AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Skrevet 11. juni 2023 Hei, venter mitt første barn og jobber 100% turnus. Vi har går over til nyturnus og lurer litt på om noen har erfaringer med å jobbe noen langvakter innimellom med små barn? Kan velge mellom 2 langvakter på en uke + en dagvakt og resten fri. Eller går ordinærvakter med 2 kveldsvakter og 3 dagvakter. vaktene vil da se slik ut på to uker: langvaktturnusen: Uke 1: mandag + tirsdag 13t vakt + onsdag dagvakt. Tor - Søn fri Uke 2: mandag + tirsdag 13t vakt + onsdag dagvakt. Tor - Søn fri Dersom jeg velger vanlig turnus blir det 2 uker med 4 kveldsvakter og 6 dagvakter. Langvaktene blir slik hver andre mnd. Er veldig usikker på hva jeg skal velge. Fordelen er at jeg er mer hjemme i perioder og får lengre friperioder med barnet med langvaktene. Barnet vil være ca 10 mnd når jeg går tilbake i jobb igjen. Barnefar er også tilstede og er med barnet når jeg er tilbake i jobb. (Pappaperm), når han er tilbake i jobb henter han barnet i bhg de dagene jeg har langvakter. Anonymkode: baaf3...d0e
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #2 Skrevet 11. juni 2023 Jeg hadde definitivt valgt langvakter. Anonymkode: 0436e...0d5 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #3 Skrevet 11. juni 2023 Kan du prøve langvakt først og se hvordan det er? Jeg vet om en i min barselsgruppe som drar bort på sjøen i 2 uker, så noen er jo borte mye lengre. Jeg ville nok jobbet langvakt og hatt lengre fri når jeg har fri. Barnet skal vel snart i barnehagen og da vil du jo ikke se barnet så ofte på mange kveldsvakter som det vil bli når man deler opp mere. prøv så får du heller snakke med sjefen om det blir vanskelig, er nok en tilvenningssak i førsten, når man har vært mye med barnet og så skal man være så mange timer borte. Anonymkode: 41b56...251
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #5 Skrevet 11. juni 2023 Definitivt de lange vaktene. Anonymkode: 6979e...675
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #6 Skrevet 11. juni 2023 Langvakter. Det er nydelig. Får mye mer ro og oversikt over jobben når vaktene er lengre, færre dager på jobb, mer fri. Anonymkode: 20842...006 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #8 Skrevet 11. juni 2023 Jeg hadde absolutt valgt langvakter. Når du har kveldsvakt, så ser du ikke barnet uansett, du er jo på jobb den ettermiddagen/kvelden. På dagtid er jo barnet i barnehage. Så jeg tror ikke barnet merker så veldig stor forskjell heller på dag- og senvakter sammenlignet med langvakter. Eneste er at du kan levere barnet ditt senere i barnehagen, slik at dere får en rolig start på dagen før du skal på kveldsvakt. Men jeg hadde mye heller valgt langvakter med da fri i langhelger. Da kan jo barnet ha fri med deg, evt korte dager i barnehagen. Anonymkode: 07bb6...b73 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #9 Skrevet 11. juni 2023 Hadde ikke tatt de lange vaktene. Lørdag og søndag med familien hjemme og så to 13-timersvakter etter hverandre hadde jeg ikke orket. Anonymkode: 3ca50...af1
Finmia Skrevet 11. juni 2023 #11 Skrevet 11. juni 2023 Har jobbet langvakter i over 1 år. Vi valgte å gå bort i fra det igjen for folk var helt utslitte. Måtte ha 1 dag å komme meg på hvertfall. Så var det å få kabalen med å gå opp mtp bemanning. Noen måtte begynne 07.30-20.00, 08.30-21.30 og 09.30-22.00. Så det ble ekstra mye for de som startet tidlig og samme på kveld siden man måtte være flere steder samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå