AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #41 Skrevet 12. juni 2023 Jeg bryr meg ikke om hvilken hårfrisyre andre har. Jeg gikk for en kortere bob når jeg rundet 40. Det var fordi jeg var lei av langt hår, jeg har heller ikke til å bruke så mye tid om morgenen. Nå har jeg en frisyre som ser ok ut når jeg kommer rett fra senga 😅😅 Litt vann i håret og ruske litt, så føler jeg meg ganske ok! Kommer aldri til å få langt hår igjen! Anonymkode: 15205...fc4 1
Hoppetaujenta Skrevet 12. juni 2023 #42 Skrevet 12. juni 2023 Trives du med håret slik det er, så har du det slik. Resten av livet om så skal være. Alder har ingenting med saken å gjøre, selv om mange...spesielt damer...har negative ting å si om dette. Gjør som du vil. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #43 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): jeg synes det er både pent og praktisk, og dessuten trekker det ansiktet litt oppover. Kort hår og hengefjes får alle til å se kjerring ut. Men jeg liker personlig best knute eller flette da. Anonymkode: 2435a...a2f Det kommer nå an på typen hestehale. Å bare dra håret slurvete sammen i en strikk i nakken eller lavt på bakhodet er en type hestehale jeg ofte ser på voksne kvinner, og det drar ikke akkurat opp ansiktet. Det er stort sett bare på yngre kvinner jeg har sett stylede, fine hestehaler. Anonymkode: 35bcd...d1f
Mardina Skrevet 12. juni 2023 #44 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er 53 år, og har langt lyst hår. Jeg har alltid hatt langt hår, og har det i hestehale. Jeg er utrolig dårlig på å stelle hår, og ser venninner med kort sveis, som går til frisøren hver 5-6 uke og må hele tiden style håret før de går ut. Jeg setter det bare i en hestehale, og så er jeg klar. 😄 Men så har jeg begynt å tenke. Er jeg rett og slett for gammel til å ha langt hår? Hva synes folket på Kvinneguiden? Kan en gammel dame på over 50 ha langt hår? Blondina. Anonymkode: 8feba...c7d Behold det lange håret ditt du 😊 Synes ikke du er for gammel til å ha langt hår 😊 Jeg er 44 og har hår til skuldrene. Kommer aldri til å klippe meg kort. Trives best med langt hår 😊
Hoppetaujenta Skrevet 12. juni 2023 #45 Skrevet 12. juni 2023 Noen liker å pynte seg og andre gjør ting mest praktisk for dem selv. En helt vanlig hestehale gjør jobben og hvis en smiler og møter folks blikk mens en gjør det, glemmer de å sjekke stylingen. I alle fall i teorien. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #46 Skrevet 12. juni 2023 Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden): Noen liker å pynte seg og andre gjør ting mest praktisk for dem selv. En helt vanlig hestehale gjør jobben og hvis en smiler og møter folks blikk mens en gjør det, glemmer de å sjekke stylingen. I alle fall i teorien. Joda, men da burde jo det samme gjelde for kort hår? Det er vel ikke en regel som sier at en hvilken som helst sammenrasket hestehale er penere enn en kort, velstelt frisyre som er tilpasset ansikts- og hodeform til "bæreren"? Det er ikke alle som kler hestehale, heller. Anonymkode: 35bcd...d1f
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #47 Skrevet 12. juni 2023 Hehe...😄 Joda, noen dager er det kun en "sammenrasket" hestehale. Jeg er som sagt ikke så god på å stelle hår, og derfor er det så lettvint å "raske" det sammen i en hestehale. Jeg tror det ser bedre ut med det, enn hvis jeg skulle gått med ustelt kort hår tross alt. Håret mitt i er ikke bleket, eller pistrete. Det er naturlig lys blondt, og sundt og blankt. Det ser ikke ut som jeg har samlet sammen litt spindelvev i nakken altså. 😅 Ut i fra hva jeg leser her, så høres det ut som jeg kan beholde det lange håret mitt. Det var godt å høre. Det viktigste er jo selvfølgelig å gjøre det man trives best med selv, men jeg må innrømme at jeg ville blitt enda mer usikker hvis alle her sa at det var helt tragisk. 🫣 Blondina. Anonymkode: 8feba...c7d 1
Hoppetaujenta Skrevet 12. juni 2023 #48 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Joda, men da burde jo det samme gjelde for kort hår? Det er vel ikke en regel som sier at en hvilken som helst sammenrasket hestehale er penere enn en kort, velstelt frisyre som er tilpasset ansikts- og hodeform til "bæreren"? Det er ikke alle som kler hestehale, heller. Anonymkode: 35bcd...d1f Går man til hundre forskjellige frisører og gir dem fritt spillerom, så lenge de klipper den frisyren de syns kler kundens ansikts og hodeform best; de vil klippe forskjellig. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hehe...😄 Joda, noen dager er det kun en "sammenrasket" hestehale. Jeg er som sagt ikke så god på å stelle hår, og derfor er det så lettvint å "raske" det sammen i en hestehale. Jeg tror det ser bedre ut med det, enn hvis jeg skulle gått med ustelt kort hår tross alt. Håret mitt i er ikke bleket, eller pistrete. Det er naturlig lys blondt, og sundt og blankt. Det ser ikke ut som jeg har samlet sammen litt spindelvev i nakken altså. 😅 Ut i fra hva jeg leser her, så høres det ut som jeg kan beholde det lange håret mitt. Det var godt å høre. Det viktigste er jo selvfølgelig å gjøre det man trives best med selv, men jeg må innrømme at jeg ville blitt enda mer usikker hvis alle her sa at det var helt tragisk. 🫣 Blondina. Anonymkode: 8feba...c7d Ingen her har sett deg og for alt vi vet er du en vakker soloppgang og en regnbue på en gang! Uansett hva flertallet hadde sagt her, så sier jeg; liker du håret slik, så bli kjerringa mot strømmen og ei det! 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #49 Skrevet 12. juni 2023 Jeg kommer til å tviholde på mitt lange hår så lenge som mulig. Frister ikke å klippe kjærringsveis. Men om jeg får ekstremt tynt hår så kommer jeg nok til å bytte frisyre for å det ikke skal se pistrete ut. Har ganske tynt hår. Anonymkode: 30db6...01a
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #50 Skrevet 12. juni 2023 Hoppetaujenta skrev (4 timer siden): Går man til hundre forskjellige frisører og gir dem fritt spillerom, så lenge de klipper den frisyren de syns kler kundens ansikts og hodeform best; de vil klippe forskjellig. Ingen her har sett deg og for alt vi vet er du en vakker soloppgang og en regnbue på en gang! Uansett hva flertallet hadde sagt her, så sier jeg; liker du håret slik, så bli kjerringa mot strømmen og ei det! 🌈🥰 Jeg skulle ønske jeg så ut som alt det du beskriver, men jeg tror jeg bare er ganske normal. 😊Jeg har vel hørt at jeg ser yngre ut enn jeg er, men det er kanskje bakfra med den lyse hestehalen. 😂 Jeg er fryktelig dårlig på å ta imot kompliment.😅 🫣 Men, hurra for godt voksen damer med langt hår. 🥰 Blondina Anonymkode: 8feba...c7d 1
GrønnNellik68 Skrevet 12. juni 2023 #51 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 11.6.2023 den 15.47): Jeg er 53 år, og har langt lyst hår. Jeg har alltid hatt langt hår, og har det i hestehale. Jeg er utrolig dårlig på å stelle hår, og ser venninner med kort sveis, som går til frisøren hver 5-6 uke og må hele tiden style håret før de går ut. Jeg setter det bare i en hestehale, og så er jeg klar. 😄 Men så har jeg begynt å tenke. Er jeg rett og slett for gammel til å ha langt hår? Hva synes folket på Kvinneguiden? Kan en gammel dame på over 50 ha langt hår? Blondina. Anonymkode: 8feba...c7d Jeg er 55 og driter i konesveis. Jeg har halvlangt og sparer mange kroner i frisør regninger ved å la det gro. Klipper selv en 5 cm når jeg syns det blir upraktisk. Hvorfor skal man passe inn i samme form som alle andre hele tiden?? 3
GrønnNellik68 Skrevet 12. juni 2023 #52 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hehe...😄 Joda, noen dager er det kun en "sammenrasket" hestehale. Jeg er som sagt ikke så god på å stelle hår, og derfor er det så lettvint å "raske" det sammen i en hestehale. Jeg tror det ser bedre ut med det, enn hvis jeg skulle gått med ustelt kort hår tross alt. Håret mitt i er ikke bleket, eller pistrete. Det er naturlig lys blondt, og sundt og blankt. Det ser ikke ut som jeg har samlet sammen litt spindelvev i nakken altså. 😅 Ut i fra hva jeg leser her, så høres det ut som jeg kan beholde det lange håret mitt. Det var godt å høre. Det viktigste er jo selvfølgelig å gjøre det man trives best med selv, men jeg må innrømme at jeg ville blitt enda mer usikker hvis alle her sa at det var helt tragisk. 🫣 Blondina. Anonymkode: 8feba...c7d Sånn er jeg og «manbun» i nakken 😂
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #53 Skrevet 12. juni 2023 Lengde kommer ikke ann på alder. Hår kommer alltid ann på hvordan det ser ut, og hvordan det styles. En hestehale kan være veldig flott, så lenge man tilpasser stilen til håret og ansiktet. Anonymkode: d788e...b9a 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #54 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 11.6.2023 den 15.47): Jeg er 53 år, og har langt lyst hår. Jeg har alltid hatt langt hår, og har det i hestehale. Jeg er utrolig dårlig på å stelle hår, og ser venninner med kort sveis, som går til frisøren hver 5-6 uke og må hele tiden style håret før de går ut. Jeg setter det bare i en hestehale, og så er jeg klar. 😄 Men så har jeg begynt å tenke. Er jeg rett og slett for gammel til å ha langt hår? Hva synes folket på Kvinneguiden? Kan en gammel dame på over 50 ha langt hår? Blondina. Anonymkode: 8feba...c7d Hvorfor i all verdens navn skal du ikke kunne ha langt hår selv om du er «voksen»??? Er så lei av forventningen om at når man bikker 40, så er det nærmest obligatorisk at nå, nå skal man klippe av seg sitt lange nydelige hår, og anlegge kort lettstelt «kjærringfrisyre». Jeg er selv 39 og hører fra tid til annen «åja, du har langt hår ennå? Skal du ikke snart klippe det kortere? Voksne damer kler ikke langt hår…» Da svarer jeg som sant er, jeg planlegger ikke å klippe mitt nydelige hoftelange hår, for meg er langt hår et symbol på skjønnhet og verdighet, og jeg planlegger å ha langt hår så lenge jeg lever… Hvis DU trives med langt hår, så er det DU som bestemmer om du skal klippe det eller ikke. Ingen andre. Langt hår er vakkert. Ikke klipp det pga andres forventninger eller meninger. Bær din lange manke med stolthet og verdighet. Jeg tipper de som sier langt hår ikke passer på voksne, selv angrer på at de klippet seg, og ikke har ork til å spare det langt igjen. Derfor er det nok bedre om andre også klipper seg kirt. Da gjorde jo de også «det rette», fordi du også valgte det… Anonymkode: 1fd2d...ce1 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #55 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor i all verdens navn skal du ikke kunne ha langt hår selv om du er «voksen»??? Er så lei av forventningen om at når man bikker 40, så er det nærmest obligatorisk at nå, nå skal man klippe av seg sitt lange nydelige hår, og anlegge kort lettstelt «kjærringfrisyre». Jeg er selv 39 og hører fra tid til annen «åja, du har langt hår ennå? Skal du ikke snart klippe det kortere? Voksne damer kler ikke langt hår…» Da svarer jeg som sant er, jeg planlegger ikke å klippe mitt nydelige hoftelange hår, for meg er langt hår et symbol på skjønnhet og verdighet, og jeg planlegger å ha langt hår så lenge jeg lever… Hvis DU trives med langt hår, så er det DU som bestemmer om du skal klippe det eller ikke. Ingen andre. Langt hår er vakkert. Ikke klipp det pga andres forventninger eller meninger. Bær din lange manke med stolthet og verdighet. Jeg tipper de som sier langt hår ikke passer på voksne, selv angrer på at de klippet seg, og ikke har ork til å spare det langt igjen. Derfor er det nok bedre om andre også klipper seg kirt. Da gjorde jo de også «det rette», fordi du også valgte det… Anonymkode: 1fd2d...ce1 Har du håret løst noen gang da? Og hvilke frisyrer går du for til hverdags? Anonymkode: 56b11...a72
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #56 Skrevet 12. juni 2023 Nå har jeg passert 42, jeg lar håret vokse. Har kutta ut sjampo hver dag, vasker det bare med sjampo to tre ganger i uka, ellers så skyller det og bruker bare hårmaske eller balsam. Gidder såvidt å gre det og det har ikke sett så bra ut på mange år. Klipper det selv gjør jeg også nå! Så no tok tok greier. Deler det i to haler, klipper det og justerer det litt etterpå. Frisørene kan bare gå å legge seg. Anonymkode: 85b4a...cc0 2
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #57 Skrevet 13. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har du håret løst noen gang da? Og hvilke frisyrer går du for til hverdags? Anonymkode: 56b11...a72 Har det ganske ofte løst, særlig på jobb. Setter ofte en liten klipe i bakhodet der jeg samler litt av overhåret slik at alt henger nedover ryggen. Fletter litt foran, lang flette, fransk flette, setter det opp med smultring…. Mange muligheter. Hestehale bruker jeg som oftest kun til husarbeid, trening, hagearbeid, ukeshandling osv, der jeg ikke skal møte «folk» og se «presentabel» ut om du skjønner. Anonymkode: 1fd2d...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2023 #58 Skrevet 13. juni 2023 Velg frisyren din selv. Personlig synes jeg det er mer kledelig med kortere hår etterhvert som man kommer opp i alder. Ikke "guttekort", men til skuldrene kanskje. Men det er bare min mening, og det jeg gjør for meg selv. Anonymkode: 2e4ce...656 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #59 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (På 11.6.2023 den 15.47): Jeg er 53 år, og har langt lyst hår. Jeg har alltid hatt langt hår, og har det i hestehale. Jeg er utrolig dårlig på å stelle hår, og ser venninner med kort sveis, som går til frisøren hver 5-6 uke og må hele tiden style håret før de går ut. Jeg setter det bare i en hestehale, og så er jeg klar. 😄 Men så har jeg begynt å tenke. Er jeg rett og slett for gammel til å ha langt hår? Hva synes folket på Kvinneguiden? Kan en gammel dame på over 50 ha langt hår? Blondina. Anonymkode: 8feba...c7d Jeg synes det er så mye finere med langt hår på eldre damer enn kortklipt og maskulint. Mange damer ser mer mandige ut med korte sveiser, spesielt jo eldre de er. Ha det akkurat som du vil 🙂 legg noen striper i det og, så holder det seg ungt 😊 Anonymkode: 740ed...176 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #60 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (På 11.6.2023 den 15.47): Jeg er 53 år, og har langt lyst hår. Jeg har alltid hatt langt hår, og har det i hestehale. Jeg er utrolig dårlig på å stelle hår, og ser venninner med kort sveis, som går til frisøren hver 5-6 uke og må hele tiden style håret før de går ut. Jeg setter det bare i en hestehale, og så er jeg klar. 😄 Men så har jeg begynt å tenke. Er jeg rett og slett for gammel til å ha langt hår? Hva synes folket på Kvinneguiden? Kan en gammel dame på over 50 ha langt hår? Blondina. Anonymkode: 8feba...c7d Langt hår er fint, det, også på voksne kvinner. Men lurer litt på vitsen med langt hår hvis du alltid setter det opp i hestehale? Er vel like enkelt med helt kort hår da. Anonymkode: 35bcd...d1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå