AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Skrevet 11. juni 2023 Det her året har vært helvete på jord. Jeg og barna har vært gjennom mer enn jeg trodde jeg kunne takle. Det er snakk om tilrettelagte politiavhør, fysisk og psykisk vold fra eks, som ikke stopper selv om vi ikke bor sammen, selv om eks kun driver psykisk vold pr nå. Vi har bodd på krisesenter, flyttet rundt og jeg har vært på møter og oppfølging flere ganger i uken, på toppen av alt skal jeg fungere i full jobb, følge opp barna med skole, fritid, møter med psykologer og møte barna med alle utfordringer de har etter år med mishandling. Timene i døgnet rekker ikke og når klokken er 23 på kvelden skal jeg kunne sette meg for å ha egentid, men da er jeg utslitt og vil bare sove. Dette har vært livet mitt i over ett år nå, jeg har hatt null avlastning, ingen som kunne hjelpe meg for å rekke rundt alt som skal gjøres i løpet av en dag, alt har stått og falt på meg. Nå er jeg dødssliten, jeg går med en konstant stein i magen, når jeg sovner på kvelden, bråvåkner jeg ofte av denne klumpen i magen og ligger å tenker i timevis før jeg sovner, på jobben stirrer jeg bare ut i luften, jeg klarer ikke å fokusere, selv hvor mye jeg prøver. Hjemme går all min energi til barna, men klumpen i magen blir bare større og større. Spør noen meg hvordan det går begynner jeg å gråte og går min vei, jeg klarer ikke å snakke, jeg har gått ned 3 klesstørrelser på kort tid. Alt jeg drømmer om nå er en lørdagsformiddag alene, hvor jeg bare kan dra på cafe med venner eller gå på butikken og se på ting, eller allerhelst bare kunne ligge på sofaen i noen timer, men har ingen å spørre om det. Det er uaktuelt at eks skal ha barna Anonymkode: 36924...4a0 12
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #2 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det her året har vært helvete på jord. Jeg og barna har vært gjennom mer enn jeg trodde jeg kunne takle. Det er snakk om tilrettelagte politiavhør, fysisk og psykisk vold fra eks, som ikke stopper selv om vi ikke bor sammen, selv om eks kun driver psykisk vold pr nå. Vi har bodd på krisesenter, flyttet rundt og jeg har vært på møter og oppfølging flere ganger i uken, på toppen av alt skal jeg fungere i full jobb, følge opp barna med skole, fritid, møter med psykologer og møte barna med alle utfordringer de har etter år med mishandling. Timene i døgnet rekker ikke og når klokken er 23 på kvelden skal jeg kunne sette meg for å ha egentid, men da er jeg utslitt og vil bare sove. Dette har vært livet mitt i over ett år nå, jeg har hatt null avlastning, ingen som kunne hjelpe meg for å rekke rundt alt som skal gjøres i løpet av en dag, alt har stått og falt på meg. Nå er jeg dødssliten, jeg går med en konstant stein i magen, når jeg sovner på kvelden, bråvåkner jeg ofte av denne klumpen i magen og ligger å tenker i timevis før jeg sovner, på jobben stirrer jeg bare ut i luften, jeg klarer ikke å fokusere, selv hvor mye jeg prøver. Hjemme går all min energi til barna, men klumpen i magen blir bare større og større. Spør noen meg hvordan det går begynner jeg å gråte og går min vei, jeg klarer ikke å snakke, jeg har gått ned 3 klesstørrelser på kort tid. Alt jeg drømmer om nå er en lørdagsformiddag alene, hvor jeg bare kan dra på cafe med venner eller gå på butikken og se på ting, eller allerhelst bare kunne ligge på sofaen i noen timer, men har ingen å spørre om det. Det er uaktuelt at eks skal ha barna Anonymkode: 36924...4a0 Herregud 🥺 Dra til legen å få deg en sykemelding og henvisning til psykolog. Anonymkode: e88cb...1da 15 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #3 Skrevet 11. juni 2023 Du trenger en sykmelding. Du er faktisk syk nå, og jobben er det eneste det er mulig å få en pause fra. :btdt: Anonymkode: 1e1a0...176 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #4 Skrevet 11. juni 2023 Full jobb? Du holder på å gå på en kjempesmell. 100% sykemelding og behandling/oppfølging av psykolog. Er det ingen som kan avlaste deg noen timer? Venner? Familie? Ønsker deg lykke til. Har vært gjennom det samme. Ble sykemeldt og er delvis ufør nå. Noe må bort i en så presset situasjon og ungene har bare deg. Du kan også ta vare på deg selv. Jobben klarer seg. Anonymkode: 665c9...42c 2 1 4
Ananas. Skrevet 11. juni 2023 #5 Skrevet 11. juni 2023 Livet kan være forferdelig krevende i blant. Det kan godt tenkes at du kan få tilbud om en eller annen form for avlastning. Ta det opp med instansene du har med å gjøre. Skulle du ikke ha det, så undersøk om det finnes noen barnevakter som er til å stole på i området ditt, som du kan bruke litt tid på å bygge opp relasjon med og å bruke fast en gang i blant. 1
Sirah Skrevet 11. juni 2023 #6 Skrevet 11. juni 2023 Sjekk om noe slikt finnes der du bor TS. Kjenner en som jobber med det og tilbudet er helt lavterskel og de hjelper mange ❤️ Og så snakker du med legen din om en sykemelding. https://frelsesarmeen.no/barne-og-familievern/home-start 3
Gidavmeg Skrevet 11. juni 2023 #7 Skrevet 11. juni 2023 Du trenger en sykemelding for å få hodet over vann. Du kan og søke barnevernet om avlastning, f.eks en helg i måneden. 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #8 Skrevet 11. juni 2023 Sykmelding! Det er umenneskelig å stå i alt det der på én gang for ett menneske ❤️ Anonymkode: 8a7b5...cc1 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #9 Skrevet 11. juni 2023 Støtter de som skriver at du må komme deg til fastlegen og få sykemelding. ❤️ hvor gamle er barna? Har de venner fra barnehage eller skole de trives med? Kunne du spurt foreldrene til vennene om de kan ha leketreff eller overnatting en helg så du kan slappe av litt? Fått noe egentid? sender deg en stor klem ❤️❤️ Anonymkode: 348cd...739 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #10 Skrevet 11. juni 2023 Få deg en sykemelding, da får du tid til å hente deg inn mens barna er i barnehage/ skole. Ta vare på helsen din først og fremst, slik at du har overskudd og psyke til å komme deg gjennom det du skal og være der for barna. Jobb er ikke en prioritet akkurat nå… Og snakk med en psykolog , du må få bearbeidet og pratet ut om alt. Anonymkode: e88cb...1da 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #11 Skrevet 11. juni 2023 Sykemelding, du trenger "egentid" for å få samlet deg igjen. Hva med å søke avlastning via barnevernet. Dette er en situasjon som kommer til å vedvare i noen år. Anonymkode: 6056f...500 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #12 Skrevet 11. juni 2023 Har levd med vold selv, og den eskalerte da jeg skilte meg. For meg var jobben veldig viktig. Man trenger å tenke på noe annet noen timer hver dag, og få en følelse normalitet. Har du mulighet til å søke om avlastningshjem for barna en helg eller to i mnd? I mitt tilfelle roet eksen min seg etter tre år, og sluttet å plage meg, så jeg holdt ut og kom meg gjennom det. Men det var noen tøffe år. Lykke til, TS! Håper ting blir bedre for dere snart Anonymkode: 18356...224 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #13 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det her året har vært helvete på jord. Jeg og barna har vært gjennom mer enn jeg trodde jeg kunne takle. Det er snakk om tilrettelagte politiavhør, fysisk og psykisk vold fra eks, som ikke stopper selv om vi ikke bor sammen, selv om eks kun driver psykisk vold pr nå. Vi har bodd på krisesenter, flyttet rundt og jeg har vært på møter og oppfølging flere ganger i uken, på toppen av alt skal jeg fungere i full jobb, følge opp barna med skole, fritid, møter med psykologer og møte barna med alle utfordringer de har etter år med mishandling. Timene i døgnet rekker ikke og når klokken er 23 på kvelden skal jeg kunne sette meg for å ha egentid, men da er jeg utslitt og vil bare sove. Dette har vært livet mitt i over ett år nå, jeg har hatt null avlastning, ingen som kunne hjelpe meg for å rekke rundt alt som skal gjøres i løpet av en dag, alt har stått og falt på meg. Nå er jeg dødssliten, jeg går med en konstant stein i magen, når jeg sovner på kvelden, bråvåkner jeg ofte av denne klumpen i magen og ligger å tenker i timevis før jeg sovner, på jobben stirrer jeg bare ut i luften, jeg klarer ikke å fokusere, selv hvor mye jeg prøver. Hjemme går all min energi til barna, men klumpen i magen blir bare større og større. Spør noen meg hvordan det går begynner jeg å gråte og går min vei, jeg klarer ikke å snakke, jeg har gått ned 3 klesstørrelser på kort tid. Alt jeg drømmer om nå er en lørdagsformiddag alene, hvor jeg bare kan dra på cafe med venner eller gå på butikken og se på ting, eller allerhelst bare kunne ligge på sofaen i noen timer, men har ingen å spørre om det. Det er uaktuelt at eks skal ha barna Anonymkode: 36924...4a0 Sykemelding!!! Anonymkode: 74615...1c3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #14 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Full jobb? Du holder på å gå på en kjempesmell. 100% sykemelding og behandling/oppfølging av psykolog. Er det ingen som kan avlaste deg noen timer? Venner? Familie? Ønsker deg lykke til. Har vært gjennom det samme. Ble sykemeldt og er delvis ufør nå. Noe må bort i en så presset situasjon og ungene har bare deg. Du kan også ta vare på deg selv. Jobben klarer seg. Anonymkode: 665c9...42c Ufør pga for mye å gjøre?😳 Anonymkode: 35d35...3f6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #15 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ufør pga for mye å gjøre?😳 Anonymkode: 35d35...3f6 🤦♀️ Anonymkode: e88cb...1da 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #16 Skrevet 11. juni 2023 TS. Takk for svar❤️ jobben har vært bra for å ha litt egentid og møte andre. Har lest alle svar, og selv om ikke alle svar har vært like hyggelig så setter jeg pris på alle tilbakemeldinger. De fleste har sagt sykemeld deg, og det kjennes nå rett å gjøre det, jeg har en utrolig snill sjef så sendte melding til han for litt siden og spurte om han kunne prate. Viser seg at han har ventet på at jeg skulle si i fra og han ønsker også at jeg skal sykemelde meg, så jeg kan komme sterkere tilbake. Så skal ikke på jobb i morgen men til legen. Da har jeg litt egentid på dagtid og kan komme ajour med husarbeid😊 sjefen nevnte også ett lavterskel tilbud som jeg skal sjekke ut Anonymkode: 36924...4a0 9
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #17 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS. Takk for svar❤️ jobben har vært bra for å ha litt egentid og møte andre. Har lest alle svar, og selv om ikke alle svar har vært like hyggelig så setter jeg pris på alle tilbakemeldinger. De fleste har sagt sykemeld deg, og det kjennes nå rett å gjøre det, jeg har en utrolig snill sjef så sendte melding til han for litt siden og spurte om han kunne prate. Viser seg at han har ventet på at jeg skulle si i fra og han ønsker også at jeg skal sykemelde meg, så jeg kan komme sterkere tilbake. Så skal ikke på jobb i morgen men til legen. Da har jeg litt egentid på dagtid og kan komme ajour med husarbeid😊 sjefen nevnte også ett lavterskel tilbud som jeg skal sjekke ut Anonymkode: 36924...4a0 Så bra! Klem ❤️ Anonymkode: 92b54...f61
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #18 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS. Takk for svar❤️ jobben har vært bra for å ha litt egentid og møte andre. Har lest alle svar, og selv om ikke alle svar har vært like hyggelig så setter jeg pris på alle tilbakemeldinger. De fleste har sagt sykemeld deg, og det kjennes nå rett å gjøre det, jeg har en utrolig snill sjef så sendte melding til han for litt siden og spurte om han kunne prate. Viser seg at han har ventet på at jeg skulle si i fra og han ønsker også at jeg skal sykemelde meg, så jeg kan komme sterkere tilbake. Så skal ikke på jobb i morgen men til legen. Da har jeg litt egentid på dagtid og kan komme ajour med husarbeid😊 sjefen nevnte også ett lavterskel tilbud som jeg skal sjekke ut Anonymkode: 36924...4a0 Husk at for å kunne ta vare på andre, må man ta vare på seg selv også ❤️ så bra du har en slik sjef. Anonymkode: f32bf...1be 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #19 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS. Takk for svar❤️ jobben har vært bra for å ha litt egentid og møte andre. Har lest alle svar, og selv om ikke alle svar har vært like hyggelig så setter jeg pris på alle tilbakemeldinger. De fleste har sagt sykemeld deg, og det kjennes nå rett å gjøre det, jeg har en utrolig snill sjef så sendte melding til han for litt siden og spurte om han kunne prate. Viser seg at han har ventet på at jeg skulle si i fra og han ønsker også at jeg skal sykemelde meg, så jeg kan komme sterkere tilbake. Så skal ikke på jobb i morgen men til legen. Da har jeg litt egentid på dagtid og kan komme ajour med husarbeid😊 sjefen nevnte også ett lavterskel tilbud som jeg skal sjekke ut Anonymkode: 36924...4a0 Veldig lurt! Har selv vært sykemeldt en stund for å ta vare på meg selv og barna etter flere tøffe ting vi har gått gjennom. Det viktigste er helsa, og psyken er en stor del av den. Barna trenger deg, de trenger at du er stabil og trygg. Men tenk også på det med at du kanskje burde ha noen å prate med for å komme deg gjennom dette. Anonymkode: e88cb...1da 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #20 Skrevet 11. juni 2023 Ts skriver jo at barna har fått utfordringer etter år med mishandling .. ÅR! Det er fader meg ikke mye greit. Anonymkode: 98810...5da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå