AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Skrevet 11. juni 2023 Jeg skal både kjøpe og selge bolig i nærmeste fremtid, og jeg blir jo å kjøpe ny bolig før jeg selger den gamle. Jeg vil jo ha behov for å i alle fall ta med sofa, seng og kjøkkenbordet, til den nye boligen, og da blir det jo veldig tomt og rart her i den gamle boligen. Jeg har ikke noen jeg kan låne greier av heller, da blir det liksom facebookgruppa til borettslaget:p Mulig brukt fra finn, men med min lille bil uten hengerfeste så får jeg jo ikke akkurat med meg hverken sofa eller seng. Blir å leie kassebil når leiligheten skal tømmes permanent men. Hvordan har dere andre løst dette? Anonymkode: 991e0...7fd
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #2 Skrevet 11. juni 2023 Jeg solgte de fleste møblene. De blir ødelagt under flytting uansett. Anonymkode: 45925...400
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #3 Skrevet 11. juni 2023 Overtagelse er normalt 3-4 måneder frem. Så du selger den gamle mens du fortsatt bor der, om det er bilder og visning du tenker på. Anonymkode: 1a099...ac8 10
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #4 Skrevet 11. juni 2023 Du trenger jo ikke flytte før du selger? Du kjøper ny bolig, setter ønsket overtakelse minst 1 mnd frem i tid (det vanlige er jo ofte 3 mnd), selger boligen du bor i nå, flytter. Anonymkode: cf4b6...163 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #5 Skrevet 11. juni 2023 Seng kan du sette inn oppblåsbar madrass eller langt campingbord du skjuler med sengeteppe og puter/dyner. Trenger bare få inntrykk at det er en seng, trenger ikke være en seng. Kjøkkenbord og sofa kan du klare det uten, evt kjøp en lenestol du kan bruke så lenge i den nye leiligheten. Anonymkode: 9515a...df4 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #6 Skrevet 11. juni 2023 Vi brukte luftmadrasser på soverommene og leide en sofa av stylingbyrå. Ellers er det viktigste at det er møblert på bildene i annonsen og de kan du ta så fort du har fått tilslag på kjøp av neste bolig. Anonymkode: 39331...5af
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #7 Skrevet 11. juni 2023 Du kan få tatt bildene før du flytter til ny bolig. Anonymkode: 94620...a1c 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #8 Skrevet 11. juni 2023 Du klarer deg uten sofa i noen uker/måneder... Anonymkode: 96e95...18c 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #9 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Seng kan du sette inn oppblåsbar madrass eller langt campingbord du skjuler med sengeteppe og puter/dyner. Trenger bare få inntrykk at det er en seng, trenger ikke være en seng. Kjøkkenbord og sofa kan du klare det uten, evt kjøp en lenestol du kan bruke så lenge i den nye leiligheten. Anonymkode: 9515a...df4 Jeg eier ikke noe slikt:p Oppblåsbar madrass kan funke en stund, mest bekymret for min mann med nakkeplager. Sofa er bare for å ha en plass å sitte, kan være hva som helst annet bare vi ikke må sitte på gulvet. AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vi brukte luftmadrasser på soverommene og leide en sofa av stylingbyrå. Ellers er det viktigste at det er møblert på bildene i annonsen og de kan du ta så fort du har fått tilslag på kjøp av neste bolig. Anonymkode: 39331...5af Hva kostet det å leie/hvor lenge leide du? For det er nettopp dette med møblert på bilder og visning som bekymrer meg, jeg eier ikke nok møbler til å ha noe å sove/sitte på begge steder samtidig. Da jeg flyttet inn her sov jeg 3 mnd på feltseng og spiste middag på ei pappeske Men da hadde jeg en stol, en solstol. Den den er gått i stykker og min mann kunne jo ikke akkurat sittet i fanget. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du klarer deg uten sofa i noen uker/måneder... Anonymkode: 96e95...18c Vi kan ikke spise og sitte rett på gulvet i flere måneder til den gamle boligen er solgt. Mulig jeg formulerer meg dårlig men om det ikke skal være snaut med møbler i den gamle boligen mens bildetagning/visning pågår, så har jeg absolutt ingenting utover klærne mine å ta med i den nye boligen. Min nåværende leilighet er 50kvm. Grenser for hva jeg eier av stæsj. Det er ikke nøye hva vi sitter på, nevnte sofa fordi det er det eneste jeg eier av sittemøbel. Å sitte flere måneder rett på gulvet går ikke, luftmadrass eller ei. Anonymkode: 991e0...7fd
Nokia Skrevet 12. juni 2023 #10 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg eier ikke noe slikt:p Oppblåsbar madrass kan funke en stund, mest bekymret for min mann med nakkeplager. Sofa er bare for å ha en plass å sitte, kan være hva som helst annet bare vi ikke må sitte på gulvet. Luftmadrassen har du kun for å style din gamle leilighet for salg, ikke for å sove i selv... 😉 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #11 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Mulig jeg formulerer meg dårlig men om det ikke skal være snaut med møbler i den gamle boligen mens bildetagning/visning pågår, så har jeg absolutt ingenting utover klærne mine å ta med i den nye boligen. Min nåværende leilighet er 50kvm. Grenser for hva jeg eier av stæsj. Det er ikke nøye hva vi sitter på, nevnte sofa fordi det er det eneste jeg eier av sittemøbel. Å sitte flere måneder rett på gulvet går ikke, luftmadrass eller ei. Anonymkode: 991e0...7fd Men hvorfor skal du beholde den gamle leiligheten så lenge? Du kommer jo til å tape enormt på mellomfinansiering. Jeg har flyttet flere ganger. Og har aldri vært i den situasjonen at jeg har overtatt ny bolig FØR den gamle er solgt. Anonymkode: 1a099...ac8 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #12 Skrevet 12. juni 2023 Jeg forstår heller ikke hvorfor du skal ha den gamle leiligheten så lenge? Jeg har nylig kjøpt og solgt selv, jeg kjøpte ny leilighet i mars, med overtakelse 1 juli. Så solgte jeg min leilighet i løpet av april, som overtas av ny kjøper 1 august. Altså var gammel leilighet fullt møblert både til foto og visning. Er det slik at du, ts, tenker at du ikke kommer til å få solgt din nåværende bolig? Anonymkode: 80c5b...375
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå