AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #21 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg drepte en lemen en gang jeg gikk på barneskole. Trampet på den, så rullet den ned i en dam, og druknet. Det var først da jeg følte noe i meg på det jeg hadde gjort, og har aldri skadet et dyr siden. Før denne lemen så hadde jeg vært voldelig med fisk som min far/onkel hadde fisket, trampet på fiskens halefinne, ettersom jeg syntes det var morsomt at de begynte å sprelle. Kunne og sitte å hakke de med kniven om og om igjen. Vet at det ikke unnskylder noe, men er autist. Anonymkode: e8176...633 Vil tro du er psykopat også 🤔 Anonymkode: 6a931...445 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #22 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil tro du er psykopat også 🤔 Anonymkode: 6a931...445 Nei oppfylte ikke kriterier på det. Scoret litt på schizoid personlighetsforstyrrelse da. Anonymkode: e8176...633 1
kjærring Skrevet 13. juni 2023 #23 Skrevet 13. juni 2023 Obiola skrev (På 11.6.2023 den 22.21): Hva er innenfor normalen her? Er jo sommer og langt flere dyr rundt oss enn ellers. Vanlig at barn med vilje dreper dyr de f.eks finner på stranden som krabber, sjøstjerner, småfisk/reker osv. Mjaa, altså. Om foreldrene aldri har fortalt de at det ikke er greit så kan de jo umulig vite
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #24 Skrevet 13. juni 2023 Apis skrev (På 11.6.2023 den 22.57): Tenker at vi som voksne ansvarlige omsorgspersoner, skal forklare barna at selv om dyrene skal bli mat , så skal de behandles med respekt helt til de er spist, dvs de skal ikke plages under lek og avlivning skal skje så fort og smertefritt som mulig. Dette. Anonymkode: ca5fc...7a8 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #25 Skrevet 13. juni 2023 Vi har ihvertfall lært barna våres at alle dyr og innsekter har en verdi. Det eneste er at har vi hatt maur eller andre insekter som kan skade, så drepes de, men på en mest mulig skånsom måte. Ellers redder vi de vi kan, plager ikke og dreper ikke. Anonymkode: bfc38...5fe
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #26 Skrevet 13. juni 2023 De aller fleste dreper dyr, om det så er direkte eller indirekte. Å knuse en krabbe er mye mer etisk enn å spise biff f.eks, men begge deler er umoralsk og unødvendig. Anonymkode: 79b0c...dec
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #27 Skrevet 13. juni 2023 On 6/11/2023 at 10:29 PM, Obiola said: Tenker da på barn i tidlig skolealder (6-7) som gjør dette gjentatte ganger selv om foreldrene prater med dem om empati og hvordan man behandler levende vesener. Det er da et menneskelig instinkt som slår inn. Husker jeg knuste rumpetroll med stein når jeg var 3-4, og da jeg var i barneskolealder kuttet jeg og kompisene mine opp blodigler eller store snegler med kniv. Anonymkode: 0ce6f...3ce 1
galmamma Skrevet 14. juni 2023 #28 Skrevet 14. juni 2023 er det noen av dere som sier at å drepe insekter ikke er greit som eier en flogepiske? Unger knuser krabber, kokkelurer, trykker på sånne røde bobler osv. i fjæra fordi de er nysgjerrige. Dette er viktig lærdom som barna har godt av. Barna blir ikke skadet eller dyremishanldere for den grunn. Større dyr som mus, kaniner, katter, hunder osv. er noe helt annet. De har puls
galmamma Skrevet 14. juni 2023 #29 Skrevet 14. juni 2023 ps. vi heller salt7gir gift til brunsneglene også vi
mellomtomater67 Skrevet 14. juni 2023 #30 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 12.6.2023 den 20.06): Jeg drepte en lemen en gang jeg gikk på barneskole. Trampet på den, så rullet den ned i en dam, og druknet. Det var først da jeg følte noe i meg på det jeg hadde gjort, og har aldri skadet et dyr siden. Før denne lemen så hadde jeg vært voldelig med fisk som min far/onkel hadde fisket, trampet på fiskens halefinne, ettersom jeg syntes det var morsomt at de begynte å sprelle. Kunne og sitte å hakke de med kniven om og om igjen. Vet at det ikke unnskylder noe, men er autist. Anonymkode: e8176...633 Hva faen? Du er faen meg syk i hodet! Du bør bli innsperret på psykatri for alltid!
mellomtomater67 Skrevet 14. juni 2023 #31 Skrevet 14. juni 2023 De som dreper dyr uansett alder, om de er barn, er potensielle mordere! 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #32 Skrevet 14. juni 2023 Var to gutter i klassa mi på barneskolen som pleide å knivstikke fugleunger. En av de sitter inne for drap, den andre for grov voldtekt. Kan ikke si det overrasker meg. Anonymkode: 6f640...eee 2
mellomtomater67 Skrevet 14. juni 2023 #33 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var to gutter i klassa mi på barneskolen som pleide å knivstikke fugleunger. En av de sitter inne for drap, den andre for grov voldtekt. Kan ikke si det overrasker meg. Anonymkode: 6f640...eee Fyfaen😭😭 helt sykt
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #34 Skrevet 14. juni 2023 Det er helt normalt at barn undersøker. De fleste barn som har ferdes langs kysten har knust blåskjell eller kobbunger (butt strandsnegl) for å se hva som er inni, eller evt bruke det levende dyret til å fiske krabber med. Samtidig så må de lære å behandle levende vesener med respekt. At man feks fint kan drepe en mygg - men man trenger ikke nappe av dem beina i levende tilstand. Osv. Det som ofte funker med mange barn er å sette seg ned med dem, og studere dyra når de lever. Se hvordan krabben beveger seg, vise hvordan albuesneglens skall er perfekt kantet til å passe nøyaktig der det står. Osv. Se hvor fascinerende reker svømmer - og så prøve å etterape det selv. Det å vise de hvor mye spennende det er i naturen. Og så kan man ta undringen i hva som er inni dyret, eller hvordan den reagerer på å havne i vann, på et er muntlig vis. Evt ta livet av dyret først om man skal se på innvoller. Jeg har ihvertfall svært god erfaring med å ta undringen deres på alvor, samtidig som jeg passer på det dyreetiske oppi det hele. Og det var også slik mine foreldre og besteforeldre lærte meg naturglede og -undring (og nok gjorde meg til biolog). Anonymkode: cd233...f60 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #35 Skrevet 14. juni 2023 mellomtomater67 skrev (33 minutter siden): Hva faen? Du er faen meg syk i hodet! Du bør bli innsperret på psykatri for alltid! For noe jeg gjorde før jeg var 8år?😂 Er som sagt autist, så litt "syk" i hodet er jeg da. Anonymkode: e8176...633
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå