AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Skrevet 11. juni 2023 Det er ikke bare snakk om the occasional flashback der du gjorde noe som var flaut eller skamfullt. Tankene strømmer inn i hodet ufrivillig nesten hele tiden, uansett hva jeg gjør. Jeg kan være på jobb, på tur, kjøre i bilen, browse nettet, være med venner. Uansett, så kommer tankene. Følelsene som kommer med de er så harde at det går utover psyken min. Å konstant bli påminnet flaue og skamfulle minner tærer på selvbildet mitt, og det går til og med så langt at jeg føler at jeg vil isolere meg selv fra andre, fordi selvbildet blir så ødelagt. Disse minnene kan godt være for 7+ år siden, men det spiller ingen rolle. Jeg pleide å slite med denne formen for OCD i tenårene, der det eventuelt gikk så langt at de første 10-20 sekundene etter jeg våknet, så kunne jeg ikke huske hvem jeg var. Tror det heter derealisasjon. Man føler seg som en tilskuer i sin egen kropp. Også snappet jeg tilbake. Det var kjempeekkelt, og det var nok fordi jeg følte så mye skam hele tiden at hjernen bare kortsluttet litt. Noen som har opplevd det samme? Anonymkode: 8a502...dec
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #2 Skrevet 11. juni 2023 TS her: Fenomenet het forresten depersonalisering, ikke derealisasjon. Anonymkode: 8a502...dec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå