Gå til innhold

Flere som føler dere må spørre om sexpartneren sin fortid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt om så mange som har sex med "hvem som helst". For alt man vet kan de ha skabb, resistente tarmbakterier og mye mer. Det gjør jo så det eneste logiske blir å spørre om seksualvaner. Mange tror kondom beskytter. Tanker?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det lureste er ikke å stille de direkte spørsmålene folk forventer og dermed har en avledning eller løgn til, men bli kjent med folk gjennom hverdagslig prat og kartlegg holdinger og verdier de måtte ha og som kan vise om de er mer uansvarlige eller ryddig av seg og til å stole på. Med det sagt så er det lurt av begge å teste seg før man går til sengs med ny partner.

Anonymkode: 40dbf...cc6

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hatt behov for å spørre, men vi har vel vært innom tema uten å snakke om antall, vet hun har hatt mye sex, og hun vet nok jeg har det samme.

Men spørsmål om hun har testet seg er naturlig, så lenge jeg vet hun har testet seg og det gikk bra, så bryr jeg meg ikke om mer detaljer, ikke noe jeg ønsker å høre om eller tenke på 

Anonymkode: 72b48...a91

Skrevet

Dersom det er viktig å vite antall og hvilke relasjoner de har hatt, er det greit å være klar på det, men da må du også spørre med en gang. Og så gjøre det klart at det ikke kan bli dere to.

Ut i et forhold, ikke spør om ting du ikke takler å høre sannheten.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det lureste er ikke å stille de direkte spørsmålene folk forventer og dermed har en avledning eller løgn til, men bli kjent med folk gjennom hverdagslig prat og kartlegg holdinger og verdier de måtte ha og som kan vise om de er mer uansvarlige eller ryddig av seg og til å stole på. Med det sagt så er det lurt av begge å teste seg før man går til sengs med ny partner.

Anonymkode: 40dbf...cc6

Denne støtter jeg. 

Det er ganske så lett å avdekke holdninger til  tilfeldig sex og lignende ved normal prat - uten at man må spørre om et konkret antall.

Litt samme som når du møter en dame på 40 år som gledlig puler uten kondom etter du har kjent henne i 2 dager,  så  vet du at "ja, det her er ikke en dame som er så opptatt av sykdommer, og som 100 % ikke har for vane at begge tester seg før ubeskyttet sex med ny partner.  Det samme gjelder selvfølgelig når en mann er sånn "kondom, hæ?"

Man kommer langt med å bruke hodet. Da unngår man relativt lett menn og damer som påstår at alle har herpes og hpv - helt uten å koble det til at de har pult et høyt antall folk uten kondom eller til at de selv ukritisk ubeskyttet har pult en mann eller dame som selv har hatt et høyt antall og smittet de. 

En mann eller en dame som er opptatt av sin egen helse og beskyttelse vil også ha vett til å beskytte seg selv - og indirekte partneren hjemme - hvis han eller henne er utro. Det er også et stort pluss.

Anonymkode: 8a3c4...4f0

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skabb kan man få av å sitte i en sofa hos noen med skabb eller sitte på et buss sete hvor noen med skabb sitter ved siden av deg. 

Tarmbakterier får man av mat, ikke sex. 

Du er neppe gammel nok til å ha sex uansett så ingenting å bekymre seg over for deg :)

Anonymkode: 40349...4fb

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skabb kan man få av å sitte i en sofa hos noen med skabb eller sitte på et buss sete hvor noen med skabb sitter ved siden av deg. 

Du er neppe gammel nok til å ha sex uansett så ingenting å bekymre seg over for deg :)

Siden du først skal være spydig; Skabb smittes først og fremst ved seksuell kontakt og/eller langvarig hudkontakt. Det er ytterst sjeldent skabb smitter fra tekstiler.

Det er lett å smittes av tarmbakterier ved sex fordi kvinner har så kort avstand fra anus til vagina. Kvinner kan smitte seg selv med egne tarmbakterier og mannens penis kan lett komme borti anus og da føre tarmbakteriene videre.

Anonymkode: 404e7...24d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Anal sex og rimming?

Anonymkode: 6e60f...9e5

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 12.6.2023 den 2.12):

Lettere å få resistente tarmbakterier når man er tett på noen enn ved å spise mat. Dårlige hersketeknikker. Det at fu følte for å bruke det bekrefter vel egentlig poenget mitt. 

Nå leste jeg nettopp om en som skulle ta to angrepiller på samme uke. Må være greit å ville unngå hodeløs oppførsel. 

Endret av Majer
  • Liker 1
Skrevet
Friluftsmann70 skrev (På 12.6.2023 den 0.29):

Dersom det er viktig å vite antall og hvilke relasjoner de har hatt, er det greit å være klar på det, men da må du også spørre med en gang. Og så gjøre det klart at det ikke kan bli dere to.

Ut i et forhold, ikke spør om ting du ikke takler å høre sannheten.

Jeg har hørt at mange blir sure om man spør med en gang, men jeg er i prinsippet enig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2023 den 0.38):

Denne støtter jeg. 

Det er ganske så lett å avdekke holdninger til  tilfeldig sex og lignende ved normal prat - uten at man må spørre om et konkret antall.

Litt samme som når du møter en dame på 40 år som gledlig puler uten kondom etter du har kjent henne i 2 dager,  så  vet du at "ja, det her er ikke en dame som er så opptatt av sykdommer, og som 100 % ikke har for vane at begge tester seg før ubeskyttet sex med ny partner.  Det samme gjelder selvfølgelig når en mann er sånn "kondom, hæ?"

Man kommer langt med å bruke hodet. Da unngår man relativt lett menn og damer som påstår at alle har herpes og hpv - helt uten å koble det til at de har pult et høyt antall folk uten kondom eller til at de selv ukritisk ubeskyttet har pult en mann eller dame som selv har hatt et høyt antall og smittet de. 

En mann eller en dame som er opptatt av sin egen helse og beskyttelse vil også ha vett til å beskytte seg selv - og indirekte partneren hjemme - hvis han eller henne er utro. Det er også et stort pluss.

AnonymBruker skrev (På 12.6.2023 den 0.38):

Denne støtter jeg. 

Herpes

Herpes utvikles etter at man har blitt smittet med viruset herpes simplex virus (forkortes ofte som HSV). Det finnes to typer herpes; HSV-1 og HSV-2. Begge typene kan gi utslag som munnherpes og som kjønnsherpes.

Herpes er svært vanlig. Trolig smittes over 80 % av alle i Norge i løpet av livet med et av de to herpesvirusene. De fleste som er smittet får aldri utbrudd med sår. Noen får utbrudd én gang i livet, mens andre kan få utbrudd flere ganger. Begge herpesvirus kan gi sår i underlivet. Mange blir smittet av herpes, munnsår, allerede som barn. Det ble jeg. Munnsårherpes kan og gi sår i underlivet og smittes ved oralsex. Så viktig å unngå det når man har munnsår. Jeg kysser ikke eller har sex når jeg har utbrudd med munnsår. Som sagt har de fleste en av de to herpesvirus. Og det trenger ikke bety at man har hatt ett utsvevende sexliv. Hpv smittes og veldig mange av. Spesielt de som er så voksne at de ikke har fått vaksinen. Jeg sier til en evt partner at jeg har munnsårherpes. Ingen som bryr seg, de fleste har det selv

Skrevet

Jeg har ærlig talt ikke lyst til å verken tenke på eller snakke om tidligere elskere med nåværende partner. Det føles som å dra dem inn i vårt samliv og sexliv. Skal jeg liksom tenke på sex jeg har hatt med andre menn når jeg er med min partner? Jeg kan jo ikke fortelle om slikt uten å tenke på det. Spørsmålet om hvor stor pikk andre hadde, til hva vi gjorde sammen, alt krever at jeg måtte tenke tilbake på svært intime ting med andre menn. Da drar mannen som spør om slikt mine tanker over på sex med andre menn. Egentlig rimelig ulogisk å være sjalu, men selv være den som får dama til å måtte tenke på sex med andre menn, er det ikke?

Dessuten føles det ikke riktig at jeg skal utlevere tidligere elskere til ny partner. Sex er noe personlig, intimt og fortrolig, og min lojalitet til å ikke utlevere tidligere partnere har ikke sluttet ved at forholdet sluttet. Det er selvfølgelig menn jeg har hatt fast forhold til jeg har opplevd mest ulikt med, og hva har min nåværende mann med å vite det som var intimt og fortrolig oss mellom? Om det blir slutt mellom oss engang, og det var ok for meg å utlevere slikt, da blir jo han selv også utlevert seksuelt, så menn bør jo egentlig sette pris på at kvinner ikke ønsker å gjøre det. Av begge overnevnte grunner. 

Har heldigvis en partner som ikke har mast om slikt. Da vi hadde holdt på med kondom en tid testet vi oss begge for alt før vi droppet kondom. Det synes jeg er naturlig å gjøre, men ikke å bli tvunget til å tenke på sex med andre jevnlig, på grunn av spørsmål man får, og ikke å måtte utlevere menn jeg har hatt en intim og fortrolig relasjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Aldri spurt og min mann gjennom 20’år har heller aldri spurt. Han ville uansett ikke fått no svar heller. Det var livet før..

Verken han eller jeg ville likt svaret, tror sånne spørsmål og svar ødelegger mer enn de gleder. 

Anonymkode: 23ba1...dd2

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg ville du ikke fått noe svar. Jeg ønsker ikke at noen skal vite hvem og hvor mange jeg har ligget med. Treffer jeg noen som er kul og jeg har lyst til å ligge med, så gjør jeg det. Enkelt å greit. Men jeg bruker alltid kondom. Og jeg er mann på 40. Har forstått at det er mange som er slepphendt her. Mange kvinner blir faktisk litt overrasket når jeg dra frem kondom og insistere på å bruke det. Det virker som de ikke er vant til det akkurat.

Så oppsumert, så har jeg vel et brukbart høyt og voksende antall partnere med kondom. Svært få har jeg hatt ubeskyttet sex med og da alltid i forhold.

Anonymkode: be2c8...5d8

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags informasjon trenger du, da? Dato, relasjon, varighet, personnummer på vedkommende, type samleie, bruk av prevensjon, varighet, nytelse? Blir voldsomt mye å lage skjema, så hadde nok ikke giddet.

Anonymkode: a730c...2d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...