AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #81 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men ofte så snauklipper de seg. Og det er ikke pent på noen damer. Langt hår kan man gjøre mye med. Krølle det, flette det, bruke spenner, sette opp med stor klype, bruke masse pudder og stylingprodukter. Er ikke mye "kjerring" med det. Anonymkode: 740ed...176 "Kan" betyr ikke at man faktisk gjør. Ser stort sett bare unge kvinner som faktisk styler det lange håret sitt. Hos majoriteten av voksne kvinner er det som regel en traust hestehale, sjelden bølger, fletter etc. Anonymkode: 35bcd...d1f 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #82 Skrevet 10. september 2023 Rosakatt skrev (3 timer siden): Ha håret som du ønsker ts 😊 Det vil alltid være noen som mener noe negativt, men det du mener er det viktigste, det er du som skal være deg. Kommer til å ha langt hår så lenge det er fysisk mulig for meg, misslikte megselv med kort hår, men syns det er fint til andre. Har du til langt ned på ryggen? Anonymkode: 0d1ae...356
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #83 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Orker bare ikke tanken på kort kjerringsveis g hår. Anonymkode: 842bd...1d1 Veldig hyggelig å høre for meg som er tvunget til "kjerringsveis" p.g.a. sykdom. Mistet nesten alt håret, og nå 2 år etter har det omsider vokst ut til det du kaller "kjerringsveis", og ser ikke ut til å vokse mer enn det. Anonymkode: ab153...85a 1 1
Bacteria Skrevet 11. september 2023 #84 Skrevet 11. september 2023 AnonymBruker skrev (På 12.6.2023 den 9.38): Husker for 20-30 år siden da jeg jobbet på sykehjem hvor alle de gamle damene hadde langt hår. Hver morgen skulle de ha håret i en "bun" i nakken. Da var ingen kortklipte. Etterhvert så ble flere og flere korthåret og da med disse forbannede krøllene. Så da ble vi stående å krølle håret deres i stede. Så svaret er mote. Nå har jo gjerne 40 og 50 åringene halvlangt eller langt hår. Gjør som du selv vil, langt hår er fint i alle aldre. Anonymkode: 2360d...63a Oi, nå ble jeg nysgjerrig på hvor i landet dette sykehjemmet var. Begynte i eldreomsorgen i -90, og da var permanentkrøller standard… noe herk 🫣 Nå er det sjelden å se, gamle kvinner har enten kort eller bob. Husker bare ei veldig gammel dame født på 1800-tallet som hadde glatt, hvitt hår og bun. Disse permanentkrøllene ble vel moderne på 50-tallet, og de som hadde den stilen som unge holdt seg vel til den 40 år etter. Bortsett fra hun med toppen, som var eldst. Min mor jobbet på sykehus på 60-tallet, og da hadde damene langt hår. Når hun gikk nattevakt, måtte hun vekke kvinnene og gre og flette håret deres. Tidlig om morgenen 🫣 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2023 #85 Skrevet 12. september 2023 AnonymBruker skrev (På 10.9.2023 den 20.40): "Kan" betyr ikke at man faktisk gjør. Ser stort sett bare unge kvinner som faktisk styler det lange håret sitt. Hos majoriteten av voksne kvinner er det som regel en traust hestehale, sjelden bølger, fletter etc. Anonymkode: 35bcd...d1f Herregud så kverulerende du er 😂 du får sitte og diskutere med deg selv og veggen. Du kan ikke innrømme andre rett, ser bare ditt eget syn. Anonymkode: 740ed...176 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #86 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (På 12.9.2023 den 10.28): Herregud så kverulerende du er 😂 du får sitte og diskutere med deg selv og veggen. Du kan ikke innrømme andre rett, ser bare ditt eget syn. Anonymkode: 740ed...176 Jeg er kverulerende?? Det eneste jeg påpeker, er at mange voksne kvinner med langt hår faktisk ikke styler håret sitt. Det er du som gang på gang gjentar hvor stygt det er med kort hår, så du bør kanskje ikke snakke så høyt om å bare se sitt eget syn..... ....Jeg synes det er så mye finere med langt hår på eldre damer enn kortklipt og maskulint. Mange damer ser mer mandige ut med korte sveiser, spesielt jo eldre de er. Ha det akkurat som du vil 🙂 legg noen striper i det og, så holder det seg ungt 😊 Anonymkode: 740ed...176 ....Kort hår inntil hodeskallen på eldre damer er lite flatterende da de ser ut mer som menn både på avstand og innpå. Mange er veldig skrukkete og bruker ikke sminke heller. Anonymkode: 740ed...176 ...Men ofte så snauklipper de seg. Og det er ikke pent på noen damer. Langt hår kan man gjøre mye med. Krølle det, flette det, bruke spenner, sette opp med stor klype, bruke masse pudder og stylingprodukter. Er ikke mye "kjerring" med det. Anonymkode: 740ed...176 Anonymkode: 35bcd...d1f 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #87 Skrevet 13. september 2023 Synes du absolutt kan ha langt hår, hestehale eller ei. Det viktigste er at du selv føler deg vel og trives med det. Selv har jeg fylt 50 og hår til litt nedenfor skuldrene. Det vil aldri bli langt og veldig tykt er det heller ikke, så like greit at det regulerer lengden selv. 😉 Jeg har fall i håret og trenger bare en omgang med børsten. Elsker å være low maintenance. Anonymkode: 32054...fbf 1
Andrine& Skrevet 13. september 2023 #88 Skrevet 13. september 2023 Du vil vel ikke konvertere til kjærringsveis? Lurer på hvor mye de betaler for frisør… Kanskje de farger det mørkt også, det er helt håpløst da de får sølvstriper på toppen veldig raskt.. Lyse striper er tingen!
AnonymBruker Skrevet 13. september 2023 #89 Skrevet 13. september 2023 Er dette "kjerringsveis"? Anonymkode: 35bcd...d1f 1
Bacteria Skrevet 13. september 2023 #90 Skrevet 13. september 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er dette "kjerringsveis"? Anonymkode: 35bcd...d1f Nei, det var veldig fint på henne. Ligner på min kollega. Liten dame, av den typen som kalles «gamine» på motespråk (ungt utseende, store øyne, gjerne litt gutteaktig, tenk Audrey Hepburn). Men på andre typer hadde kanskje ikke dette blitt noe fint. Hadde ikke passet meg hvertfall. Kort hår er fint på noen voksne damer, sånn som hun på bildet og den andre typen er de som er veldig klassisk vakre med symmetriske trekk. Som Sinead O Connor, som var nydelig selv uten hår. På oss andre røkla blir det fort kjerringsveis utav kort hår 🫣 Det er ikke sveisen i seg selv som er problemet, men helheten. Skjønner ikke hvorfor styling av langt hår er et slikt tema, langt hår trenger ikke styles så veldig hvis det er vedlikeholdt. Selv om det er fint med kunstferdige fletter og sånt. Det er jo kort hår som må styles og styres med, det står jo alle veier når du står opp og må gjerne vaskes daglig. For ikke å snakke om frisørbesøk.. Endret 13. september 2023 av Bacteria 5
DildoShwaggins Skrevet 13. september 2023 #91 Skrevet 13. september 2023 AnonymBruker skrev (På 10.9.2023 den 17.17): Hva var det du ikke skjønte? Jeg skjønner ikke hvorfor jeg blir stemplet som kjerring bare fordi jeg mener langt hår er traust, kjedelig, koneformet, kjærring hellet viss det er noe trøst. Anonymkode: b81cb...9ce Men vi med langt hår blir stemplet som at vi har tvangstrøye hele gjengen, at vi personlig ikke kan syns langt hår er fint, vi bare liker det pga samfunnet? haha lolz. Kort hår er for gutter, langt hår er for jenter. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #92 Skrevet 14. september 2023 DildoShwaggins skrev (15 timer siden): Men vi med langt hår blir stemplet som at vi har tvangstrøye hele gjengen, at vi personlig ikke kan syns langt hår er fint, vi bare liker det pga samfunnet? haha lolz. Kort hår er for gutter, langt hår er for jenter. At stereotypene dine er så firkanta viser nettopp poenget mitt til gangs så lolz for det 😅 Anonymkode: b81cb...9ce
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #93 Skrevet 14. september 2023 Gjør akkurat som du vil! Min bestemor var veldig gammeldags, og gikk alltid med håret i en knute på hodet og brukte «skaut» mye. Jeg husker en gan jeg skulle overnatte hos henne, så hadde hun tatt løst håret. Jeg ble så overrasket over det lange, fine, hvite håret hun hadde! Jeg syntes håret hennes var helt nydelig. Anonymkode: 9ce49...906 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2023 #94 Skrevet 14. september 2023 Bacteria skrev (17 timer siden): Skjønner ikke hvorfor styling av langt hår er et slikt tema, langt hår trenger ikke styles så veldig hvis det er vedlikeholdt. Selv om det er fint med kunstferdige fletter og sånt. Det er jo kort hår som må styles og styres med, det står jo alle veier når du står opp og må gjerne vaskes daglig. For ikke å snakke om frisørbesøk.. Jeg må vel ta litt av skylda for at det ble et tema, men det var fordi jeg ville utfordre den/de brukeren/brukerne som hardnakket hevder at langt hår er finest på alle voksne damer uansett. Jeg synes ikke det, jeg synes ikke alle kler langt hår best, og jeg mener at håret bør være av en viss kvalitet og være velpleid dersom det skal være fint som langt. Pistrete, slitt og ustelt langt hår er ikke pent. For min del er faktisk kort hår i pixiecut det aller enkleste, tok meg 5 minutter å få sveisen på plass. Jeg er så uheldig at håret mitt ikke blir lenger enn skulderlengde uansett, og da er det 10 cm for kort til å være fint uten styling, fordi jeg har fall nederst som bare gjør at håret ser ut som om jeg nettopp har stått opp - og ikke på en sexy måte - dersom jeg ikke bruker glattejern eller føner det ut med børste. Og morgenen etter er det samme greia igjen, så nå tar håret minst 15 minutter, dobbelt så lang tid om jeg vasker det, pluss at det blir slitt av all varmebehandlingen. Hestehale kler jeg ikke i det hele tatt. Likevel er jeg altså nå i ferd med å spare ut til langt hår igjen, og det er jo et lite helvete i seg selv. Anonymkode: 35bcd...d1f 1
DildoShwaggins Skrevet 14. september 2023 #95 Skrevet 14. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): At stereotypene dine er så firkanta viser nettopp poenget mitt til gangs så lolz for det 😅 Anonymkode: b81cb...9ce Du er firkanta 😘 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 17. september 2023 #96 Skrevet 17. september 2023 Jeg synes alle skal ha den hårsveisen de liker, uavhengig av alder. Synes ikke noe om regler om at man kan eller ikke kan noe pga. alder. Jeg synes de aller fleste middelaldrende og eldre kvinner ser bedre ut med litt lengde på håret enn med helt kort. Det trenger ikke være lengre enn til litt under haka. Sånn "gutte-kort" sveis gjør at de fleste ser eldre ut. Er man ung, kan det se tøft ut, men er man 50+, ser man fort eldre ut. Så synes jeg jo selvsagt ikke at man på død og liv MÅ prøve å se yngre ut, men mange som har passert en viss alder har jo lyst til det; i alle fall til ikke å se eldre ut enn man er. Kort hår er også mer tidkrevende å stelle enn langt hår. Langt hår holder det å børste, så er man ferdig.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #97 Skrevet 17. september 2023 Da jeg jobbet på sykehjem, så fikk en av beboerne besøk av en barndomsvenninne jevnlig for å drikke vin, begge nærmet seg 90år dengang. Uansett, venninnen som kom på besøk hadde hår helt ned til baken, helt grått, nesten hvitt, satt opp i alle mulige intrikate, hårsveiser:) Utrolig flott dame! Så dette med at man må ha kort hår som voksen synes jeg er tull! Eneste er at håret bør være friskt, ikke pistrete og slitt. Det er ikke pent uavhengig av lengden på håret. Anonymkode: d27ed...092
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #98 Skrevet 17. september 2023 Anonymus Notarius skrev (28 minutter siden): Kort hår er også mer tidkrevende å stelle enn langt hår. Langt hår holder det å børste, så er man ferdig. Ikke for meg. Kort hår tar meg 5 å style med litt voks eller paste, langt hår må glattes med glattejern, tar fort 15 min. Kler ikke hestehale. Anonymkode: 35bcd...d1f
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 17. september 2023 #99 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ikke for meg. Kort hår tar meg 5 å style med litt voks eller paste, langt hår må glattes med glattejern, tar fort 15 min. Kler ikke hestehale. Anonymkode: 35bcd...d1f Må det?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2023 #100 Skrevet 17. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ikke for meg. Kort hår tar meg 5 å style med litt voks eller paste, langt hår må glattes med glattejern, tar fort 15 min. Kler ikke hestehale. Anonymkode: 35bcd...d1f Bruker aldri glattejern og har langt hår. Det sliter på håret. Anonymkode: 0d1ae...356 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå