AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Skrevet 11. juni 2023 Hei! Jeg og eksen har vært sammen i 5 år. I løpet av de 5 årene så har jeg gjort det slutt 3 ganger. Første gangen jeg gjorde det slutt var høsten 2021. Da flyttet jeg ut. Vi ble fort sammen igjen, og den andre gangen jeg gjorde det slutt, gikk det et par uker også gikk jeg tilbake igjen. Nå har jeg gjort det slutt igjen, vi gikk til parterapi på familievernkontoret men følte det ikke var til noe nytte. Valgte derfor å gå. Oppi den suppa her så har vi to barn. Det er 3mnd siden jeg gjorde det slutt. Vi fungerer ikke sammen som kjærester, men vi fungerer kjempe godt når vi ikke er kjærester.. Når vi ikke er kjærester så klarer vi å kommunisere, sette av tid til hverandre og bare være tilstede med hverandre. Når vi er kjærester så er det kun konflikter, både store og små. Vi klarer ikke snakke sammen, når vi er kjærester. Men så er det det da, at jeg elsker han. Jeg sliter veldig med å gi slipp.. Vi treffes fortsatt med barna og han kommer til meg på kveldstid inni mellom. Da sitter vi å prater om løst og fast i flere timer, og det er kjempe hyggelig.. Jeg klarer ikke se for meg et liv der det ikke er meg og han.. Familien min og vennene mine kan ikke fordra han etter alt som har skjedd. Vi har virkelig ikke hatt et bra forhold, vi var direkte usunne for hverandre og får fram det verste i hverandre. Men til tross for all det vonde, så er han min trygghet og min bestevenn.. Jeg har innsett at uansett hvor sterke følelsene er for hverandre, så fungerer vi ikke som et par.. Jeg kunne trengt et par solskinnshistorier der alt gikk bra til slutt. Jeg klarer ikke se for meg at jeg klarer å gå videre, at jeg kommer til å være opphengt i eksen i evig tid🥴 beklager for langt innlegg, takk til alle som tok seg tid til å lese❤️ Anonymkode: 4f048...e4e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #2 Skrevet 11. juni 2023 Du kan ikke endre han, men du kan endre deg selv. Du må da finne ut om du er villig til det. Det er hvertfall lite bærekraftig å vingle så mye fram og tilbake som du gjør nå. Skal du komme over han må du kutte kontakten. Du må gi slipp og la han fortsette sitt liv, og du ditt. Anonymkode: 7ef01...d7c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #3 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan ikke endre han, men du kan endre deg selv. Du må da finne ut om du er villig til det. Det er hvertfall lite bærekraftig å vingle så mye fram og tilbake som du gjør nå. Skal du komme over han må du kutte kontakten. Du må gi slipp og la han fortsette sitt liv, og du ditt. Anonymkode: 7ef01...d7c Jeg forstår at denne vinglingen ikke hjelper på. Men med to barn i bildet, så er å kutte kontakt helt uaktuelt da minstemann er 1 år.. ts Anonymkode: 4f048...e4e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #4 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: 4f048...e4e Å ja, dere har barn sammen. Da må dere selvsagt ha kontakt. Hvordan reagerer barn på så mye konflikt og flytte ut og inn? Kanskje du burde pratet med noen? Få ryddet litt i tankene og kanskje noe tekniker om du vet dette ikke vil gå. Er du redd han vil gå videre og treffe en ny? Jeg har ei venninne som er samme med en mann, og de holder på slik. Slutt, sammen, slutt, sammen. Det har holdt på slik over år og det er nesten pinlig. De har ikke barn da, så det stiller seg anderledes. Anonymkode: 7ef01...d7c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #5 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å ja, dere har barn sammen. Da må dere selvsagt ha kontakt. Hvordan reagerer barn på så mye konflikt og flytte ut og inn? Kanskje du burde pratet med noen? Få ryddet litt i tankene og kanskje noe tekniker om du vet dette ikke vil gå. Er du redd han vil gå videre og treffe en ny? Jeg har ei venninne som er samme med en mann, og de holder på slik. Slutt, sammen, slutt, sammen. Det har holdt på slik over år og det er nesten pinlig. De har ikke barn da, så det stiller seg anderledes. Anonymkode: 7ef01...d7c Etter jeg flyttet ut i 2021, så har ting vært så og si det samme som nå. Så det er ikke noe merkbar forskjell for barna annet enn samvær. Vi flytta aldri sammen igjen, vi bodde i hver vår leilighet. livredd for det.. Jeg vil jo selvsagt at han skal ha det bra, og jeg unner han alt godt. Men tanken på at han skal gå videre, og få en ny hverdag med en annen enn meg er vondt å tenke på. Har tenkt tanken på å prate med noen. Jeg vet jo godt at det ikke er liv laga for oss. Vi er jo selve definisjonen på et giftig forhold. Fornuften i meg sier jo «løp så langt du kan», men følelsene i meg sier det motsatte. Håper venninna di finner ut av det, og at vinglingen hennes også stopper😅 ts. Anonymkode: 4f048...e4e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #6 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Etter jeg flyttet ut i 2021, så har ting vært så og si det samme som nå. Så det er ikke noe merkbar forskjell for barna annet enn samvær. Vi flytta aldri sammen igjen, vi bodde i hver vår leilighet. livredd for det.. Jeg vil jo selvsagt at han skal ha det bra, og jeg unner han alt godt. Men tanken på at han skal gå videre, og få en ny hverdag med en annen enn meg er vondt å tenke på. Har tenkt tanken på å prate med noen. Jeg vet jo godt at det ikke er liv laga for oss. Vi er jo selve definisjonen på et giftig forhold. Fornuften i meg sier jo «løp så langt du kan», men følelsene i meg sier det motsatte. Håper venninna di finner ut av det, og at vinglingen hennes også stopper😅 ts. Anonymkode: 4f048...e4e Jeg gikk ut av et forhold selv, og vi hadde barn. Jeg må være ærlig og si jeg ikke følte meg som meg selv før etter noen år. Nå er det 15 år siden, og nå skjønner jeg ikke at det var så vanskelig. Tiden er på vår side, og det blir bedre. Jeg skjønner det er vondt for deg, for det var jo ikke dette du så for deg. Jeg håper dere finner ut av det, og at det blir bra for deg. Anonymkode: 7ef01...d7c
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #7 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg gikk ut av et forhold selv, og vi hadde barn. Jeg må være ærlig og si jeg ikke følte meg som meg selv før etter noen år. Nå er det 15 år siden, og nå skjønner jeg ikke at det var så vanskelig. Tiden er på vår side, og det blir bedre. Jeg skjønner det er vondt for deg, for det var jo ikke dette du så for deg. Jeg håper dere finner ut av det, og at det blir bra for deg. Anonymkode: 7ef01...d7c Takk for svar. Ja, må bare bruke tiden til hjelp. Det er bare så vanskelig nå, selv om fornuften sier at det blir bedre snart. Anonymkode: 4f048...e4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå