Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet i ny jobb for cirka en mnd siden. Har fått et stort problem med hu ene jeg jobber med. For det første har hu et tonefall som irriterer meg så FRYKTELIG! i tillegg gir hu sånne fæle bitch-blikk konstant (er tydelig at hun gjør dette kun for å være ekkel). og hu kler seg også så innmari fælt med forferdelig stygge farger som skriker JEG TRENGER OPPMERKSOMHET NÅ MED EN GANG! tydeligvis tror hun at hun er så fisefin som handler crosaint og kafelatte på den dyreste kafeen i nærheten også.. er vel kun for å vise seg frem regner jeg med da. et eksempel: stod ved kaffemaskinen og noe var feil med den. Fikk den altså ikke til å funke. Så kom denne grusomme kjerringen og bare: "nå skal jeg vise deg, du trykker bare her og så renser den seg" i et forferdelig ekkelt tonefall og mens hu gir meg dette fryktelig fæle blikket. kjente det gikk kaldt nedover ryggen min. jeg ble helt seriøst kvalm og uvel i hele kroppen. Kjenner dette kommer til å gå veldig dårlig hvis jeg må holde ut med dette grusomme menneske på jobb hver dag. Har prøvd å hinte litt til de andre på jobben men de bare overser meg helt! noen som har vært i en lignende situasjon før? altså forholde seg til sånne grusomme mennesker i en arbeidshverdag 

Anonymkode: d6790...34b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har andre og større problemer enn kollegaen din. 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Resting bitch face? 

Skrevet

Folk kan være ufordragelig, men måten du reagerer eller skriver på tyder på at du trolig har problemer selv. Man må prøve å overse det man ikke liker, fokusere på det som er positivt eller nøytralt. Ellers får du bytte jobb.

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (2 minutter siden):

Du har andre og større problemer enn kollegaen din. 

Enig

Anonymkode: 3aa3d...514

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja fysj, tok seg bryet med å vise deg hvordan du skulle få igang kaffemaskina igjen. For en drittsekk som tror det er greit å hjelpe en ny kollega…….

eller?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor føler du deg truet/provosert over hvilke klær hun bruker? Eller av hva hun spiser og drikker?

Du har jobbet der i bare en måned. Noen personer trenger mer tid enn andre til å bli mer "fortrolig" på jobb med nye kollegaer. Noen har dessuten bedre antenner enn andre, og ser raskere når noen nye kan bli et problem for arbeidsplassen. Men denne kollegaen har faktisk forsøkt å hjelpe deg.

Du har vært der en måned. Jeg tror du bør ta tak i dine egne problemer, for hvis ikke tror jeg du kommer til å ødelegge for deg selv yrkesmessig. Måten du omtaler din kollega er ikke normalt, og det viser at du sliter med noe.

At dine andre kollegaer ikke vil gå inn i ditt forsøk på å skape fokus på deg og skape flid og drama på jobben, det viser bare at de er mer profesjonelle enn det du er.

Du er den som er ny. Det er du som har noe å bevise her. Du er tatt bra imot der.

Snakk med legen din og be om en henvisning, for om du ikke tar dine problemer på alvor så risikerer du å ødelegge veldig for deg selv fremover.

Anonymkode: 82d43...9de

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være at denne personen er ubehagelig, men det drukner helt i useriøse og barnslige beskrivelser av hva hun velger å kle seg i, og hvor hun kjøper maten sin.

Det er helt åpenbart at du ikke liker denne personen, så hun kan sikkert ikke foreta seg noe som helst uten at du tolker det i verste mening. At du i tillegg forsøker å baktale henne til de andre kollegaene, gjør at jeg mistenker at du er en mobber.

Anonymkode: 2c925...174

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er du veldig ung, TS? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (9 minutter siden):

Er du veldig ung, TS? 

er 34, så kanskje ikke akkurat så "veldig ung" lenger men

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror kanskje det kan være lurt å voksne opp.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da bør du skjærpe deg.

Anonymkode: 214b8...834

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det jeg primært leser ut av HI: Du har vært ansatt en måned og er allerede i gang med å baksnakke en kollega og legger opp til konflikt, i tillegg til at du tar ting i verste mening, har minimalt med toleranse for dine medmennesker og tror alt handler om deg. Det er vel strengt tatt ikke kollegaen din som lager kvalme her...

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Problemet ligger hos deg, ikke henne. Bare det at du kritiserer klesstilen hennes og anser det som et problem, viser at du er fullstendig fastlåst i at alt med dama er negativt. 

Du kan ikke gå rundt å tenke sånn. Hun hjalp deg med kaffemaskina, fokuser på det fremfor hvordan hun sa det og måten hun var på. 

Noen liker vi og andre liker vi ikke. Lær deg at du må greie å omgås folk du ikke liker i blant. Å omgås betyr ikke at du skal ligge i skje med henne.

Anonymkode: 6d1aa...0f1

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kollegaene dine overser deg? Fordi de ikke lar seg irritere over klærne hennes, ansiktet hennes, stemmen hennes og om hun spiser og drikker på dyre steder. Var det sånne "irriterende kollegaer" på din forrige arbeidsplass også? Virker som at du generelt irriterer deg for ting, og så skylder du på kollegaene dine. Om hun objektivt sett hadde vært irriterende, så hadde vel noen av kollegaene dine vært enig med deg?

Anonymkode: 32eb4...f2a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg startet i ny jobb for cirka en mnd siden. Har fått et stort problem med hu ene jeg jobber med. For det første har hu et tonefall som irriterer meg så FRYKTELIG! i tillegg gir hu sånne fæle bitch-blikk konstant (er tydelig at hun gjør dette kun for å være ekkel). og hu kler seg også så innmari fælt med forferdelig stygge farger som skriker JEG TRENGER OPPMERKSOMHET NÅ MED EN GANG! tydeligvis tror hun at hun er så fisefin som handler crosaint og kafelatte på den dyreste kafeen i nærheten også.. er vel kun for å vise seg frem regner jeg med da. et eksempel: stod ved kaffemaskinen og noe var feil med den. Fikk den altså ikke til å funke. Så kom denne grusomme kjerringen og bare: "nå skal jeg vise deg, du trykker bare her og så renser den seg" i et forferdelig ekkelt tonefall og mens hu gir meg dette fryktelig fæle blikket. kjente det gikk kaldt nedover ryggen min. jeg ble helt seriøst kvalm og uvel i hele kroppen. Kjenner dette kommer til å gå veldig dårlig hvis jeg må holde ut med dette grusomme menneske på jobb hver dag. Har prøvd å hinte litt til de andre på jobben men de bare overser meg helt! noen som har vært i en lignende situasjon før? altså forholde seg til sånne grusomme mennesker i en arbeidshverdag 

Du burde søke hjelp. Du kan da umulig være frisk.

Anonymkode: a748b...f73

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Håper for all del at du ikke har barn, for ei 34 burde ikke oppføre seg som en tilbakestående fjortiss.

Anonymkode: a748b...f73

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det høres ut som det er du som er litt «paranoid» her og legger mer i det enn det faktisk er. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du høres saiko ut TS

Anonymkode: 33085...ff6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du høres saiko ut TS

Anonymkode: 33085...ff6

Saiko, den var ny!

Anonymkode: d3ce2...6f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...