Gå til innhold

De kom aldri med konfirmasjonsgave

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min svigerfamilie var i konfirmasjon her i høst og gaven skulle vippses senere. Det har bare ikke skjedd, selv om vi meget pent har hintet om det to ganger. 

Min sønn, konfirmanten, synes det er litt kjipt og også litt kleint når deres sønn nå skal konfirmeres og han bare antar han skal få det samme av oss som han tror sine foreldre har gitt. Vi kan jo ikke la være å gi gave, eller? 

Anonymkode: f3e2c...5b4

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt det opp med de med litt større alvor nå og minnet om at de selv skal ha konfirmasjon snart. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan ikke hinte. Dere må spørre direkte. La sønnen deres slippe å ta del i det, ta kontakt med dem selv ig spør.

Anonymkode: 94713...772

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere kan ikke hinte. Dere må spørre direkte. La sønnen deres slippe å ta del i det, ta kontakt med dem selv ig spør.

Enig.

Anonymkode: b12a6...bf7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Svigerfamilie som i mannens søsken eller foreldre? Tenker han må si ifra helt tydlig. Han kan jo ta det opp i forbindelse med at han sier at dere kommer i deres barn sin konfirmasjon. Nær familie skal jo ikke love konfirmasjonsgave til egen nevø eller barnebarn og så bare ikke gi den.. Det ville iallfall jeg lett sagt rett ut til min familie om det var mitt barn som ikke fikk en gave det var lovet. 

Anonymkode: 21435...94f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mannens søsken.

ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gått hvis ikke det var gave til sønnen på plass først. 

Anonymkode: 5c504...861

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er det en likevektig relasjon hadde jeg bare skrevet en melding til svigers om at dere tenker å gi det samme til konfirmanten deres som det deres sønn fikk av dem, men at det enkleste blir at dere bare overfører til deres sønn og så gjør de det samme til sin på vegne av hverandre, "hva tenker dere om det?😊".

Så skriver dere kort på samme måte som svigers her, om at *sum* overføres til konto.

Anonymkode: 80995...78c

• Liker 33
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Der kan ha skjedd en feil, jeg fikk melding av svigermor "gratulerer så mye med dagen, jeg har vippset deg bursdagsgaven din🥰" men det var ikke noe penger. Visste seg at det ikke hadde gått igjenom, men hun trodde det hadde det. Så kan være noe sånt 😊  du får nevne det forsiktig 😊

Anonymkode: 5d443...e5a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Evt. Snakke med svigerforeldre om dette her, så kan de ta der videre (er ihvertfall den feige måten jeg hadde gjort det på) 🙈

Anonymkode: 5d443...e5a

• Liker 2
Skrevet

Her ville jeg snakket med mannens søsken og kort sagt at dere selvsagt kommer i konfirmasjonen og at dere tenker å gi deres sønn det samme som de gav til fjorårets konfirmant. Nemlig 0-

Det er jo vanlig i mange familier å legge seg på et likt gavenivå er det ikke...

Edit, kan det være at de har dårlig økonomi og ikke har hatt penger?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt at de fikk gi deres konfirmant penger selv, for dere ga penger til deres egen sønn i kompensasjon for manglende gave. 

Anonymkode: ad375...a1d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg bare ville sagt til konfirmantens foreldre: "Angående gave, så kanskje det er like greit at vi heller ikke gir gave nå, så går det opp i opp? Eller vil dere gi til vår konfirmant nå, så gir vi til deres? Dere bestemmer."

Anonymkode: b319f...73c

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

De har selvsagt ikke penger. Og de skal selv ha konfirmasjon. Livet er tøft for mange nå. Ikke gjør en stor greie av en tusen lapp.

Anonymkode: 83d01...1dd

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eller bare si dere skal vippse og ikke gjør det.

Anonymkode: ad375...a1d

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

De har selvsagt ikke penger. Og de skal selv ha konfirmasjon. Livet er tøft for mange nå. Ikke gjør en stor greie av en tusen lapp.

Anonymkode: 83d01...1dd

For alt du vet kan det hende TS sin familie har det tøffere enn mannens familie. De hadde også konfirmasjon. Og skal nå gi gave til denne nye konfirmanten.

Hadde latt det gå om jeg visste at den andre familien hadde veldig dårlig råd og jeg selv hadde veldig god råd. Men ville da gitt gaven til egen sønn også da. Om ikke dette er situasjonen ville jeg pratet med dem. 

Anonymkode: 21435...94f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke dårlig økonomi tror jeg, men de er ikke ukjent med dårlige prioriteringer. De skal bla nedover i Europa på flott reise nå snart og skal ha en STOR konfirmasjon. 
De har jo ikke glemt det, når vi har hintet/påminnet dem om det flere ganger. 

ts. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke dårlig økonomi tror jeg, men de er ikke ukjent med dårlige prioriteringer. De skal bla nedover i Europa på flott reise nå snart og skal ha en STOR konfirmasjon. 

ts. 

Men hinting er ofte ikke nok. 

AnonymBruker
Skrevet

Din mann må ta det opp veldig direkte med sitt søsken. Ikke du. Ikke den andre ektefellen. Og ikke noe hinting. Direkte spørsmål og klar tale. «Min sønn fikk ingen ting fra dere. Det må vippses før fetterens konfirmasjon. Dere legger dere på samme nivå uansett beløp.». 

Anonymkode: 414ae...ed7

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

ts. 

Men hva sier de når dere hinter da? Og hvor tydelig har hintingen vært?

Anonymkode: 1ffb6...721

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...