AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Skrevet 11. juni 2023 Hei, Hvordan er lønningene i Sverige i forhold til her? Noen som har innsikt? Altså sykepleierlønn og elektrikerlønn? Noen som vet? Anonymkode: caaaa...e43
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 11. juni 2023 #2 Skrevet 11. juni 2023 Kanskje du finner noe mer ved å google "sjuksköterska løn 2023". De skriver at lønn er ca. 39 000 SEK i Stockholm. Du vil nok få en del mer hvis du tar kontakt med et bemanningsbyrå. Mange av de store sykehusene i Sverige har store mengder bemanningsvikarer fordi de faste ansatte historisk sett er vært betalt veldig dårlig, mye dårligere enn i Norge. På elektriker fant jeg dette.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #3 Skrevet 11. juni 2023 Sykepleierlønn er veldig dårlig, det er derfor mange svenske spl og hj.pleiere jobber i Norge via bemanningsbyrå. Anonymkode: 7e9b3...f02 1 1
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 11. juni 2023 #4 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sykepleierlønn er veldig dårlig, det er derfor mange svenske spl og hj.pleiere jobber i Norge via bemanningsbyrå. Anonymkode: 7e9b3...f02 Ja, du har rett, men forskjellene er mindre nå , og andre forhold, blant annet den svake norske krona, flere norske bemanningsvikarer og flere muligheter i hjemlandet, har gjort at det er færre svenske, islandske, finske og danske bemanningssykepleiere her nå.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #5 Skrevet 11. juni 2023 Ca 10k under Norge i mnd er min erfaring når jeg sammenlignet for noen år siden Typ håndverker 40k i Norge, 30k i Sverige. Sykepleier 50k Norge, 40k i Sverige osv osv Anonymkode: 6fb15...a21 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå