AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Skrevet 11. juni 2023 Hvis du en morgen kommer ut til bilen din og den er uten luft i et av dekkene. Hva gjør du da helt konkret? Ringer bergingsbil? Anonymkode: 66f86...fc1 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #2 Skrevet 11. juni 2023 Ringer Euro Care. Anonymkode: 807c9...1ec 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #3 Skrevet 11. juni 2023 Skifter til reservehjul Anonymkode: 27502...f70 3 3
C-girl Skrevet 11. juni 2023 #4 Skrevet 11. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis du en morgen kommer ut til bilen din og den er uten luft i et av dekkene. Hva gjør du da helt konkret? Ringer bergingsbil? Anonymkode: 66f86...fc1 De fleste nye biler er utstyr med en luftkompressor for å kunne fylle luft i hjulene. Så ville forsøkt det først, dersom dekket er punktert ringer du veihjelpstjeneste. Evnt skift til reservehjul om du har det. Endret 11. juni 2023 av C-girl
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #5 Skrevet 11. juni 2023 Ringer veihjelp om jeg ikke må ut av huset. Ringer mannen og ber han skifte dekk om jeg må ut. Eller ringer taxi. (jeg kan skifte dekk... men klarer ikke løfte dekkene på bilen) Anonymkode: 60b35...edb
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #6 Skrevet 11. juni 2023 Fyller luft i dekket. Nye biler har ofte elektrisk luftpumpe i bagasjen, alternativt spør du noen om de har lappesett i sin bil. Det har jeg, og i den er det også små flasker/patroner med luft. Ikke noe stort problem. Anonymkode: 8fe3d...0c8
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #7 Skrevet 11. juni 2023 Jeg ringet til mannen. Enten kommer han ut og fikser det, eller så kommer han hjem fra jobb, jeg tar hans bil og han fikser dekket. Til nød hadde jeg lat bilen stå, tatt bussen til jobb og han fikset det når han kommer hjem. Vi har noen konkrete oppgaver hjemme, vil er han ting 😄 Anonymkode: aff77...664
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #9 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ring en mann. Anonymkode: 127da...a0b Sist jeg hadde flatt dekk var i garasjen på jobb, mannsdominert arbeidsplass. De jeg spurte om hjelp kunne ikke skifte dekk selv. De ringer veihjelp, slik jeg pleier å gjøre. Anonymkode: 60b35...edb 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #10 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sist jeg hadde flatt dekk var i garasjen på jobb, mannsdominert arbeidsplass. De jeg spurte om hjelp kunne ikke skifte dekk selv. De ringer veihjelp, slik jeg pleier å gjøre. Anonymkode: 60b35...edb Høres ut som en arbeidsplass i en by eller et typisk kontor. Anonymkode: 127da...a0b
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #11 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Høres ut som en arbeidsplass i en by eller et typisk kontor. Anonymkode: 127da...a0b Der man har moderne biler uten reservedekk Forstår at det er en fordel å kunne "mekke" i distriktene, der veihjelp ikke er tilgjengelig den neste halvtimen. Anonymkode: 60b35...edb
Reign Skrevet 11. juni 2023 #12 Skrevet 11. juni 2023 C-girl skrev (3 timer siden): De fleste nye biler er utstyr med en luftkompressor for å kunne fylle luft i hjulene. Så ville forsøkt det først, dersom dekket er punktert ringer du veihjelpstjeneste. Evnt skift til reservehjul om du har det. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fyller luft i dekket. Nye biler har ofte elektrisk luftpumpe i bagasjen, alternativt spør du noen om de har lappesett i sin bil. Det har jeg, og i den er det også små flasker/patroner med luft. Ikke noe stort problem. Anonymkode: 8fe3d...0c8 Om man skal gjøre dette, må bilen først jekkes opp.
C-girl Skrevet 11. juni 2023 #13 Skrevet 11. juni 2023 Reign skrev (2 timer siden): Om man skal gjøre dette, må bilen først jekkes opp. Da spør man naboen om en jekk da
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #14 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fyller luft i dekket. Nye biler har ofte elektrisk luftpumpe i bagasjen, alternativt spør du noen om de har lappesett i sin bil. Det har jeg, og i den er det også små flasker/patroner med luft. Ikke noe stort problem. Anonymkode: 8fe3d...0c8 Selv min 2009 modell har dette dritet, det funka dårlig den dagen jeg trengte det, jekken var liten og spinkel og denne greia klarte ikke å pumpe hardt nok. Jeg ringte NAF og de kom og fiksa det så jeg kom meg hjem, dagen etter kasta jeg svineriet og kjøpte reservedekk. Det kan jeg skifte selv. Anonymkode: 2cffc...4ff
Kokeplate Skrevet 11. juni 2023 #15 Skrevet 11. juni 2023 Fyller luft i det. Det lekker sannsynligvis ikke så fort siden det ikke var tomt når bilen ble parkert.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #16 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis du en morgen kommer ut til bilen din og den er uten luft i et av dekkene. Hva gjør du da helt konkret? Ringer bergingsbil? Anonymkode: 66f86...fc1 Tar t-banen til jobb og fikser bilen til helga eller når jeg får tid Anonymkode: b31d6...6e8
Maskinfører Skrevet 11. juni 2023 #17 Skrevet 11. juni 2023 (endret) Som Bilberger har jeg alltid liten kompressor i bilen min samt en boks med dekk fiks samt verktøy for fjerning av fremmedlegeme i dekket Samt utstyr for plugging av dekket har reservehjul under bilen men gidder ikke og ta det ned Endret 11. juni 2023 av Maskinfører 1
Tiuren Skrevet 12. juni 2023 #18 Skrevet 12. juni 2023 On 6/11/2023 at 12:41 PM, AnonymBruker said: Sist jeg hadde flatt dekk var i garasjen på jobb, mannsdominert arbeidsplass. De jeg spurte om hjelp kunne ikke skifte dekk selv. De ringer veihjelp, slik jeg pleier å gjøre. Anonymkode: 60b35...edb Da var det nok ingen menn der, de har bare tilfeldigvis utovertiss..... Gentlemen var det så absolutt ikke der. På den tiden man bruker på å vente på veihjelp bytter man mange dekk, særlig når bilen står i garasje.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #19 Skrevet 12. juni 2023 Tiuren skrev (6 minutter siden): Da var det nok ingen menn der, de har bare tilfeldigvis utovertiss..... Gentlemen var det så absolutt ikke der. På den tiden man bruker på å vente på veihjelp bytter man mange dekk, særlig når bilen står i garasje. Jeg sa det mest som spøk. Veihjelp koster 500 kroner, og pleier å være her på halvtimen. Er verken verdt neglene mine (1000 kroner) eller dressbuksene deres. Anonymkode: 60b35...edb
Tiuren Skrevet 12. juni 2023 #20 Skrevet 12. juni 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg sa det mest som spøk. Veihjelp koster 500 kroner, og pleier å være her på halvtimen. Er verken verdt neglene mine (1000 kroner) eller dressbuksene deres. Anonymkode: 60b35...edb Ser den Er ventetiden 15min hadde nok jeg og ringt til veihjelp om jeg var på reise i dress og jeg var utendørs, negler til 1000kr har jeg ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå