Gå til innhold

Polet med barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper alkohol til min gamle tante og onkel hver helg. De kommer seg ikke ut og liker å dele en flaske eller to når helgen kommer. Av og til mer om de skal ha selskap, noe de ofte har. Kjøper ukentlig da de ønsker å tilpasse vin til mat. 

Men nå ble jeg plutselig litt stresset. Tar med meg baby på 6mnd og av og til 2åringen. Det er et lite vinmonopol da vi bor et lite sted. Er nå redd for hva de ansatte tenker? Det er stort sett de samme to som er der,og de kan si "ja  så i dag ble det rødvin ja". Så trir de kjenner meg igjen. Er redd de tror all alkoholen er til meg. 

Anonymkode: 232c3...bc5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt ok å ta med barn på polet. 

Anonymkode: b4e63...7ab

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet på polet da jeg studerte, og det var mange som hadde behov for å påpeke at de handlet for noen. Noen trodde jeg på, andre... not so much. Du kan jo si det, spesielt hvis det er et lite pol og folk småprater. Eller hva med å bare kjøpe mye neste gang, så slipper du å innom så ofte?

Anonymkode: 4f8c8...af7

AnonymBruker
Skrevet

Da spør du om hjelp: «min tante skal ha så mange gjester og servere sånn mat og passer denne til det?» Og snakker du høyt til toåringen: «nå har vi hjulpet gammeltante». 

Anonymkode: 3bf95...00c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

En flaske vin eller to i uka er ikke akkurat sjokkerende mye, med eller uten barn på slep. De bryr seg neppe.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Ingen som helst reagerer på at man har med seg barna sine når man kjøper to flasker vin på polet. Og om de skulle tenke sitt fordi de tror du drikker alt selv så er jo ikke det ditt problem. Å lage et poeng av å si høyt at det er til noen andre ville jeg synes var enda merkeligere og jeg ville tenkt at de som sier slikt har mer å skjule kontra de som bare handler normalt og går. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg kjøper alkohol til min gamle tante og onkel hver helg. De kommer seg ikke ut og liker å dele en flaske eller to når helgen kommer. Av og til mer om de skal ha selskap, noe de ofte har. Kjøper ukentlig da de ønsker å tilpasse vin til mat. 

Men nå ble jeg plutselig litt stresset. Tar med meg baby på 6mnd og av og til 2åringen. Det er et lite vinmonopol da vi bor et lite sted. Er nå redd for hva de ansatte tenker? Det er stort sett de samme to som er der,og de kan si "ja  så i dag ble det rødvin ja". Så trir de kjenner meg igjen. Er redd de tror all alkoholen er til meg. 

I alle dager. 
Her i Sverige må vi ha med ungene på polet, de får ikke være i barnehagen utenfor arbeidstidene. 

Anonymkode: 9fe50...39f

Skrevet

Jeg har ikke tatt med barna på polet etter at de fylte 3.

Men uansett neppe noen stor krise.

Skrevet

Jeg tar med barna på polet hvis det er på handlerunden og barna er med. Ser ikke noe feil med det. Jeg kjøper øl i butikken også med barna på slep. 

• Liker 2
Gjest Warrior
Skrevet

Hvorfor i all verden skulle det være noe problem å ha barn med på polet? 

Ikke tenk på det. Null stress. Hadde barn dukket opp på polet alene derimot. Da hadde det vær noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig tar man med barn på polet hvis man trenger ting fra polet. 

Anonymkode: bf54b...7ea

AnonymBruker
Skrevet

Som andre sier - selvfølgelig er det greit. 

Men jeg har full forståelse for bekymringen din - at de ansatte skal tro at du drikker to til fire-fem flasker vin i uka. Lett at slarva begynner å gå. Jeg ville kanskje prøvd å få sagt det, men uten at det virker som en unnskyldning. ("ring" din tante mens du står å ser på vin - spør om hun vil ha rød eller hvit denne gangen - eller noe annet som ikke virker teit). 

Anonymkode: ca936...b0c

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Som andre sier - selvfølgelig er det greit. 

Men jeg har full forståelse for bekymringen din - at de ansatte skal tro at du drikker to til fire-fem flasker vin i uka. Lett at slarva begynner å gå. Jeg ville kanskje prøvd å få sagt det, men uten at det virker som en unnskyldning. ("ring" din tante mens du står å ser på vin - spør om hun vil ha rød eller hvit denne gangen - eller noe annet som ikke virker teit). 

Anonymkode: ca936...b0c

Men hvorfor i all verden spiller det noen rolle hva de tror? 

Anonymkode: bf54b...7ea

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hadde reagert om samme person med så små barn kom hver helg og kjøpte 1-2 flasker. Si det som det er selv om de ikke har noe med det! Men blir fort sladder små steder. Så fint at du hjelper de :)

Anonymkode: e1353...b87

AnonymBruker
Skrevet

Å kjøpe 1-2 flasker hver helg  er uproblematisk uansett hvem de tror det er til.

Kommentaren om rødvin var nok bare et klønete forsøk på small talk. De som jobber i kassa burde jo være mer bevisst på hvilke kommentarer de kommer med nettopp på grunn av at kunden kan begynne lure på om de blir shamet.

Anonymkode: 2a683...141

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

I alle dager. 
Her i Sverige må vi ha med ungene på polet, de får ikke være i barnehagen utenfor arbeidstidene. 

Anonymkode: 9fe50...39f

Det synes jeg er rart. Man betaler for at barnet er i bhg så da burde også barnet få være der utenom arbeidstid

Anonymkode: 0c953...d18

AnonymBruker
Skrevet

Er da helt vanlig å ha med barna på polet.

Anonymkode: ffefa...3db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er helt ok å ta med barn på polet. 

Anonymkode: b4e63...7ab

Men ikke tenåringer, de kan tro du langer og avbryter hele kjøpet hvis tenåringen hjelper å legge varene på båndet. :eeeh:

Anonymkode: 038a0...0c1

Skrevet
T-AA skrev (10 timer siden):

Jeg har ikke tatt med barna på polet etter at de fylte 3.

Men uansett neppe noen stor krise.

Hvorfor ikke? :klo:

Da jeg hadde små barn hendte det da at jeg tok en tur på polet med barn på  både 10 måneder og på 10 år.  

Ta du med barn på polet, ts, og gjør som ingenting. Om noen gjør noe "galt" så er det den ansatte som kommenterer hva du kjøper, det bør de holde seg for god til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drit i hva andre tenker.

Anonymkode: 62340...100

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...