AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Skrevet 11. juni 2023 Hei! sliter med masse kviser/akne. Dette går utover selvtillitten… har slitt i ca 1 år. Har prøvd antibiotika, epiduo og zalna uten hell. Neste steg er isotretinoin. Vil ikke gå på denne kuren. Jeg er supersensitiv mot endringer i kroppen typ mye tørrhet, og tinnitus og svimmelhet er en bivirkning, noe jeg allerede har og ikke ønsker mer av. Derfor lurer jeg på; er det noen greie damer der ute med tips/råd eller hva som har funket for dere? Har prøvd hudpleierutine uten hell, har også prøvd uten, eller veldig enkel rutine. ser ikke forskjell. ønsker IKKE innspill om isotretinoin. Jeg ser etter alternativer til dette! tusen takk for svar! Anonymkode: 1c369...dff
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #2 Skrevet 11. juni 2023 Har du sjekket hormonnivåene dine? Om du har for mye androgener kan p piller være effektivt. Mange har nytte av å kutte ut melk og meieri, kan være verdt å prøve. Har også troen på rene matvarer og lang nattfaste så kroppen får reparert. Anonymkode: 4e531...dd8
Gjest Anonym200427 Skrevet 11. juni 2023 #3 Skrevet 11. juni 2023 Klarer ikke svare på kmt din så håper du ser dette. Takk for svar. Har ikke sjekket hormonnivåer. Nevnte dette for legen og de mente man ikke kan ta slike prøver og se noe som har sammenheng med kvisene? kan dessverre ikke gå på ppiller pga migrene med aura
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #4 Skrevet 11. juni 2023 Joda, jeg har nettopp gjort det. Fikk svar om at jeg har litt for høye hormonnivåer som gir androgen funksjon, og kvisene er derfor hormonelle. Det finnes medisiner som hjelper på androgen funksjon. Håper du får sjekket opp. Om ikke annet så får du avkreftet at det er det. Ønsker deg lykke til! Anonymkode: 4e531...dd8
Crescedo Skrevet 12. juni 2023 #5 Skrevet 12. juni 2023 Har du prøvd å spise lavkarbo eller bare kutte sukker? Det funka for meg og er kanskje verdt å prøve for deg også. Jeg er over 40 og har hatt mye kviser hele livet, unntatt som gravid eller på lavkarbo. Av diverse grunner er lavkarbo uaktuelt nå. Jeg tok en isotretinoinkur (ser at det ikke er aktuelt for deg) og ble ny bedre. Men da kvisene begynte å komme tilbake leste jeg litt om inflammasjon og sukker og insulin og kom frem til at det var verdt et forsøk. I starten fikk jeg kviser ganske nøyaktig to uker etter hver gang jeg gikk på en sukkersmell. Men nå, etter to år hvor hovedregelen er ikke noe sukker og så lite karbo som livet ellers tillater, kan jeg spise kake eller godteri en gang iblant uten at det påvirker huden.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #6 Skrevet 12. juni 2023 Hva med å starte på en kur med isotretinoin og heller avslutte om bivirkningene blir for mye? Det er jo ikke sånn at alle får masse bivirkninger. Jeg fikk bare tørr hud og tørre lepper. Da er det bare å smøre. Anonymkode: d59df...821
Gjest Anonym200427 Skrevet 12. juni 2023 #7 Skrevet 12. juni 2023 Som sagt så er isotretinoin uaktuelt av flere grunner og ønsker at dette blir respektert. takk for alle tips, folkens får prøve litt forskjellig og ta tiden til hjelp.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #8 Skrevet 12. juni 2023 Anonym200427 skrev (Akkurat nå): Som sagt så er isotretinoin uaktuelt av flere grunner og ønsker at dette blir respektert. takk for alle tips, folkens får prøve litt forskjellig og ta tiden til hjelp. Om du utelukker det beste middelet på markedet, kan du neppe være særlig hardt rammet. Anonymkode: d59df...821
Gjest Anonym200427 Skrevet 12. juni 2023 #9 Skrevet 12. juni 2023 Det vet du ingenting om…har akne i hele fjeset, derfor jeg vil ordne det. Du kjenner ikke til min sykdomshistorie og hvorfor det er uaktuelt, så ikke anta. Har også snakket med legen om dette. Når man ber i et innlegg om å ikke snakke om dette, så la vær å kommenter! Enkelt og greit. Jeg spør om annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå