AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Skrevet 11. juni 2023 Interessant dette, men er det noe for deg? https://p3.no/orket-ikke-leiemarkedet-flyttet-ut-i-skogen/ Anonymkode: 436c0...4b2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #2 Skrevet 11. juni 2023 Jeg har veldig lyst til å bo mye nærmere skogen, evt i skogen, bort fra trafikk, folk og mas. Men da fortsatt i vanlig hus. Anonymkode: e8194...ec4 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #3 Skrevet 11. juni 2023 Skogen - veldig gjerne. Båt, kanskje. Kollektiv - nei. Anonymkode: a451a...644 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #4 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Interessant dette, men er det noe for deg? https://p3.no/orket-ikke-leiemarkedet-flyttet-ut-i-skogen/ Anonymkode: 436c0...4b2 Jeg kunne mer en gjerne bodd i skogen eller på en båt. Har en liten, gammel hytte i skogen/fjellet som jeg er på så mye som mulig. Legger igjen telefon hjemme og stryker av gårde. Helt nydelig. Aldri i kollektiv. Helt uaktuelt. Anonymkode: c0194...f3f 2
Majer Skrevet 11. juni 2023 #5 Skrevet 11. juni 2023 Ingenting mot å bo i skogen. Hører at mange av de som må flytte ut av Oslo uansett aldri får besøk så da har det mindre å si om man bor i Lillestrøm eller Setskog.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #6 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kunne mer en gjerne bodd i skogen eller på en båt. Har en liten, gammel hytte i skogen/fjellet som jeg er på så mye som mulig. Legger igjen telefon hjemme og stryker av gårde. Helt nydelig. Aldri i kollektiv. Helt uaktuelt. Anonymkode: c0194...f3f Greit å ha med tlf om det skjer noe galt. Anonymkode: e792d...af2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #7 Skrevet 11. juni 2023 Kollektiv var gøy når jeg var 20. Tror ikke jeg hadde kommet fra det med helsa i behold som 40 åring altså 🙈😅 Anonymkode: ba92e...5c1 1
Trolltunge Skrevet 11. juni 2023 #8 Skrevet 11. juni 2023 Jeg kunne nok bodd på de fleste måter, men om kollektiv hadde jeg vært veldig avhengig av at det var hyggelige mennesker, og et sted å kunne trekke meg helt tilbake, og da få være i fred. Samt at uansett boform måtte det være god uteplass. Jeg kunne ikke levd i bolig uten uteplass, uansett hvor flott bolig ellers. Får klaustrofobi når jeg ser flotte leiligheter uten uteplass. Hjelper ingenting at det er romslig og fint inne. Motsatt vei kunne jeg fint levd smått og uten noe luksus, om det var bra uteplass. 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #9 Skrevet 11. juni 2023 Trolltunge skrev (10 minutter siden): Jeg kunne nok bodd på de fleste måter, men om kollektiv hadde jeg vært veldig avhengig av at det var hyggelige mennesker, og et sted å kunne trekke meg helt tilbake, og da få være i fred. Samt at uansett boform måtte det være god uteplass. Jeg kunne ikke levd i bolig uten uteplass, uansett hvor flott bolig ellers. Får klaustrofobi når jeg ser flotte leiligheter uten uteplass. Hjelper ingenting at det er romslig og fint inne. Motsatt vei kunne jeg fint levd smått og uten noe luksus, om det var bra uteplass. Skogen hadde jo hatt god uteplass da 😂 Anonymkode: 436c0...4b2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #10 Skrevet 11. juni 2023 Har hørt at mange voksne bor i kollektiv, men de kaller det bare familie. Anonymkode: 41d5b...a39 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #11 Skrevet 11. juni 2023 Som yngre bodde jeg i kollektiv. Men nå har jeg vanskelig for å forestille meg det. Det måtte i så fall vært en form for selvstendige boenheter, som kanskje hadde fellesstue og -kjøkken eller lignende man kunne benytte seg av til større samvær, høsting/konservering av mat, men også kjøkken og stue som var helt separate fra de andre. Problemer er at hvis bare ett par eller én i et slikt kollektiv får større problemer, så påvirker det gjerne hele fellesskapet, og da kan det fort bli såpass at man ikke lenger har det godt. Jeg er både ekstrovert og sosial, men det et kollektiv tror jeg kunne blitt for mye, selv for meg. Båt har jeg forsåvidt bodd en del i, fordeler og ulemper med det. Jeg foretrekker å bo på land. I skogen kunne jeg trivdes om jeg kunne hatt et hus med noenlunde komfort, om jeg kunne ryddet landet slik at det ble lysere, jeg kunne dyrket mat der. Hadde nok ønsket at det likevel ikke var altfor langt til hyggelige naboer. Men i flate, store skoger, uten utsikt, der hadde jeg nok mistrivdes. Anonymkode: f5afd...df3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #12 Skrevet 11. juni 2023 Båt - ja. Det andre - nei. Anonymkode: 98fed...a2e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #13 Skrevet 11. juni 2023 Båt og kollektiv, ja, i skogen, nei. Anonymkode: e1e86...213
Million Skrevet 11. juni 2023 #14 Skrevet 11. juni 2023 (endret) Ikke noe av det er noe for meg. Leste artikkelen i avisen tidligere i dag. Du skal ha god rygg for å ligge i månedsvis på en sånn "planke" med bare tynt liggeunderlag og sovepose. Presenningen hjelper jo lite når det regner for fullt og stormer og vindkast slår regnet rett inn under presenningen og i hodet ditt, så sovepose og alt blir klissvått. Kollektiv, nei, nei, nei. Jeg orker ikke andres gris og rot på bad og kjøkken (og stue). Båt har jeg aldri prøvd å bo på, men jeg tror ikke det er noe for meg å bo på gyngende underlag. Endret 11. juni 2023 av Million
K.B. Skrevet 11. juni 2023 #15 Skrevet 11. juni 2023 Bodd i skogen på permanent eller semi permanent basis er jo ikke mulig i praksis, ihvertfall ikke i Norge. Tror ikke jeg hadde klart en uke engang.. Bodd i båt, om båten var stor nok og hadde tilgang til strøm, nett osv, det går sikkert greit, selv om det må være jevnlig i vintermånedene. Kollektiv er ikke noe for meg.
Trolltunge Skrevet 11. juni 2023 #16 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Skogen hadde jo hatt god uteplass da 😂 Anonymkode: 436c0...4b2 Ja i både skogen og på båt er det uteplass, men andre boformer har ikke nødvendigvis alltid det, og det ble jo spurt om diverse boformer.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #17 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Greit å ha med tlf om det skjer noe galt. Anonymkode: e792d...af2 Jada. Er en kalkulert risk. Det har gått greit i årene med min oldefar som bygde hytta, min morfar og meg til nå. Når jeg tar med teltet og stryker til fjells noen dager, sier jeg alltid i fra slik at folk i bygda vet at jeg er på fjellet. Det er uansett ikke mobildekning der. Til nå har det å være alene uten tv, Internett og telefon utkonkurrert det å skulle være tilgjengelig 😊 Anonymkode: c0194...f3f 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #18 Skrevet 11. juni 2023 Jeg har bodd i skogen hele livet. Helt ypperlig! Anonymkode: 078cd...460 1
norw Skrevet 11. juni 2023 #19 Skrevet 11. juni 2023 (endret) Ikke i skogen uten skikkelige fasiliteter, men båt eller kollektiv kunne gått an. Endret 11. juni 2023 av norw
Minitroll Skrevet 11. juni 2023 #20 Skrevet 11. juni 2023 Lite fristende å bo i kollektiv nå som voksen. Kunne bodd i båt. skogen er heller ikke særlig fristende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå