AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Skrevet 11. juni 2023 Hei Jeg tenker å feire min bursdag. Jeg har en samboer også lurer jeg på, er det vanlig og invitere samboers familie og venner? Eller er det greit og invitere min familie og venner å ikke hans. Noen som har erfaringer med slikt? Vi har ikke hvert samboer så lenge, men alt har vi feiret jul sammen og bestemoren hans har invitert oss til dem. Jeg føler kanskje litt rart å invitere dem hvertfall familien. Snakket mer med vennene hans så vet ikke hva som er vanlig. Anonymkode: 82a00...cf5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #2 Skrevet 11. juni 2023 jeg vil si det er vanlig og invitere dem Anonymkode: 29175...88a 2
Phoenix Heart Skrevet 11. juni 2023 #3 Skrevet 11. juni 2023 Det er vanlig å invitere samboers familie.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #4 Skrevet 11. juni 2023 Det er vanlig å invitere samboers familie ja, ville være veldig rart å ikke invitere dem hvis du inviterer din familie. Hans familie er også din familie nå. Venner er noe annet. Hvis han har venner som er deres felles venner så inviterer man de, men man inviterer ikke venner som bare er din samboers venner og ikke også dine venner. Anonymkode: 479ea...4c1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #6 Skrevet 11. juni 2023 Jeg inviterer mine venner til min bursdag. Inviterte mine og hans søsken til rund dag. Ville ikke falt meg inn å invitere hans foreldre til min bursdag. Anonymkode: 49c4c...4c3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #8 Skrevet 11. juni 2023 Er det kaffe og kaker hjemme, eller fyllefest? Jeg tenker at familie er likestilt; inviteres dine, inviteres hans, og hvertfall hvis bestemor/de har inkludert deg. Anonymkode: 08391...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #9 Skrevet 11. juni 2023 Det spørs jo hvor stor feiring det er. Her er det typ mine foreldre på kaffe og kaker, og så feirer jeg én dag med venner ute på middag å. Ikke vanlig invitere mannens venner og familie for meg. Anonymkode: f1622...e46
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #10 Skrevet 11. juni 2023 Hva slags feiring er det snakk om? Her blir begge sider alltid invitert, så lenge det ikke er fest-fest. Første feiring vi hadde som nye samboere (nå er vi gift) var mitt barns bursdag, og da inviterte vi hans familie også. I dag inviterer våre foreldre den andres foreldre, om det er noe som skal feires, men det er ikke så vanlig, tror jeg. Anonymkode: bb626...9cd
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #11 Skrevet 11. juni 2023 Inviterer alltid svigers hvis det er familiesammenkomst. Nå kan du legge et godt grunnlag for å bli kjent med dem og utvide din familie gull verdt. Anonymkode: e6f66...b5b
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #12 Skrevet 11. juni 2023 "Familieselskap" hjemme med kaker o.l. inviterer vi hele familien. Altså min familie og hans familie som nå også er min familie. Jeg blir også invitert i bursdagene til hans familie. Anonymkode: c2909...915 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #13 Skrevet 11. juni 2023 Svigers blir forresten også invitert til mine foreldre/besteforeldre på julaften. Det syns jeg er innmari koselig. Anonymkode: e6f66...b5b
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #14 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei Jeg tenker å feire min bursdag. Jeg har en samboer også lurer jeg på, er det vanlig og invitere samboers familie og venner? Eller er det greit og invitere min familie og venner å ikke hans. Noen som har erfaringer med slikt? Vi har ikke hvert samboer så lenge, men alt har vi feiret jul sammen og bestemoren hans har invitert oss til dem. Jeg føler kanskje litt rart å invitere dem hvertfall familien. Snakket mer med vennene hans så vet ikke hva som er vanlig. Anonymkode: 82a00...cf5 Hvordan tenker du å feire bursdagen da? Kveldstid med alkohol/fest? Og er det rundt tall? Det har jo litt å si. Da jeg feiret 30-årsdagen min inviterte jeg vennene mine og ett søskenbarn. Kun 2-3 av kompisene hans. Dette var på kveldstid med alkohol. Hadde aldri komt på å invitere familie forøvrig, da hadde vi blitt altfor mange. Mannen til søskenbarnet mitt feiret derimot 50 årsdagen sin med familien. Barna, sine søsken og konen sin næreste familie, ( mor, onkel, tante og søskenbarn). Da ble vi rundt 20 stk tilsammen i leid lokale. Jeg tenker derfor det er veldig individuelt hvordan man feirer bursdagene sine, men velger man familiebursdag er det naturlig å invitere svigers og hans søsken i tillegg til sin egen familie. Anonymkode: e09ce...304
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #15 Skrevet 12. juni 2023 Det er jo ikke så vanlig at voksne mennesker markerer bursdagen med familiebursdag, så ville hørt med samboeren hva som er vanlig i hans familie. Jeg ville reagert litt om det plutselig datt inn en slik invitasjon. Med mindre det er rund dag og du lager til litt finere selskap, da er det naturlig å invitere. Mannens venner inviterer jeg aldri til noe som gjelder meg, tross 20 år sammen. Anonymkode: 646d8...4ea
Smosk Skrevet 12. juni 2023 #16 Skrevet 12. juni 2023 Er det kaffe og kakeselskap så inviterer du samboerens foreldre og søsken også, en fin anledning å bli kjent med hverandre . Skal du ha selskap med fart i så kan du invitere dem og din familie tidligere og si i fra at selskapet skal vare utover kvelden og det vil komme venner senere på kvelden og de må bare bli , så er det opp til dem om de drar etterhvert eller blir med på festen.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #17 Skrevet 12. juni 2023 Vi deler opp i 3 når vi har bursdag: én feiring med en del av min familie, feiring nr 2 med andre delen av min familie og feiring nr 3 med samboers familie. Jeg har stor familie og vi er veldig nære, så det blir for mange mennesker, spesielt når det ikke er snakk om et rundt tall. I samboers familie er det dessuten små barn, og det er det ikke i min, så det blir forskjellige typer feiringer. Anonymkode: af9ac...7d8
Kittykat Skrevet 12. juni 2023 #18 Skrevet 12. juni 2023 Når vi feirer bursdag, så inviteres begge sider av familien. Det har vi gjort siden den dagen vi flyttet sammen. Noe annet ville vært unaturlig. Når man flytter sammen, så blir man jo en familie og da inviteres begge sider av familien.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #19 Skrevet 12. juni 2023 Det spørs veldig. Jeg har invitert bare min familie til mine egne bursdager, men det er totalt tre stykker - og samboers familie er 15... Da må det mye mer til med tanke på å lage til mat, oppvask, organisering, tidspunkt (små barn som skal legge seg, større barn som har fritidsaktiviteter). Det orker jeg rett og slett ikke hver gang, og har da invitert bare mine. Anonymkode: 8aa2d...964
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå