AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Del Skrevet 11. juni 2023 Er det noen av produktene som virker? Anonymkode: 84bdd...604 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #2 Del Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det noen av produktene som virker? Anonymkode: 84bdd...604 Og hvilke? Noen med erfaring? Anonymkode: 84bdd...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 12. juni 2023 #3 Del Skrevet 12. juni 2023 Det eneste virkestoffet som har dokumentert effekt når det gjelder å forebygge rynker og til en viss grad redusere ekstisterende fine linjer, er retinoider, f.eks. retinol. TO har flere produkter med retinoider i ulike former og konsentrasjoner: Granactive Retinoid 2% Emulsion Granactive Retinoid 2% in Squalane Retinol 0,2% in Squalane Retinol 0,5% in Squalane Retinol 1,0% in Squalane Det finnes også andre ingredienser som har dokumentert effekt på å forbedre hudkvaliteten: C-vitamin bekjemper frie radikaler som bryter ned bl.a. elastin og kollagen og bidrar til hudaldring og stimulerer hudens egen produksjon av kollagen og elastin, og kan lysne pigmentflekker og misfarging forårsaket av (ubeskyttet) soleksponering, graviditet og arr etter kviser etc. ved å stiumlere cellefornyelsen i huden. C-vitamin kan også forebygge den typen solskader som gjør at huden din produserer for mye melanin - det stoffet som forårsaker pigmentflekker. TO har flere C-vitaminprodukter: Magnesium Ascorbyl Phosphate 10% Ascorbyl Glucoside Solution 12% Ascorbic Acid 8% + Alpha Arbutin 2% Vitamin C Suspension 23% + HA Spheres 2% Vitamin C Suspension 30% in Silicone Niacinamide (vitamin B3) har en rekke dokumenterte effekter på huden. Den kan bl.a. forbedre hudteksturen og gjøre store porer mindre framtredende, styrke hudbarrieren og motvirke dehydrering samt jevne ut hudtonen og redusere misfarging forårsaket av solskader. TO har ett serum med niacinamide: Niacinamide 10% + Zinc 1% Eksfolierende syrer (AHA/BHA/PHA) fjerner de døde hudcellene i det øverste hudlaget. Det kan bidra til at man unngår akne, tørre områder, inngrodde hår og ujevn hudtone. Det finnes også forskning som viser at jevnlig (men ikke overdreven) kjemisk eksfoliering med AHA kan gjøre lærhuden tykkere, fordi det øker kollagen-mengden i lærhuden, som fører til mindre synlige linjer og rynker. Til slutt bidrar også eksfoliering til at de andre hudpleieproduktene dine virker bedre, fordi de slipper å kjempe mot tykke lag med døde hudceller. Hvilken type eksfolering du bør velge, kommer an på hudtype. Dersom du ikke har brukt syreeksfolering før, og/eller har sensitiv hud, kan du prøve en av følgende: Mandelic Acid 10% + HA Lactic Acid 5% + HA Lactic Acic 10% + HA For normal hud: Glycolic Acid 7% Toning Solution For fet/uren hud: Salicylic Acid 2% Anhydrous Solution Salicylic Acid 2% Solution For "viderekomne" med hud som er vant til syreeksfoliering: AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution Det finnes stadig mer forskning som viser at visse peptider har gunstig effekt på huden. Kort forklart er peptider små kjemiske forbindelser satt sammen av korte lenker av aminosyrer, og fungerer som byggesteiner for proteinene i huden. Ulike peptider har ulike typer "jobber". De såkalte signalpeptidene sender signaler til cellene om at de skal produsere mer kollagen, altså det stoffet som holder huden glatt, elastisk og rynkefri. De signalpeptidene som har vist seg å ha best effekt, er bl.a. kopperpeptider (copper peptides) og Matrixyl 3000. Nevrotransmitterpeptider virker ved å dempe muskelsammentrekninger og kan derfor bidra til å redusere dannelsen av mimikkrynker. De virker imidlertid ikke på allerede eksisterende rynker. De best dokumenterte peptidene er Argireline, Palmitoyl tetrapeptide-28, Palmitoyl Tripeptide-38 og Syn-Ake. Det må understrekes at dette ikke er botox, man ser ikke dramatisk effekt over natten. Buffet + Copper Peptides 1% Multi Peptide + HA Serum Argireline Solution 10% Matrixyl 10% + HA Aloe 2% + NAG 2% Solution (spesielt beregnet for akneutsatt, irritert hud og aknearr) Multi Peptide Eye Serum (for øyeområdet) Når man starter med aktive ingredienser, er det viktig å huske på følgende for å unngå hudirritasjon og overbehandling: Ikke start med alle ingrediensene/produktene samtidig (unntaket er peptider, det kan kombineres med alle de andre virkestoffene). Ikke start med den høyeste konsentrasjonen av virkestoffet Sørg for gradvis tilvenning av produktet, følg instruksjonene for bruk nøye Bruk solkrem med høy faktor. Retinoider og syrer gjør huden mer solømfintlig Ta alltid en patch test før du begynner å bruke produktet, for å sjekke om du tåler det. 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #4 Del Skrevet 18. juni 2023 Tusen takk☺️ Er det noen som har prøvd noen av disse? Og merker dere forskjell? Anonymkode: 84bdd...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 19. juni 2023 #5 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tusen takk☺️ Er det noen som har prøvd noen av disse? Og merker dere forskjell? Anonymkode: 84bdd...604 Da jeg "oppdaget" eksfolierende syrer var det et vendepunkt for meg når det gjaldt hudpleie. Jeg fikk tilsendt Glycolic Acid Toning Solution 7 % ved en feiltakelse, og visste egentlig ikke så mye om syreeksfoliering. Da jeg så hvilken forskjell det gjorde på huden etter et par dager, begynte jeg for alvor å sette meg inn i hva produkter med aktive virkestoffer kan gjøre for huden🙂 Jeg liker også godt Ascorbyl Glucoside Solution 12%, som var det første C-vitaminserumet jeg forsøkte. Retinol har jeg brukt litt av og på i flere år. Det er vanskelig å si noe konkret om der har hatt effekt på rynker, bortsett fra at jeg kan si at jeg nesten ikke har rynker i huden bortsett fra mimikkrynker. Men jeg merker forskjell på huden dersom jeg ikke bruker retinol på en stund. Jeg er imidlertid ikke så glad i retinoidproduktene fra TO, akkurat der bruker jeg andre merker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiljeKP68 Skrevet 20. juni 2023 #6 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 19.6.2023 den 0.50): Tusen takk☺️ Er det noen som har prøvd noen av disse? Og merker dere forskjell? Anonymkode: 84bdd...604 Prøvde flere av disse flere uker om gangen, men får alltid kviser på pannen og tørr hud rundt munnen. Men har flere venninner som elsker produktene, så jeg tror deres effekt er forskjellig fra person til person 😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #7 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 18.6.2023 den 23.50): Tusen takk☺️ Er det noen som har prøvd noen av disse? Og merker dere forskjell? Anonymkode: 84bdd...604 Mindre linjer og litt mindre «gusten» og «solskader» hud. Jeg ser det ganske godt men usikker på om andre legger så godt merke til det for det er ikke sånn definerbar wow-effekt. Men jeg har aldri brukt hudprodukter og er 47 år nå, så kanskje derfor jeg selv merker effekt godt. Bruker serumet og retinolen. Anonymkode: c7155...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #8 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mindre linjer og litt mindre «gusten» og «solskader» hud. Jeg ser det ganske godt men usikker på om andre legger så godt merke til det for det er ikke sånn definerbar wow-effekt. Men jeg har aldri brukt hudprodukter og er 47 år nå, så kanskje derfor jeg selv merker effekt godt. Bruker serumet og retinolen. Anonymkode: c7155...403 Glemte å skrive, brukte det noen uker før jeg begynte å se forskjell så må være tålmodig. Anonymkode: c7155...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå