Gå til innhold

Hybel.no og depositom trygt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal leie usett😬har facetimet og sett leiligheten som ser veldig bra ut. Har tlf nr til utleier. Men kvir meg veldig for å hoste opp 30k i depositum til noen jeg aldri har møtt, og heller aldri vært på einendommen til. Men så lenge dette er gjennom hybel.no er det vel trygt???

Anonymkode: bd557...8a3

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1687835-hybelno-og-depositom-trygt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hybel nettside er grei, men akkurat det med depositum ville jeg aldri gjort

Anonymkode: 0af02...e2f

Jeg hadde depositum gjennom hybel.no en gang(tror det var dnb). Fikk tilbake pengene da utleier hadde unnlatt å opplyse om salg av bolig 3 mnd inn i leieforholdet. Ville vært eksamenstid for meg, og han ga meg mulighet til å trekke meg. Ok jeg er litt usikker på hele greia…hadde jeg fysisk treft utleier og vært på eiendommen ville det føltes bedre😏

AnonymBruker

Nå er det jo slik at en depositumskonto er DIN som leietaker. Det er utleier som betaler gebyret for å opprette konto, men det er DIN konto.

Så det å sette inn penger på en depositumskonto er ikke skummelt.

Så lenge det blir gjort ordentlig. Aldri overfør penger til en konto som utleier "eier" / har fra før.

Anonymkode: a7bcb...dfd

• Nyttig 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.6.2023 den 13.44):

Nå er det jo slik at en depositumskonto er DIN som leietaker. Det er utleier som betaler gebyret for å opprette konto, men det er DIN konto.

Så det å sette inn penger på en depositumskonto er ikke skummelt.

Så lenge det blir gjort ordentlig. Aldri overfør penger til en konto som utleier "eier" / har fra før.

Anonymkode: a7bcb...dfd

Nå har jeg fått tilbud om å leie 4 mnd, og ønsker å gjøre det. Tenker det er trygt siden det blir opprettet en egen dep konto; ikke noe betaling til privatkonto☺️

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...