Gå til innhold

Når barnehagebarn hører på listepop som spiller på sex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

5 åringen kom hjem for 2 uker siden og sang på en engelsk sang. «Singing in The shower shower shower…’

Syntes det var litt fornøyelig at de allerede i barnehagealder hadde begynt å høre på listepop, men tenkte ikke mer over det. De hadde jo allerede begynt med disco i barnebursdager. Vi fant ut låten het ‘Shower’ og fant videoen på YouTube etter datterens ønske. Så bare noen snutter fra den selv og tenkte den så ut som alle andre pop-videoer. Ganske kjedelig.

Datteren min er derimot hekta og synger på den hele dagen. I helga var hun hos besteforeldrene og ba om å få se videoen der. Da vi hentet henne fikk vi kjeft av svigerfar fordi vi lot henne se pop videoer som spilte på sex og at dette var dårlig forbilde for en snart 6-åring. Da følte jeg meg ganske dum. Jeg har aldri tenkt over dette. Barn hører vel på det som er populært, akkurat som ungdom? Og det er flere med store søsken i barnehageavdelingen til jenta, så de har vel snappet det opp derifra. Syns ikke denne ‘shower videoen var av det verste slaget heller. Så da verre videoer enn det på MTV da jeg var barn😆

Hva tenker dere om at 5-7 åringer hører på listepop der nesten alt spiller på sex for å selge? Burde det være aldersgrense eller bør de få følge trendene selv om de er små?

Anonymkode: 6c032...53e

AnonymBruker
Skrevet

Ikke involver gamlisene i det så slipper du de greiene der. Selvfølgelig hører de listepop, det er jo uansett overalt rundt dem. 

Anonymkode: 2083c...0e0

• Liker 2
  • Nyttig 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hadde bare ledd. HØYT 😂 Hallo, det er musikk. Det er noe barn eksponeres for overalt og ikke noe å sensurere. 

MTV vidoene vi vokste opp med var mye drøyt og kan ikke se at vi tok noe skade av det😅

Skrevet

Jeg har ikke hverken hørt sangen eller sett videoen, men mener han at vanlig radio bør utgå mens man har barn i barnehagealder da? Og butikker som spiller musikk? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

5 åringen kom hjem for 2 uker siden og sang på en engelsk sang. «Singing in The shower shower shower…’

Syntes det var litt fornøyelig at de allerede i barnehagealder hadde begynt å høre på listepop, men tenkte ikke mer over det. De hadde jo allerede begynt med disco i barnebursdager. Vi fant ut låten het ‘Shower’ og fant videoen på YouTube etter datterens ønske. Så bare noen snutter fra den selv og tenkte den så ut som alle andre pop-videoer. Ganske kjedelig.

Datteren min er derimot hekta og synger på den hele dagen. I helga var hun hos besteforeldrene og ba om å få se videoen der. Da vi hentet henne fikk vi kjeft av svigerfar fordi vi lot henne se pop videoer som spilte på sex og at dette var dårlig forbilde for en snart 6-åring. Da følte jeg meg ganske dum. Jeg har aldri tenkt over dette. Barn hører vel på det som er populært, akkurat som ungdom? Og det er flere med store søsken i barnehageavdelingen til jenta, så de har vel snappet det opp derifra. Syns ikke denne ‘shower videoen var av det verste slaget heller. Så da verre videoer enn det på MTV da jeg var barn😆

Hva tenker dere om at 5-7 åringer hører på listepop der nesten alt spiller på sex for å selge? Burde det være aldersgrense eller bør de få følge trendene selv om de er små?

Listepop er overalt, de liker det de og men skjønner jo ikke hva som sies og menes!

Noen eldre tåler svært lite av mye så ikke bry deg!

Anonymkode: 79b1f...3a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reagerer mer på legekontorer og BUP som spiller nyheter med skumle ting ,drap og ulykker osv mens det sitter barn og hører på..

Så lenge hun ikke ser de videoene hjemme, er det helt innafor å høre på sangene!

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Jobber i barnehage og ungene hører på TIX og Ballinciaga, mens vi tvinger på dem lille Petter edderkopp.

Anonymkode: 55e40...031

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Listepop er overalt, de liker det de og men skjønner jo ikke hva som sies og menes!

Noen eldre tåler svært lite av mye så ikke bry deg!

Mange barn kan engelsk jo.

Anonymkode: be9ad...e99

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange barn kan engelsk jo.

Anonymkode: be9ad...e99

Mine har engelsk som førstespråk, det betyr ikke at de forstår innuendo og impliserte henvisninger til sex. De forholder seg til teksten bokstavelig i den grad de faktisk bryr seg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var 10-11 år var min favorittsang "lick on my lollipop" av dj alligator project..... Forstod derimot ikke betydningen før flere år senere

Anonymkode: 8e289...6ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Når jeg var 10-11 år var min favorittsang "lick on my lollipop" av dj alligator project..... Forstod derimot ikke betydningen før flere år senere

Anonymkode: 8e289...6ed

Problemet i samfunnet med diverse menn er at når barn liker den typen sanger og gjerne synger dem og så sitter de der og tenker at barna liker den typen ting.

Anonymkode: 9b96b...063

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Må jo ha såpass,gi de et pride flagg også

Anonymkode: c0601...329

Skrevet

Det tenker jeg du avgjør. Men ikke føl deg dum! :gruppeklem:

Få år siden det ljomet "Fy faen" i bakseter på vei med barna :fnise: 

Tenker det er hva det er, en sang med fengende lyder.

Så får man heller være litt mer på vakt med det visuelle når de er på besøk. Dèt må de som passer dem styre. Ingenting å føle seg dum for :klem:

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Problemet i samfunnet med diverse menn er at når barn liker den typen sanger og gjerne synger dem og så sitter de der og tenker at barna liker den typen ting.

Anonymkode: 9b96b...063

Har ingenting med samfunnet å gjlre, men syke menn. 

Jeg digget lollipop sangen og hører på den ennå som 35. Musikk skaper ikke pedofile. 

Det er voksne som har en rar tankegang som deg som er med på å ødelegge samfunnet. 

Musikk er musikk. 

Bare husk at Elvis, Beatles osv var en skam når den musikken kom ut også 😅

Anonymkode: 43fd6...771

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Listepop er jo ikke om sex nå om dagen. Det er om drugs 😬😅 Vet ikke hvor gammel du er, TS, men jeg sent i 30 årene, og sangene vi vokste opp med, ja, de handler alle om sex. 😅

Anonymkode: 75e06...5fd

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

er hadde begynt å høre på listepop, men tenkte ikke mer over det. De hadde jo allerede begynt med disco i barnebursdager. Vi fant ut låten het ‘Shower’ og fant videoen på YouTube etter datterens ønske. Så bare noen snutter fra den selv og tenkte den så ut som alle andre pop-videoer. Ganske kjedelig.

Vi er ganske flinke til å høre på musikken, men vi sjekker alltid videoene først og vurderer om de er aktuelle å sette på i det hele tatt. Tenker det er ganske lurt. Men om de allerede ser videoen i bhg hjelper det jo lite å si nei hjemme... Mine elsker sanger som Godt stekt pizza, og Pinne for landet, kan vel si at fest-innholdet heller egentlig ikke akkurat er passene. Men la de nå kose seg med musikk og ha det gøy med musikk. Musikktekst er ikke lik sannhet om verden. Det lærer man senere, i det de begynner å spørre om hva ting og tang betyr. Ikke at jeg har sjekket om disse har videoer, men unngår vanligvis videoer uansett. De de spør om å få se sjekker vi alltid selv først. Mine barn tror at musikk mest kommer fra Spotify og ikke like mye fra TV - og slik kan det godt være så lenge det går. Har selv egentlig alltid syntes at musikk er best uten videoer som skal ha all oppmerksomheten, så tenker barna mine har bare godt av å faktisk HØRE på musikk.  Så det er jo en mulighet da.

Anonymkode: 96cd2...4ca

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder ikke reagere, men jeg tenker mitt når ungdommen stort sett hører på rap og "nigga" (alltid en "nigga" som synger..) og fuck you in the ass. Litt merkelig hvor lite oppmerksomhet slike tekster får, det er jo verbalt søppel. Miljøkampen er ikke kommet dit tydeligvis.

Anonymkode: e83e4...5c8

AnonymBruker
Skrevet

Da min sønns var 6 hadde han funnet mine gamle rap cd'er uten at jeg visste det. Plutselig hørte jeg fra soverommet hans: "Look out for the pussy vandalist!" Den cd'en ble fjernet fra sortimentet hans for å si det sånn. 😂

Anonymkode: 8025d...ece

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig! De skjønner jo ikke alt som synges heller, jeg sang med til Roxette "sleeping in my car - I will undress you" og tenkte det var noen som skulle sove i bilen, og på DumDumBoys der en linje var "hvis du vil kan du ligge øverst", og jeg trodde de lå i køyeseng. Det er barn, de tenker ikke som voksne. Si det til besteforeldrene! 

Anonymkode: 5b38d...202

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er forkastelig å spille slik for barnehagebarn ; sex, drikking og det som verre er.. Er det slik barndommen til våre barn skal være? Da står jammen meg all moral for fall!

Anonymkode: 27c44...a68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...