Gå til innhold

Er det håp? - Depresjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så langt nede, og har vært det en stund. Gjentakende depresjoner gjennom livet, mest sannsynlig forårsaket av en udiagnostisert ADHD. Er 40 år og livet er ganske "ødelagt" etter dette. 

Som sagt langt nede nå. Får hjelp av psykolog, men jeg sliter med å dra nytte av hjelpen. Er det noen som har erfaring med at det faktisk blir bedre en gang? Trenger solskinnshistorier 😅

Anonymkode: 12544...588

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok gode utsikter til bedring, men jeg tror ikke dette kan løses med samtaleterapi hos psykolog alene. Det blir litt som å behandle diabetes eller hjerteinfarkt med samtaleterapi. 

Har du blitt vurdert av psykiater mht. medikamentell behandling for ADHD og depresjon? 

AnonymBruker
Skrevet
isw skrev (14 minutter siden):

Det er nok gode utsikter til bedring, men jeg tror ikke dette kan løses med samtaleterapi hos psykolog alene. Det blir litt som å behandle diabetes eller hjerteinfarkt med samtaleterapi. 

Har du blitt vurdert av psykiater mht. medikamentell behandling for ADHD og depresjon? 

Jeg får medisiner mot ADHD, men bare gått på dem i en måned ennå. Har prøvd ut sju forskjellige antidepressiva uten å finne noe som treffer godt, så tanken er at jeg sikkert blir bedre med tiden med hjelp mot ADHD-en. Men det tar nettopp tid, og det virker litt uovekommeligfor meg at det skal ta år å bli bra etter så mange år på felgen. Så mye overskudd har jeg ikke 🙈 Har levd i underskudd på energi i 40 år, så begynner å bli tomt 😅 

Anonymkode: 12544...588

• Hjerte 1
Skrevet

❤️ forstår deg godt. Gjentagende depresjoner er slitsomt. Men husk at når du er i en nede periode så føles alt håpløst igjen. Men siden du sier at du har gjentakende, så antar jeg du også har hatt gode perioder. Husk at det vil komme gode perioder igjen også nå. Og gi aldri opp å få et bedre liv. Alt er ikke utprøvd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...