Gå til innhold

Sykmelding før/etter ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Kort fortalt: er i en jobb hvor jeg har holdt ut i snart 1år. Pga msnge omstendigheter på jobben så har det ført til at jeg sliter både mentalt og psykisk pga situasjonen. I februar var jeg hos legen og jeg ble anbefalt sykemelding, men takket nei. Ville holde ut. Nå orker jeg ikke mer og kjenner jeg må ha overskudd til å ta vare på barna mine. jeg har blitt tilbudt ny jobb, med oppstart 1.sept (takk og lov). Jeg har legetime igjen i morgen og ønsker å ta i mot sykemelding frem til ferien dersom legen mener det er riktig. 
Men tanken på å dra tilbake på jobb i august gjør meg nervøs og redd. Så, det jeg lurer på er: kan man være sykmeldt, ta ferie for så og bli sykmeldt igjen? 

Trenger ikke tilbakemelding/tips/råd om å ta opp situasjonen med sjefen min. På forhånd takk for svar. 

Anonymkode: 6f4ce...cb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan du.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan du. Lurt å avtale en legetime for oppfølging når sykemeldingen går ut.

Anonymkode: 76309...a77

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men litt kjipt for arbeidsgiver, da den må betale de første 14 dagene TO ganger...

Anonymkode: b4b22...d7b

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke forskyve ferien? Slik at det blir sykemelding og så ferie på slutten?

Skrevet

Du kan også være sykemeldt i ferien. Du er jo ikke frisk, så jeg skjønner ikke hvorfor legen skal "friskmelde" deg til ferie. Bedre å evt ta ferie i forkant av ny jobb, så du er frisk og opplagt før  du starter i ny jobb.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, men litt kjipt for arbeidsgiver, da den må betale de første 14 dagene TO ganger...

Anonymkode: b4b22...d7b

Nei, ikke hvis TS blir sykemeldt på samme grunnlag som tidligere. 

Anonymkode: b918b...e0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...