill, så skal du ikke se bort i fra at mange kvinner gjennomskuer deg og antar at du kun er ute etter sex av den grunn. Anonymkode: 178d0...f4e Livet er på en måte et spill ja. Der er "regler" og metoder. Dette gjelder ikke bare innen dating og romanse. Men du har all rett til å se på det med et annet perspektiv enn meg. Det betyr ikke at vi er fiender lol ufiltrert skrev (8 minutter siden): "Hjelp jeg har kvinnefobi kun når jeg ser en kunne tenkt meg å knulle" Casual sex etc er ikke min greie. Jeg foretrekker forhold og noe seriøst AprilLudgate skrev (8 minutter siden): Men for å snu på spørsmålet: Hva er det du ønsker en «introduksjonsfase» for? Fair spørsmål. Det gjelder ikke bare dating og romanse men generell dialog. Enhver dialog må jo ha en introduksjon Anonymkode: 4c60f...220
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #17 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): TS her Jeg er en ganske vanskelig fyr å forstå seg på. Det er ikke avvisning eller flauser jeg er redd for. Jeg har selv erfart slik i ulike former, men det ga meg ingen mentale arr som påvirker meg. Jeg har frivillig kastet meg i mange situasjoner som kan ha resultert i slik, flere ganger i livet. Jeg ser det bare som en del av livet og et spill. Det er stimulerende, ikke skummelt For meg så er problemet det jeg nevnte: at jeg mistenker at kvinner automatisk antar seksuelle intensjoner bare jeg snakker med dem. Og det er ikke bra. Det forhindrer kommunikasjon. Men som sagt; mulig at dette bare er en irrasjonell angst jeg har. Så da spurte jeg om råd. Har fått 2 gode svar her som jeg liker. Med andre ord: dette er snakk om problemer med introduksjonsfasen. All videre kommunikasjon er flytende og en tur i parken Anonymkode: 4c60f...220 Det er jo en irrasjonell angst, i så måte at dette ikke er noe du har kontroll over. Noe kvinner tenker det, andre ikke. Kommer helt an på hvem du spør, og kommer an på hvordan du oppfører deg. Høres ut som du bør ta en kognitiv terapeutisk løsning til saken. Du er nødt til å la deg selv miste kontrollen over dette, og slutte å søke svar på det, slutte å analysere den andre ut fra det spørsmålet. Anonymkode: 10005...f5a
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #18 Skrevet 12. juni 2023 Hvordan står det til med selvfølelsen? Føler du at du er verdt å elske? Elsker du deg selv? Anonymkode: f963f...918
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #19 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan står det til med selvfølelsen? Føler du at du er verdt å elske? Elsker du deg selv? Anonymkode: f963f...918 Ja. Men jeg kan ikke si at jeg blir kåt på meg selv Anonymkode: 4c60f...220
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #20 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): For meg så er problemet det jeg nevnte: at jeg mistenker at kvinner automatisk antar seksuelle intensjoner bare jeg snakker med dem. Og det er ikke bra. Det forhindrer kommunikasjon. Men som sagt; mulig at dette bare er en irrasjonell angst jeg har. Så da spurte jeg om råd. Har fått 2 gode svar her som jeg liker. Med andre ord: dette er snakk om problemer med introduksjonsfasen. All videre kommunikasjon er flytende og en tur i parken Anonymkode: 4c60f...220 Du har fått svar på det. Og det er at det er et dårlig kvinnesyn du har som innbiller deg at kvinner tenker det værste om menn. Men det vil du jo ikke høre på så da får du bare fortsette å tenke det værste om damer og komme tilbake her om to år igjen å lage en lik tråd 🙃 Anonymkode: 838fd...879 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå