AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Skrevet 11. juni 2023 Baby er 4 måneder og blir helt hysterisk. Jeg har prøvd å legge tidligere, senere etc. Han blir slik med engang vi går inn på rommet. Har prøvd å amme på soverommet, trøste han ved å holde når han gråter men ingenting hjelper. Han hyyyler. En gang forsøkte jeg å bare ta han ut igjen, og da ligger han å klager litt men hylingen gir seg. Hva bør jeg gjøre? Vil også legge til at normalt legger han seg når vi legger oss men jeg har prøvd tidligere eller senere pga griningen Anonymkode: 23ebb...de4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #2 Skrevet 11. juni 2023 Hva gjør dere ved legging? altså hva innebærer legging hos dere. Anonymkode: a9070...953
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #3 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva gjør dere ved legging? altså hva innebærer legging hos dere. Anonymkode: a9070...953 Tar på pysjamas, bytter bleie, gir mat og deretter legger i sengen:) har også prøv å gi mat i senga. Blir liggende der med han til han sovner, koser med han på hodet, stryker på han etc Anonymkode: 23ebb...de4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #4 Skrevet 11. juni 2023 Har forresten prøvd synging, white noise og musikk Anonymkode: 23ebb...de4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #5 Skrevet 11. juni 2023 Ha tydelige rutiner slik at barnet begynner å forberede seg på hva som skal skje allerede når dere leser bok på stua f.eks (ja, vi har lest til gutten vår helt siden han var 3 mnd). Sørg for at baby faktisk er trøtt, ikke les klokka, men les barnet! Dersom han blir helt krakilsk, ta han ut av situasjonen, f.eks gå på badet og skift bleie før dere prøver igjen. Er akt ovenstående prøvd. Bare vær der med ham. Målet er ikke å stoppe gråten, men å være der sammen med han IG vise at det er lov å gråte. Hilsen mamma med liten gutt på 9 mnd som har slitt mye med legging og snakket med alt fra hs til lege til kiropraktor Anonymkode: fcf14...d5e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #6 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ha tydelige rutiner slik at barnet begynner å forberede seg på hva som skal skje allerede når dere leser bok på stua f.eks (ja, vi har lest til gutten vår helt siden han var 3 mnd). Sørg for at baby faktisk er trøtt, ikke les klokka, men les barnet! Dersom han blir helt krakilsk, ta han ut av situasjonen, f.eks gå på badet og skift bleie før dere prøver igjen. Er akt ovenstående prøvd. Bare vær der med ham. Målet er ikke å stoppe gråten, men å være der sammen med han IG vise at det er lov å gråte. Hilsen mamma med liten gutt på 9 mnd som har slitt mye med legging og snakket med alt fra hs til lege til kiropraktor Anonymkode: fcf14...d5e Ååå tusen takk for gode råd ❤️ Må jeg ta han opp når han gråter eller kan jeg trøste fra siden? Altså at jeg sitter ved siden av han og stryker etc? Blir så redd for å gjøre feil når jeg leser barn kan ta skade av å ligge å gråte. Kjedelig å høre at du også har slitt med dette, håper det går bedre nå Anonymkode: 23ebb...de4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #7 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ååå tusen takk for gode råd ❤️ Må jeg ta han opp når han gråter eller kan jeg trøste fra siden? Altså at jeg sitter ved siden av han og stryker etc? Blir så redd for å gjøre feil når jeg leser barn kan ta skade av å ligge å gråte. Kjedelig å høre at du også har slitt med dette, håper det går bedre nå Anonymkode: 23ebb...de4 Bare hyggelig 😊 Jeg er livredd for det samme, så har spurt om dette opp og i mente på alle helsegreier vi har vært på. Det er ikke skadelig å sitte ved siden av så lenge barnet vet at du er der sammen med han er det det viktigste! Det er derimot lurt å ta opp og prøve å roe ved byssing/amming/nærhet for å bryte barnet litt ut av den mest voldsomme gråten. Gutten min har i hvertfall veldig godt av en slik «restart» innimellom ❤️ Du kan også forske på om det er best å bare vise at du er til stede ved å snakke mykt til han innimellom eller om det er best med fysisk berøring. Min roer seg litt mer når jeg legger hånden rolig på han og synger lavt, men han slår bort hånden om jeg stryker han f.eks. Barn er jo forskjellige! Da han var så liten som din fungerte det aller best å lage «mammakapsel». La meg rett og slett med en arm på oversiden av hodet hans og et bein oppunder rumpa så han kunne legge sine bein opp på mitt lår. Slik kunne vi ligge en times tid hvor han bare gråt. Gjelder å puste med magen og minne seg selv på at det viktigste er å vise at du er der for den lille! Gutten min har det fortsatt strevsomt med leggetid, men det blir bedre og bedre og ikke minst er vi foreldre mer drillet på hva som hjelper han med å finne søvnen! Lykke til, du høres ut som en flink mamma ❤️ Anonymkode: fcf14...d5e 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #8 Skrevet 12. juni 2023 Stakkar liten, gi nærhet og varme ❤️ Babyen har kjent lukten av deg og varmen fra deg i livmoren i 9 måneder og er nå ute I en ny, stor og kald verden. Amming og samsoving ❤️ Anonymkode: d6436...c33
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #9 Skrevet 12. juni 2023 Kjenner meg igjen, min er også 4 mnd. Lest om 4 month sleep regression? Her er det skikkelig grining om han ikke er trøtt, da venter jeg 30 min (tar med opp på stua) og prøver igjen. Anonymkode: 4be16...7cd
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #10 Skrevet 12. juni 2023 Min har alltid måttet holdes. Så jeg ville tatt opp og bært/bysset. Har likevel hatt perioder med mye gråt rundt legging, husker det var ille rundt 4 mnd. Var trøtt men kjempet imot og gråt hysterisk (selv om jeg holdt/ammet/bar). Sluttet med en gang vi gikk ut i stua.. Funket iblant at faren tok over litt og bar henne rundt. Eller jeg bar i annet rom. Eller resett i stua så prøve igjen etter et kvarter. Hjalp og litt å følge våkenvinduer. Anonymkode: 59f7d...2a7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #11 Skrevet 17. juni 2023 Hva mener du? Legger du barnet når du skal sove/legge deg eller ikke? ☺️ Skjønte ikke helt. Er eneste som fungerer her i alle fall. Å legge seg samtidig. ☺️ La barnet sove i bæresele/sjal/vogn/i fanget eller være våken fram til du skal legge deg.😊 Anonymkode: 3b749...5b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå