AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Skrevet 11. juni 2023 Har en langhåret hund som er veldig hårsår. Driver med pelsstell og hunden biter i henda mine sånn at det blir merker av tenner. Gir den godbiter når den ikke biter. Det holder bare med en liten floke som ikke er en floke. Den rykker til. Vi tør ikke å spørre noen om hjelp heller da det er mye bedre at den biter oss enn noen andre. Ellers er hunden veldig snill og den elsker folk. Men hater pelsstell. Jeg må ha den langhåret siden den skal på utstilling. Håper det går seg til etterhvert. Men hva gjør jeg? Anonymkode: 2be60...e44
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #2 Skrevet 13. juni 2023 Jeg har også det problemet med min. Jeg prøver å bare gre han på ryggen der det ikke er floker og så håper jeg han får positive assosiasjoner til børsten og vil tolerere en og annen floke etterhvert. Han «tar» meg som om han tror jeg lugger han med vilje😅 Anonymkode: 35bf6...d80
Tabris Skrevet 14. juni 2023 #3 Skrevet 14. juni 2023 Vil anbefale å lære hunden håndtering. Det finnes online-kurs i Husbandry, som er en veldig god fremgangsmåte for å lære hunden å trives med - eller i hvert fall kunne tolerere - håndtering.
Svisle Skrevet 14. juni 2023 #4 Skrevet 14. juni 2023 Finn en tom sprayflaske, bland litt balsam med vann i den og dusj pelsen lett med blanding før du børster. Fuktig pels lugger mindre. Og sørg for at du har riktig type børste/kam til akkurat din hunds pels.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #5 Skrevet 14. juni 2023 Finnes ofte dyresalonger i forbindelse med veterinær. At du kan få dopet ned hunden og tatt den rett inn til klipp/ vask/ greeing. Floker gjør svært vondt for hunden å få børstet ut. Blir ofte blåmerker og sår i huden av dem. Greit du ønsker å ha den på utstilling, men tenk på dyrevelferd. Grunn til den biter er fordi det gjør svært vondt. Anonymkode: 6834b...00c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå