AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #21 Skrevet 11. juni 2023 Jeg er 41, har langt lyst bølgete hår. Har alltid hatt langt hår, det er på en måte meg. Jeg syns og frisør er alt for dyrt. Får begynne å gå til frisør når håret blir grått eller hvitt. Enn så lenge sparer jeg de pengene. Bryr meg fint lite hva andre må mene om hårlengden min. Så lenge håret er friskt og fint beholder jeg lengden. Se bare på Synnøve Skarbø, hun er 52! Det lange håret får henne til å se yngre ut synes jeg. Anonymkode: c527d...d0d 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #22 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det var litt betryggende å høre at jeg ikke er helt på villspor med hestehalen min. 😅 Jeg har ikke verdens tykkeste hår, men det er sundt, veldig glansfullt og helt naturlig lys blondt. Jeg gjør slik som det nevnes over her, får ei venninne til å klippe bort slitte tupper. Frisør er noe jeg går til ca hver skuddår. Sparer nok mye penger der, kontra de som må klippe seg hver 5-6 uke. Jeg er jo som nevnt, håpløs når det gjelder å style spennende frisyrer, så å klippe meg kort sitter langt inne. Jeg har prøvd meg på en kort bob-frisyre, men jeg endte opp med hestehale da også. 😄 Men jeg er jo redd for å bli omtalt som "hun gamle med det lange lyse håret". 😂👵 Blondina Anonymkode: 8feba...c7d Hadde kort hår helt til jeg fylte 42. Så lot jeg det vokse slik at jeg får alt i en hestehale eller knute og er nå 56. Får hele tiden høre at jeg ser yngre ut enn da jeg var i 30-årene. «Konehår» i seg selv er tydeligvis en greie når folk gjør seg opp en mening om alder. Jeg mener det har mer med identitet å gjøre enn alder. Det eneste jeg angrer på er hvorfor jeg passerte både 20-og30-årene med kort hår. Anonymkode: 26f2f...5d3 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #23 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er 53 år, og har langt lyst hår. Jeg har alltid hatt langt hår, og har det i hestehale. Jeg er utrolig dårlig på å stelle hår, og ser venninner med kort sveis, som går til frisøren hver 5-6 uke og må hele tiden style håret før de går ut. Jeg setter det bare i en hestehale, og så er jeg klar. 😄 Men så har jeg begynt å tenke. Er jeg rett og slett for gammel til å ha langt hår? Hva synes folket på Kvinneguiden? Kan en gammel dame på over 50 ha langt hår? Blondina. Anonymkode: 8feba...c7d Du kan helt fint ha langt hår ja 😊 Anonymkode: d3339...d71
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #24 Skrevet 11. juni 2023 Jeg vet at hestehale er kjedelig. Men det er så lettvint. Så kan jo hestehalen varieres også. Høy, lav, stram og mer løs og rufsete. Jeg kan også lage en rufsete 'bun' på toppen. 😅 Men der stopper kreativiteten min. 🫣 Jeg går sjelden med løst hår. Håret er ikke lengre enn til midten av skuldrebladene mine. Jeg jobbet sammen med ei nydelig dame for noen år siden. Hun hadde vakkert langt hår, og nærmet seg 40. Da husker jeg hun sa at nå måtte hun klippe seg, for hun kunne ikke ha dette lange håret i hennes alder. Det har nok festet seg litt hos meg. Men jeg tror jeg må riste dette litt av meg, og gjøre det som jeg føler er rett. 🥰 Blondina Anonymkode: 8feba...c7d 4
Lea Skrevet 11. juni 2023 #25 Skrevet 11. juni 2023 Jeg hadde hatt den lengden jeg selv ønsker uansett alder. Jeg har selv alltid hatt langt hår og skal heller ikke klippe meg. Trives best å ha det i hestehale. Jeg er veldig sjelden til frisør og sparer penger på det som jeg heller bruker på noe annet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #26 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Klipp det i skulderlengde det er fresht når du er så gammel og samtidig feminint ser litt tragisk ut når du er så gammel å ha det veldig langt man blir dratt og ser utdatert ut Anonymkode: 56b11...a72 Kommer ikke det litt an på "hvor godt man holder seg?" Jeg har nå sett mange flotte damer i den alderen med langt hår. Blant annet tanta mi som alltid har hatt det flotteste håret jeg har sett. Hun er nå straks 70. Anonymkode: 63bfe...339 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #28 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skjønner ikke. Er dette en norsk greie? Hvor lenge har denne "reglen" eksistert egentlig? Anonymkode: 3c046...bb1 Moter påvirker nok, men det har vel nesten alltid vært slik at kvinner skal gjemme håret etter en viss alder. Før i tiden var det gjerne allerede i slutten av 20-årene. Så slapp de håret sitt for mannen sin kveldstid. Litt sånn som muslimer. Jeg tror også det vel så mye handler om at mange kvinner får mye dårligere hårkvalitet med årene. Svært mange mister også mye hår etter de bikker 40. Har lest at minst 30% får ‘kvinnelig håravfall’ med årene. Så dette er ikke noe som bare skjer hos menn. Selv m vi ikke mister like mye som dem. Det er likevel forståelig at om en kvinne mister mye hår og det ser usunt og pistrete ut, så er det kanskje mer vellykket med en kort eller halvlang Bob som får det til å se tykkere og fyldigere ut, fremfor langt, tynt og pistrete hår. Anonymkode: 1e83a...6cd
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #29 Skrevet 12. juni 2023 Hva er vitsen med langt hår om man bare skal raske det sammen i en hestehale? Det er ikke spesielt stilig eller ungdommelig, ser bare ut som om man var for lat til å stelle seg. Anonymkode: 35bcd...d1f 1 2
Elsa Kristine Skrevet 12. juni 2023 #30 Skrevet 12. juni 2023 Flott med langt hår på voksne damer! -Så lenge det ser sundt ut, vel og merke.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #31 Skrevet 12. juni 2023 Husker for 20-30 år siden da jeg jobbet på sykehjem hvor alle de gamle damene hadde langt hår. Hver morgen skulle de ha håret i en "bun" i nakken. Da var ingen kortklipte. Etterhvert så ble flere og flere korthåret og da med disse forbannede krøllene. Så da ble vi stående å krølle håret deres i stede. Så svaret er mote. Nå har jo gjerne 40 og 50 åringene halvlangt eller langt hår. Gjør som du selv vil, langt hår er fint i alle aldre. Anonymkode: 2360d...63a 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #32 Skrevet 12. juni 2023 Så lenge håret ditt fremdeles er friskt og fyldig så synes jeg det bare er fint, uansett alder og uansett farge. Godt voksne/eldre damer som tviholder på sitt lange og pistrete hår derimot, DET er bare tragisk. For mange blir jo håret tynnere når man eldes, og da bør man velge en sveis som passer bedre. Anonymkode: 4fb8f...753 1
flusa Skrevet 12. juni 2023 #33 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er 53 år, og har langt lyst hår. Jeg har alltid hatt langt hår, og har det i hestehale. Jeg er utrolig dårlig på å stelle hår, og ser venninner med kort sveis, som går til frisøren hver 5-6 uke og må hele tiden style håret før de går ut. Jeg setter det bare i en hestehale, og så er jeg klar. 😄 Men så har jeg begynt å tenke. Er jeg rett og slett for gammel til å ha langt hår? Hva synes folket på Kvinneguiden? Kan en gammel dame på over 50 ha langt hår? Blondina. Anonymkode: 8feba...c7d Alder har ingenting med hvilken frisyre man kan ha. Er opp til deg hva du liker🤗 Jeg syns langt hår er fint uansett🤗 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #34 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er 53 år, og har langt lyst hår. Jeg har alltid hatt langt hår, og har det i hestehale. Jeg er utrolig dårlig på å stelle hår, og ser venninner med kort sveis, som går til frisøren hver 5-6 uke og må hele tiden style håret før de går ut. Jeg setter det bare i en hestehale, og så er jeg klar. 😄 Men så har jeg begynt å tenke. Er jeg rett og slett for gammel til å ha langt hår? Hva synes folket på Kvinneguiden? Kan en gammel dame på over 50 ha langt hår? Blondina. Anonymkode: 8feba...c7d jeg er like gammel som deg og har også langt hår. Men jeg går ganske ofte til frisøren og stusser og ordner det. Føler at alderen setter større krav til at det må være velpleid. Anonymkode: 169ea...b19 1
Gjest Paramount Skrevet 12. juni 2023 #35 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): «Konehår» i seg selv er tydeligvis en greie når folk gjør seg opp en mening om alder. Jeg mener det har mer med identitet å gjøre enn alder. Helt enig. Det handler ofte mer om en valgt identitet og holdning, ikke lengden på håret. Den typiske konehårkvinnen er (bare i min verden.. ingen fasit altså), hun som har valgt å vie livet sitt til unger, barnebarn og steking av vafler. Hun er blid og hyggelig, elsket av barna, og lager nydelige vafler. Men mannen (og kvinnen i henne) er glemt, han vil helst ha mer enn vafler fra henne. Jeg tror mange kvinner også gjerne skulle ønsket å gi han noe mer framfor å flykte inn i denne trygge rollen, men de resignerer så alt for tidlig ved å gå inn i den stereotype kvinnerollen som konehåret signaliserer. (Veldig generelt betraktet, helt sikkert 1000 unntak fra min beskrivelse). Så kvinner kan godt skylde litt på seg selv, og ikke bare på mannen, dersom hans oppmerksomhet går mot yngre kvinner. Det er ikke nødvendigvis alderen som leder han i den retningen, det kan like gjerne være identiteten/holdningen. (PS, for ordens skyld, alt kort hår er ikke konesveis, det er mange varianter) Dette er selvsagt skrevet fra mitt ståsted som mannlig predator i dette alderssegmentet, og vil vel som vanlig provosere mange .
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #36 Skrevet 12. juni 2023 Langt bleket hår/falsk blondine i femtiårsalderen er ikke classy. Anonymkode: a3d7e...6f7 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #37 Skrevet 12. juni 2023 Er 56. Lyst, tykt, bølgete hår til litt nedenfor skuldre. Som regel i en bun i nakken, med litt løse hårstrå rundt ansikt. Vet at langt løst hår trekker ansiktstrekkene nedover, så for de fleste av oss ser det bedre ut med oppsatt hår. Har veldig god hårkvalitet og pent hår. Er nok verre for de med tynt hår å ha det langt når man blir eldre. Anonymkode: 1fce9...240
Flintis Skrevet 12. juni 2023 #38 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er 53 år, og har langt lyst hår. Jeg har alltid hatt langt hår, og har det i hestehale. Jeg er utrolig dårlig på å stelle hår, og ser venninner med kort sveis, som går til frisøren hver 5-6 uke og må hele tiden style håret før de går ut. Jeg setter det bare i en hestehale, og så er jeg klar. 😄 Men så har jeg begynt å tenke. Er jeg rett og slett for gammel til å ha langt hår? Hva synes folket på Kvinneguiden? Kan en gammel dame på over 50 ha langt hår? Blondina. Anonymkode: 8feba...c7d JA😊
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #39 Skrevet 12. juni 2023 Jeg er 47 og har hatt kort hår og bob mange ganger og jeg orker bare ikke å style håret hver dag for å gå en kort tur på butikken, ikke orker jeg å se meg selv i speilet med liggesveis heller. Nå har jeg langt hår og trives godt med å ha det i strikk. Jeg striper håret hos frisør pga jeg har litt glasshår. Jeg får mye kommentarer på at jeg kler det lyse, jeg var naturlig lys som ung men ble veldig kommunegrå i 30 årene. Anonymkode: 561f8...d79
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #40 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er vitsen med langt hår om man bare skal raske det sammen i en hestehale? Det er ikke spesielt stilig eller ungdommelig, ser bare ut som om man var for lat til å stelle seg. Anonymkode: 35bcd...d1f jeg synes det er både pent og praktisk, og dessuten trekker det ansiktet litt oppover. Kort hår og hengefjes får alle til å se kjerring ut. Men jeg liker personlig best knute eller flette da. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Langt bleket hår/falsk blondine i femtiårsalderen er ikke classy. Anonymkode: a3d7e...6f7 Enig. Naturlig blondt (eller rødt, brunt, svart - altså, naturlig egen farge), gråstripete eller grått derimot, er classy og kult og pent 😍 Anonymkode: 2435a...a2f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå