AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Skrevet 11. juni 2023 Hei dere, Jeg og mannen min hadde i starten et veldig heftig og godt sexliv. Vi hadde nok litt avvikende sex, ved at jeg tenner på ting som kvelning, ganske harde slaps i ansikt og på kropp, spytting etc. Så ble jeg gravid og sensitiv i kropp og sjel, og så hadde jeg en fødsel med påfølgende fødselsskader. Sex etter det måtte gjøres varsomt og forsiktig. Vi fikk et barn til, som førte til ytterligere skader på kropp, så nå har barnefabrikken stengt for godt. Vi har nå hatt sex to ganger mellom barn én og to, og fire ganger etter fødsel med andremann. Det utgjør hele seks ganger på en fireårsperiode…. Det betyr ikke at jeg ikke har lyst på han, eller han ikke har lyst på meg. Han har prøvd seg, men stadig mindre etter mange avslag og utsettelser. Jeg sliter med å finne lysten, selv om jeg synes det er godt når vi faktisk har sex. Det bare virker veldig styrete å sette i gang, alt arbeidet underveis, opprydding og ev. smerter i ettertid. Jeg er også mye sliten og er litt «touched out» på grunn av barna på 4 og 2 år. Likevel ønsker jeg (og vi) selvsagt å ha et fungerende sexliv! Jeg synes jo mannen min er verdens deiligste fyr! Jeg bare aner ikke hvordan jeg setter i gang motoren igjen. Sexen som vi startet med og som jeg synes var deilig, dristig og tennende, er i dag for risikabel. Jeg kan ikke risikere å komme med blåmerker på foreldremøte eller i verste fall dø fordi vi er litt ivrig på kvelningen…. Det er rett og slett ikke like sexy, selv om hodet mitt synes det er det. Så hva gjør vi? Hvordan finner jeg tenningen som ikke består i så drøye ting? Hvordan få lyst? Hvordan planlegge og sette av tid? Vi har satt av en tid i kalenderen, men han tørr ikke følge opp i frykt av å bli avvist og jeg er så sliten at jeg tenker at «kaaaanskje vi skal ta det i morgen?». Men jeg kan ikke være sliten for alltid.. Han er for øvrig verdens mest forståelsesfulle og tålmodige fyr. Det er ikke noe mas og bare kjærlighet. Vi er ellers ganske kosete, kysser flere ganger om dagen, holder hender, klemmer og er intime på andre ikke-seksuelle måter. Vi har bare mistet den seksuelle biten, og vil ha den tilbake fordi vi vet det er godt og viktig. Håper dere har noen gode tips til meg. Anonymkode: c9a4a...f09
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #2 Skrevet 11. juni 2023 Jeg er litt i samme båt som deg. Jeg tenker at vi må finne en annen måte å se sex på rett og slett. Tiden for den litt voldelige og spennende sexen er forbi, og jeg vet ikke om det var så bra for meg som jeg trodde det var. Så er det å finne ut hva som ellers kan tenne en. Jeg synes det er sexy å ha sex rett før man skal sove og man ikke har planlagt det. Å planlegge for meg skaper for mye forventningspress til at man skal bli kåt. Å gjøre helt hverdagslige ting kan også være sexy i mine øyne. Så rar er jeg. Anonymkode: b0052...ec2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #3 Skrevet 11. juni 2023 Vi har funnet hverandre på nytt etter 15 år. Alltid hatt lite og kun ok sex før barn, nå kommer vi begge samtidig og har sex gjevnlig. Alt fra 5 ganger i uka til 1 gang j mnd. Kommer ann på form, reising osv. Vi har bare begge forandret oss. Har ikke samme krav lengere. Opptatt av at begge skal nyte. Tør å si rett ut at nå vil jeg ha sex når vi legger oss. Mer selvsikker begge to tror jeg. Det er aldri for seint. Elsker sexen vi har nå. Det gjorde jeg ikke før, men kjærligheten har alltid vært så sterk at den har overvunnet ingen/lite/dårlig sex. Også løste alt seg etter mange år. Så det er håp! God sex gjør oss lykkelige vet du Anonymkode: b5441...e4b 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #4 Skrevet 13. juni 2023 Takk for svar, begge to! Det gir meg håp. Jeg tror og håper at kjærligheten er sterk nok til å overleve perioder med lite til ingen sex, og at vi kan finne tilbake igjen. Jeg bare ønsker verktøy for å finne tilbake igjen. Skal vi bare vente, eller er det aktive valg vi kan ta for å finne lysten igjen? Anonymkode: c9a4a...f09
Ma.Ya Skrevet 13. juni 2023 #5 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar, begge to! Det gir meg håp. Jeg tror og håper at kjærligheten er sterk nok til å overleve perioder med lite til ingen sex, og at vi kan finne tilbake igjen. Jeg bare ønsker verktøy for å finne tilbake igjen. Skal vi bare vente, eller er det aktive valg vi kan ta for å finne lysten igjen? Anonymkode: c9a4a...f09 Hva med å prøve noen kort/spill det dere stiller hverandre spørsmål om sex? Prøve tantrisk sex? Sette av en dag i kalenderen, f.eks. en i uka, annen hver uke, etc.. der dere skal ha tid uten barna. Gjerne legge opp til noen intime aktiviteter, som massasje, men uten forventning om at det skal ende med sex. Så skjer det som eventuelt skjer.. Tror jo at det er ganske vanlig å slite med å finne lysten når dere har barn i den alderen, men det handler litt om prioriteringer også, og sette av tid til sex. Onanerer du? Kanskje du får mer lyst av å onanere jevnlig.. vekke lysten litt 😊
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #6 Skrevet 13. juni 2023 Har vært litt i samme båt her også. For meg så funker det ikke å ha sex på kvelden, da er jeg utkjørt og klarer det rett og slett ikke. Jeg jobber turnus og mannen har fleksitid og mulighet for hjemmekontor - så for oss har det hjulpet å legge sexen til formiddagene når barna er på skole/bhg. Jeg kunne også like litt hardhendt sex før, men har traumer etter overgrep som ikke har plaget meg særlig tidligere, men som har gjort seg mere gjeldende etter at vi fikk barn. Nå er det derfor viktig at vi starter svært rolig, for eksempel bare med å kysse lenge, slik at jeg får god tid til å bli tent. Det er også viktig at vi kommuniserer godt underveis, og mannen min vet at han ikke kan gå over til røff sex før jeg eksplisitt har sagt at han kan det. Noen ganger føles det riktig, andre ganger holder vi oss til «vanlig» sex - jeg har etter mye øving blitt mye flinkere til å kjenne etter hva jeg ønsker der og da, samt å faktisk fortelle det. Eventuelt kan dere jo også oppsøke en sexolog eller parterapeut. Jeg går til psykolog, mannen min har vært med dit et pr ganger og sex har da vært et tema. Syntes det var veldig nyttig ☺️ Anonymkode: 3ccd6...56d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå