AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Skrevet 11. juni 2023 Vi har en matkjeller som har fungert utmerke t i alle år. Men plutselig i vinter så kom jeg inn og så at en av hyllene kun i det ene hjørnet var helt gjennomtrukket av vann og jeg fatter ikke hvor det kommer ifra. Jeg hadde lagt et par saltpakker på hyllen like ved som også var helt våte. På gulvet sto et par vannkanner med litt vann i jeg hadde glemt å fjerne i sommer. Mitt spørsmål er om saltet og vannet kan danne en såpass stor kjemisk reaksjon som vanndammen tilsier ? Anonymkode: 4373e...fce
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #3 Skrevet 11. juni 2023 trøndermann38 skrev (23 minutter siden): Kan være dårlig drenering Da ville det vel vært vann andre plasser også og på gulvet? Anonymkode: 4373e...fce
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #4 Skrevet 11. juni 2023 Salt trekker vann, så kan godt hende at det har sevet ut vann av murveggen pga osmose. Jeg ville ha satt inn en tørker, og evt ekstra luftepunkt. Pass opp for mugg og kjellerlukt, da ville jeg ikke hatt mat der! Vi hadde en råkjeller som blr fuktig om sommeren når det var veldig varmt, da ble det kondens på veggene. Anonymkode: 8e1f5...4e1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #5 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Salt trekker vann, så kan godt hende at det har sevet ut vann av murveggen pga osmose. Jeg ville ha satt inn en tørker, og evt ekstra luftepunkt. Pass opp for mugg og kjellerlukt, da ville jeg ikke hatt mat der! Vi hadde en råkjeller som blr fuktig om sommeren når det var veldig varmt, da ble det kondens på veggene. Anonymkode: 8e1f5...4e1 Ah høres logisk ut. Da skal jeg fjerne saltet og se om det bedrer seg. Var uansett verst ved kraftig regnvær Ingen kjellerlukt der foreløpig. Men dette var utrolig interessant og ikke tenkt over Anonymkode: 4373e...fce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå