Gå til innhold

ENK nok med kvittering eller må man også vise at det har gått ut av konto?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en brukt PC jeg betalte 800kr for i kontanter, av en selger på Finn. Har screenshot av samtaleloggen der vi blir enig om 800kr. Fikk han også til å skrive under på et salgsbrev som jeg kunne bruke som bilag. 
Skal føre dette inn i regnskapsprogram, men begynte å tenke på om det ikke er nok å ha bilaget som kvittering? Må jeg også kunne bevise at det har gått ut av min konto? For jeg betalte kontant. 

Anonymkode: 06fa2...44d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forstår Jeg rett at du ikke har kjøpt dette til deg som privatperson, men til firmaet ditt. At det er derfor du trenger kvittering og skal føre det inn i regnskapsprogram?

Å kjøpe ting til firma kontant er klassisk hvitvasking. Ikke det smarteste man gjør. Fortsett slik og du får besøk etterhvert.

Anonymkode: 89875...ba8

AnonymBruker
Skrevet

Betale kontant er helt greit. Regnskapet viser utgifter/ midler ut og inn, og er tilstrekkelig.  Store summer må være transparente, som for privatpersoner. 

Anonymkode: 55f0f...f3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der er ikke noe problem.

Anonymkode: 40f18...25e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Forstår Jeg rett at du ikke har kjøpt dette til deg som privatperson, men til firmaet ditt. At det er derfor du trenger kvittering og skal føre det inn i regnskapsprogram?

Å kjøpe ting til firma kontant er klassisk hvitvasking. Ikke det smarteste man gjør. Fortsett slik og du får besøk etterhvert.

Anonymkode: 89875...ba8

Ja jeg har en mac privat,men kjøpte en brukt enkel person jeg bare kunne ha stående på kontoret jeg leier,  til jobbting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg har en mac privat,men kjøpte en brukt enkel person jeg bare kunne ha stående på kontoret jeg leier,  til jobbting. 

Enkel PC*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...