Gå til innhold

Hva gjør man når man ikke greier å glede seg over gavene man får av ektemannen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift med en som bommer på gaven hver eneste gang! Det er snakk om dyre ting som blir liggende fordi jeg ikke vil gå i det. Har til nå 3 gullringer, 1 par diamant øredobber og 1 armbånd i hvitt gull som ikke har vært brukt siden jeg fikk det av mannen min. Jeg har sagt hver eneste gang at han ikke trenger å kjøpe gaver til meg, jeg har alt jeg trenger osv. Men han gjør det likevel. Den eneste gaven jeg faktisk har bruk for er mobilen jeg fikk i 30 årsgave. Utenom det har alle gaver vært nedtur. Jeg tørr ikke å si dette høyt, vet at jeg bør være takknemlig osv. Men det er heller ikke greit å kjøpe masse ting vi ikke trenger og liker. 

Anonymkode: d792f...a0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du sagt at du ikke liker de? 

Det gjorde jeg. Såret der og da. Men verre å la det gå år etter år, med penger rett ut vinduet, og sårede følelser den dagen han forstår det. 

Alternativt kan du sende link til det du ønsker deg, og ta kontroll selv. 

Anonymkode: 50307...70f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si: Takk! Så nydelig! Men ikke helt min farge/stil, dessverre. Kan det byttes i noe annet? 

Kjenner meg forøvrig igjen. Har blant annet ett sett øredobber og anheng i gull og diamanter formet som hjerter, som jeg vet kostet en formue, men som er blitt brukt kun fordi jeg føler jeg må. Det kler meg overhodet ikke, voksen kvinne som jeg er, med en røff stil.

Har også fått ei svindyr klokke i en stil og farger som jeg hverken liker eller kler. Den blir brukt for en sjelden gang av samme grunn. 

Har tenkt at datteren min eller en av niesene mine kan arve dette etterhvert, så da er det ikke så ille at det stort sett bare ligger i smykkeboksen.

Anonymkode: 11f5f...028

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er gift med en som bommer på gaven hver eneste gang! Det er snakk om dyre ting som blir liggende fordi jeg ikke vil gå i det. Har til nå 3 gullringer, 1 par diamant øredobber og 1 armbånd i hvitt gull som ikke har vært brukt siden jeg fikk det av mannen min. Jeg har sagt hver eneste gang at han ikke trenger å kjøpe gaver til meg, jeg har alt jeg trenger osv. Men han gjør det likevel. Den eneste gaven jeg faktisk har bruk for er mobilen jeg fikk i 30 årsgave. Utenom det har alle gaver vært nedtur. Jeg tørr ikke å si dette høyt, vet at jeg bør være takknemlig osv. Men det er heller ikke greit å kjøpe masse ting vi ikke trenger og liker. 

Anonymkode: d792f...a0e

Du må rett og slett ta styringa sjøl. Være tydelig på hva du ønsker deg! Se deg ut et smykke som du liker, evt. andre ting han kan gi deg.

Han ønsker å gi deg noe fint, og det er ikke så lett å gjette seg til hva du vil like.

• Liker 2
Skrevet

Snakk med han....det er ikke snilt overfor han og si takk for gaver du ikke liker...siden du ikke sier noe vil han forsette å kjøpe disse gavene du *liker* 

AnonymBruker
Skrevet

«Trenger ikke gave»-personer er faktisk veldig vanskelige. Og det er sikkert ting du trenger, som du vanligvis kjøper selv.

Neste jul/bursdag finner du en ting du hadde tenkt til å kjøpe selv. Og forteller mannen din om de fine gule joggeskoene i størrelse 38 som du har sett deg ut. 

Anonymkode: 077f2...995

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Finn noe helt konkret du ønsker deg og send ham en link. Om du ikke ønsker deg noe som helst så ønsk deg noe fancy sjokolade. Eller et gavekort på massasje. 

AnonymBruker
Skrevet

Fortell han konkret hva du ønsker deg eller ønsk deg gavekort. 
Jeg er skikkelig sær når det gjelder min mor. Hun er verdens beste bare så det er sagt. Hun har nok penger, men er oppvokst i den generasjonen at alt skal spares og kjøper kun på salg i restekasser. Jeg kjøper det jeg liker og heller skjeldnere. Ber jeg henne kjøpe akkurat den blomsterpotta jeg skal ha på butikken, kommer hun hjem med en helt annen som hun synes ligner men som var på salg. Da koker jeg. Det er jeg som betaler for den. 

Anonymkode: 4c59e...38b

AnonymBruker
Skrevet

Du liker ingenting av det? Jøss

Anonymkode: 321d5...5f5

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo ikke annet valg enn å si fra hva du ønsker deg og ikke minst hva du IKKE ønsker deg. Ellers får du fortsette å få gaver du ikke liker da. Han er ikke tankeleser. 

Anonymkode: 2fab9...abf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lang tid før neste bursdag, så fortell at "Åååå, sånn ønsker jeg til bursdagen/jul". Da får du det. Og så kan du bruke smykkene når dere skal i selskap el.l. Du trenger ikke fortelle at du ikke liker smykkene, men kom med konkrete ønsker fremover. Lurer han på om du ikke vil ha smykker, så si at nå har du jo så mye fint å velge mellom, så nå kan du jo få andre ting du ønsker deg.

Anonymkode: c0d8b...ec4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...