AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #61 Skrevet 10. september 2023 On 6/11/2023 at 3:47 PM, AnonymBruker said: Jeg er 53 år, og har langt lyst hår. Jeg har alltid hatt langt hår, og har det i hestehale. Jeg er utrolig dårlig på å stelle hår, og ser venninner med kort sveis, som går til frisøren hver 5-6 uke og må hele tiden style håret før de går ut. Jeg setter det bare i en hestehale, og så er jeg klar. 😄 Men så har jeg begynt å tenke. Er jeg rett og slett for gammel til å ha langt hår? Hva synes folket på Kvinneguiden? Kan en gammel dame på over 50 ha langt hår? Blondina. Anonymkode: 8feba...c7d Ja langt hår har ingen alder. Og jeg personlig synes langt hår er mye finere enn kort hår, oh at alle ser bedre ut med langt enn kort Anonymkode: 3c802...204 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #62 Skrevet 10. september 2023 Langt hår er så kjedelig, lite flatterende på mange men det er vist samfunnet sin tvangstrøye at alle skal ha det uansett Anonymkode: b81cb...9ce 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #63 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Langt hår er så kjedelig, lite flatterende på mange men det er vist samfunnet sin tvangstrøye at alle skal ha det uansett Anonymkode: b81cb...9ce Kort hår inntil hodeskallen på eldre damer er lite flatterende da de ser ut mer som menn både på avstand og innpå. Mange er veldig skrukkete og bruker ikke sminke heller. Anonymkode: 740ed...176 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #64 Skrevet 10. september 2023 Jeg er 56 og har langt hår ennå. Orker bare ikke tanken på kort kjerringsveis som hele tiden må stelles og styles og klippes hver sjette uke osv. Så mye penger gidder jeg ikke bruke på frisør og hår. Har det alltid i høy hestehale da, går aldri med det løst. Får en venn til å klippe av noen cm noen ganger i året. Anonymkode: 842bd...1d1 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #65 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kort hår inntil hodeskallen på eldre damer er lite flatterende da de ser ut mer som menn både på avstand og innpå. Mange er veldig skrukkete og bruker ikke sminke heller. Anonymkode: 740ed...176 Finnes andre frisyrer enn å være snauskallet da. Langt hår er ofte det jeg vil beskrive som lite flatterende fordi det er så traust og kjedelig og kjerring Anonymkode: b81cb...9ce 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #66 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Finnes andre frisyrer enn å være snauskallet da. Langt hår er ofte det jeg vil beskrive som lite flatterende fordi det er så traust og kjedelig og kjerring Anonymkode: b81cb...9ce Men ofte så snauklipper de seg. Og det er ikke pent på noen damer. Langt hår kan man gjøre mye med. Krølle det, flette det, bruke spenner, sette opp med stor klype, bruke masse pudder og stylingprodukter. Er ikke mye "kjerring" med det. Anonymkode: 740ed...176 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #67 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Langt hår er så kjedelig, lite flatterende på mange men det er vist samfunnet sin tvangstrøye at alle skal ha det uansett Anonymkode: b81cb...9ce i prinsippet enig når det gjelder unge jenter og kvinner. Men det kan faktisk stille seg motsatt med eldre kvinner. Da passer beskrivelsen din like godt på de kjekke, praktiske korte gammel-dame-frisyrene. Men, ja, det er veldig mange yngre kvinner som ville sett enormt mye bedre ut med en mer gjennomtenkt frisyre enn å ha langt hår på autopilot. Anonymkode: 169ea...b19 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #68 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men ofte så snauklipper de seg. Og det er ikke pent på noen damer. Langt hår kan man gjøre mye med. Krølle det, flette det, bruke spenner, sette opp med stor klype, bruke masse pudder og stylingprodukter. Er ikke mye "kjerring" med det. Anonymkode: 740ed...176 De fleste gjør ikke dette. Og de fleste ser kjedelig ut med langt hår. Med kort hår kan en også gjøre mye variert viss det er det du er ute etter. Men la oss være enige om at smaken er som baken. Igjen denne tvangstrøye at alle kvinner skal ha langt kjedelig hår er en utstrakt lov i samfunnet, betyr ikke at alle er enig i at det er det fineste av den grunn. Anonymkode: b81cb...9ce 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #69 Skrevet 10. september 2023 Jeg er 37 år og har hatt bob frisyre siste 10 årene, nå holde jeg på å spare det langt! Viktigste er at håret ser sunt ut, ikke klipp deg! Langt sunt hår er nydelig, gleder meg til mitt er blitt langt 😍 skal aldri gå for kjerringsveis. Jobber med en del damer i 50-årene og helt ærlig så ser mange av dem eldre og kjedelige ut med den korte sveisen. Skjønner ikke greia! De ser mandige ut. Noen av de har lengde på håret og de ser yngre og freshere ut enn de med kjerringsveis. Anonymkode: e947f...3dd 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #70 Skrevet 10. september 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Finnes andre frisyrer enn å være snauskallet da. Langt hår er ofte det jeg vil beskrive som lite flatterende fordi det er så traust og kjedelig og kjerring Anonymkode: b81cb...9ce Det er bare kjerringer som synes langt hår er kjerring Anonymkode: 3c802...204 8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #71 Skrevet 10. september 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: i prinsippet enig når det gjelder unge jenter og kvinner. Men det kan faktisk stille seg motsatt med eldre kvinner. Da passer beskrivelsen din like godt på de kjekke, praktiske korte gammel-dame-frisyrene. Men, ja, det er veldig mange yngre kvinner som ville sett enormt mye bedre ut med en mer gjennomtenkt frisyre enn å ha langt hår på autopilot. Anonymkode: 169ea...b19 Nei det ville de ikke Anonymkode: 3c802...204 2 1
kløverpiken Skrevet 10. september 2023 #72 Skrevet 10. september 2023 Selvsagt kan du ha langt hår 💛 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #73 Skrevet 10. september 2023 Jeg synes det er finest med langt hår til damer over 50 år. Skulderlangt eller en lang bob. Jeg synes det er få kvinner som kler kort hår, da bør man ha veldig fine og feminine ansiktstrekk og videre hals og nakke. Anonymkode: 23544...392 5 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #74 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er bare kjerringer som synes langt hår er kjerring Anonymkode: 3c802...204 Det kan jeg fint leve med Hilsen 24 åring som ikke har fått på seg tvangstrøye ennda Anonymkode: b81cb...9ce 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #75 Skrevet 10. september 2023 For min del så syns jeg ikke det er noe poeng å ha langt hår bare for å hive det i en flette. Da er medium lengde bedre. Lett å stelle, krever lite vedlikehold (jeg klipper meg 1-2x året) og ser freshere ut enn en flette. Anonymkode: a3856...04c 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #76 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kan jeg fint leve med Hilsen 24 åring som ikke har fått på seg tvangstrøye ennda Anonymkode: b81cb...9ce Kjerringer kommer i alle aldre Anonymkode: cc859...b96 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #77 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjerringer kommer i alle aldre Anonymkode: cc859...b96 Jeg velger kjærring fremfor kjedelig og koneformet med et slikt tvangsyn og vrangforestilling at langt hår alltid er fint hvilken dag i uken så det er helt greit du Anonymkode: b81cb...9ce
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #78 Skrevet 10. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg velger kjærring fremfor kjedelig og koneformet med et slikt tvangsyn og vrangforestilling at langt hår alltid er fint hvilken dag i uken så det er helt greit du Anonymkode: b81cb...9ce ? Anonymkode: 3c802...204
AnonymBruker Skrevet 10. september 2023 #79 Skrevet 10. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ? Anonymkode: 3c802...204 Hva var det du ikke skjønte? Jeg skjønner ikke hvorfor jeg blir stemplet som kjerring bare fordi jeg mener langt hår er traust, kjedelig, koneformet, kjærring hellet viss det er noe trøst. Anonymkode: b81cb...9ce
Rosakatt Skrevet 10. september 2023 #80 Skrevet 10. september 2023 Ha håret som du ønsker ts 😊 Det vil alltid være noen som mener noe negativt, men det du mener er det viktigste, det er du som skal være deg. Kommer til å ha langt hår så lenge det er fysisk mulig for meg, misslikte megselv med kort hår, men syns det er fint til andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå