Gå til innhold

Vanndam i matkjelleren som jeg ikke vet hør kommer fra

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en matkjeller som har fungert utmerke t i alle år. Men plutselig i vinter så kom jeg inn og så at en av hyllene  kun i det ene hjørnet var helt gjennomtrukket av vann og jeg fatter ikke hvor det kommer ifra.  Jeg hadde lagt et  par saltpakker på hyllen like ved som også var  helt våte. På gulvet sto et par vannkanner med litt vann i jeg hadde glemt å fjerne i sommer. Mitt spørsmål er om saltet og vannet kan danne en såpass stor kjemisk reaksjon som vanndammen tilsier ?

Anonymkode: 4373e...fce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være dårlig drenering

AnonymBruker
Skrevet
trøndermann38 skrev (23 minutter siden):

Kan være dårlig drenering

Da ville det vel vært vann  andre plasser også og på gulvet?

AnonymBruker
Skrevet

Salt trekker vann, så kan godt hende at det har sevet ut vann av murveggen pga osmose. Jeg ville ha satt inn en tørker, og evt ekstra luftepunkt. Pass opp for mugg og kjellerlukt, da ville jeg ikke hatt mat der! Vi hadde en råkjeller som blr fuktig om sommeren når det var veldig varmt, da ble det kondens på veggene. 

Anonymkode: 8e1f5...4e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Salt trekker vann, så kan godt hende at det har sevet ut vann av murveggen pga osmose. Jeg ville ha satt inn en tørker, og evt ekstra luftepunkt. Pass opp for mugg og kjellerlukt, da ville jeg ikke hatt mat der! Vi hadde en råkjeller som blr fuktig om sommeren når det var veldig varmt, da ble det kondens på veggene. 

Anonymkode: 8e1f5...4e1

Ah høres logisk ut. Da skal jeg fjerne saltet og se om det bedrer seg. Var uansett verst ved kraftig regnvær Ingen kjellerlukt der foreløpig. Men dette var utrolig interessant og ikke tenkt over

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...