AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Del Skrevet 11. juni 2023 Hei, Kort fortalt: er i en jobb hvor jeg har holdt ut i snart 1år. Pga msnge omstendigheter på jobben så har det ført til at jeg sliter både mentalt og psykisk pga situasjonen. I februar var jeg hos legen og jeg ble anbefalt sykemelding, men takket nei. Ville holde ut. Nå orker jeg ikke mer og kjenner jeg må ha overskudd til å ta vare på barna mine. jeg har blitt tilbudt ny jobb, med oppstart 1.sept (takk og lov). Jeg har legetime igjen i morgen og ønsker å ta i mot sykemelding frem til ferien dersom legen mener det er riktig. Men tanken på å dra tilbake på jobb i august gjør meg nervøs og redd. Så, det jeg lurer på er: kan man være sykmeldt, ta ferie for så og bli sykmeldt igjen? Trenger ikke tilbakemelding/tips/råd om å ta opp situasjonen med sjefen min. På forhånd takk for svar. Anonymkode: 6f4ce...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms. Perfect Skrevet 11. juni 2023 #2 Del Skrevet 11. juni 2023 Ja, det kan du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #3 Del Skrevet 11. juni 2023 Ja, det kan du. Lurt å avtale en legetime for oppfølging når sykemeldingen går ut. Anonymkode: 76309...a77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #4 Del Skrevet 11. juni 2023 Ja, men litt kjipt for arbeidsgiver, da den må betale de første 14 dagene TO ganger... Anonymkode: b4b22...d7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipaa Skrevet 11. juni 2023 #5 Del Skrevet 11. juni 2023 Kan du ikke forskyve ferien? Slik at det blir sykemelding og så ferie på slutten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 11. juni 2023 #6 Del Skrevet 11. juni 2023 Hvis du vet du er for syk til å jobbe så skal du skal evt sykmeldes hele perioden, og oppgi på sykepengesøknaden at du hadde ferie. https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/sykmelderveileder/ferie-og-sykmelding 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 11. juni 2023 #7 Del Skrevet 11. juni 2023 Du kan også være sykemeldt i ferien. Du er jo ikke frisk, så jeg skjønner ikke hvorfor legen skal "friskmelde" deg til ferie. Bedre å evt ta ferie i forkant av ny jobb, så du er frisk og opplagt før du starter i ny jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #8 Del Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, men litt kjipt for arbeidsgiver, da den må betale de første 14 dagene TO ganger... Anonymkode: b4b22...d7b Nei, ikke hvis TS blir sykemeldt på samme grunnlag som tidligere. Anonymkode: b918b...e0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #9 Del Skrevet 11. juni 2023 Summeer skrev (22 minutter siden): Hvis du vet du er for syk til å jobbe så skal du skal evt sykmeldes hele perioden, og oppgi på sykepengesøknaden at du hadde ferie. https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/sykmelderveileder/ferie-og-sykmelding Dette er det riktige svaret. Anonymkode: 3af11...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå