Gå til innhold

Nødvarsel, angst og uro

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad Norge endelig setter inn nødvarsel, og vil teste dette. Men jeg har hatt en frykt for bombefly, krig og sirener helt siden jeg var liten. I perioder var det så ille at jeg stivnet av fly som 10 åring. Nyheten om testen som skal foregå om to dager klokken 12 satte meg veldig ut, og nå skvetter jeg av alle lyder, fra en dør som åpner seg, netflix intro og varsel på telefonen.

Jeg er redd jeg får angst, eller verre angstanfall når alarmen går. Jeg vil stå i det, og derfor velger jeg å ikke skru av mobilen.. men ingenting hjelper for å roe ned nervene. Alt med Russland/Ukraina har gitt større nerver, og derfor spekulering om hvorfor nødvarsel er satt inn nå.. Hva er deres tanker??

Anonymkode: 2d925...4e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig beredskapstest. Hvorfor akkurat nå? Hvorfor ikke.. Det er mye annet enn krig myndigheter ønsker å varsle oss om, naturkatastrofer, vannmangel osv. Er vel også etter Covid at de har funnet ut at det er fint å få oppmerksomhet til alle innbyggerne samtidig. 

Jeg tenker at du allerede er i fryktmodus nå i og med at du skvetter for alt mulig, så kanskje skal du bare slå av telefonen på onsdag og slippe å tenke på det. Eksponering er gull hvis det gjøres riktig, men dette er kanskje ikke helt ideell situasjon for deg.

Anonymkode: 3d2bb...005

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er glad Norge endelig setter inn nødvarsel, og vil teste dette. Men jeg har hatt en frykt for bombefly, krig og sirener helt siden jeg var liten. I perioder var det så ille at jeg stivnet av fly som 10 åring. Nyheten om testen som skal foregå om to dager klokken 12 satte meg veldig ut, og nå skvetter jeg av alle lyder, fra en dør som åpner seg, netflix intro og varsel på telefonen.

Jeg er redd jeg får angst, eller verre angstanfall når alarmen går. Jeg vil stå i det, og derfor velger jeg å ikke skru av mobilen.. men ingenting hjelper for å roe ned nervene. Alt med Russland/Ukraina har gitt større nerver, og derfor spekulering om hvorfor nødvarsel er satt inn nå.. Hva er deres tanker??

Anonymkode: 2d925...4e5

Snu tankegangen din. Nå VET du at alarmen kommer, du VET at det er øvelse. Det er det du må tenke på. 
alarmen kommer om du vil eller ei, så her må du være smartere enn hjernen din for å trygge og roe ned deg selv 

Anonymkode: 66b39...f97

AnonymBruker
Skrevet

Mer om informasjon om nødvarsel. Jeg har alltid mobilen på lydløs, og uten vibrering. Var faktisk ikke klar over at myndighetene kan overstyre innstillinger på mobilene våre. Men greit å vite om man skal i begravelse e.l. på onsdag, så man kan sette mobilen i flymodus eller skru av. Må innrømme jeg ikke kjenner teknologien bak, kunne de i prinsippet overstyrt flymodus også, eller skru på en avslått mobil? Forstår jo at de vil ha nødmeldinger frem og at mobilen er det mest effektive i våre dager. Og at hvis faren var reell, ville man jo ønske å få frem varselet selv om folk satt i begravelse. Men blir ikke dette likevel en slags form for hacking? Fungerer det ikke godt nok med luftvernsirener?

Anonymkode: 8deee...bb0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...