AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Skrevet 11. juni 2023 Har det vondt enda selv om det er noen måneder suden bruddet. Er det vanlig å føle at man aldri kommer til å kunne få en ny partner som man er så glad i, knyttet til og lignende? Bare tanken på ny partner gjør at det sier stopp inni meg. Flere som har/har hatt det sånn? Anonymkode: c2634...30b
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #3 Skrevet 11. juni 2023 KristinF skrev (11 minutter siden): Ja, det er normalt. Noen tips til hva jeg kan gjøre med denne følelsen? Ønsker ikke være alene resten av livet. Anonymkode: c2634...30b
McMary Skrevet 11. juni 2023 #5 Skrevet 11. juni 2023 Ja, det er helt vanlig. Uten at jeg har noe særlig statistikk å vise til, tror jeg mange bruker et års tid pluss/minus på å komme over et vondt brudd. Jeg brukte et drøyt år og nå to år etter ville jeg valgt en ny mann fremfor eksen 100% sikkert. Når følelsene forsvinner, ser man personen for det den er med alle grunnene til at det ble slutt. (vi har fortsatt kontakt, som venner) Kort ned sørgetiden med å tenke så lite som mulig på ham og det dere hadde sammen. Ikke prøv å press deg til å date andre, for det kan sette i gang tanker, sammenligning, minner og følelser. Vær med venner og familie, finn en ny hobby og bruk tiden på selvutvikling. Finn ut hvem du er og hva du vil ha ut av de nærmeste årene og livet generelt. Lag vision board, lykkedagbok og gøyale planer. Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #6 Skrevet 11. juni 2023 Ja det er helt normalt. Om et år eller to tenker du "herregud tenk at jeg tenkte det da haha!" og skjønner ikke hva du så i han etter å ha møtt mange andre flotte menn Anonymkode: a677e...744 3
Hjelpsom Skrevet 12. juni 2023 #7 Skrevet 12. juni 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Noen tips til hva jeg kan gjøre med denne følelsen? Ønsker ikke være alene resten av livet. Anonymkode: c2634...30b Det er som sakt normalt. Et par tips: 1. Ta vare på deg selv, skjem deg selv bort. 2. Gå turer og tren, det klarner etter hvert opp hodet og tren hardt når de vondeste tankene kommer. 3. Ikke gjør de samme tingene som dere gjorde sammen som par. 4. Når du er klar for det, treff nye mennesker og gjerne start dating sakte men sikkert uten å stresse. 5. Hvis dere ikke har barn sammen, kutt kontakten siden du hver gang du har kontakt vil få det svært ille. 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #8 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Er det vanlig å føle at man aldri kommer til å kunne få en ny partner som man er så glad i, knyttet til og lignende? Bare tanken på ny partner gjør at det sier stopp inni meg. Flere som har/har hatt det sånn? Anonymkode: c2634...30b Ja. Helt vanlig. Anonymkode: c0f2c...ae2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #9 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Noen tips til hva jeg kan gjøre med denne følelsen? Ønsker ikke være alene resten av livet. Anonymkode: c2634...30b Tillat deg og sørge. Plutselig en dag går det over. Anonymkode: c0f2c...ae2
Tradegy Skrevet 12. juni 2023 #10 Skrevet 12. juni 2023 Ja, dette er et viktig ledd i selve sorgprosessen. Det å orientere seg på nytt igjen. Noen kan ikke komme seg fort nok inn i nye forhold og ødelegger både for seg selv og andre. Gi tiden tid. Man trenger ikke dyrke alenehet og dyp sorg, men skynde seg langsomt Og du VET jo innerst inne at det er mulig å oppleve kjærlighet på nytt. Men akkurat den følelsen er ikke tilgjengelig akkurat nå. Vi er bygget for overlevelse og det å møte motgang er en del av livet. Nyorientering er en egen fase 🙂❤️ God klem til deg (bilde av Lisa Aisato) 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #11 Skrevet 12. juni 2023 Tusen takk for alle svar. Godt å høre og glad for alle råd jeg får. ts Anonymkode: c2634...30b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå