Gå til innhold

Hva gjør man om kommer ut til en bil uten luft i dekket

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du en morgen kommer ut til bilen din og den er uten luft i et av dekkene. Hva gjør du da helt konkret? Ringer bergingsbil?

Anonymkode: 66f86...fc1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ringer Euro Care.

Anonymkode: 807c9...1ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skifter til reservehjul

Anonymkode: 27502...f70

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du en morgen kommer ut til bilen din og den er uten luft i et av dekkene. Hva gjør du da helt konkret? Ringer bergingsbil?

De fleste nye biler er utstyr med en luftkompressor for å kunne fylle luft i hjulene. Så ville forsøkt det først, dersom dekket er punktert ringer du veihjelpstjeneste. 

Evnt skift til reservehjul om du har det. 

Endret av C-girl
AnonymBruker
Skrevet

Ringer veihjelp om jeg ikke må ut av huset.

Ringer mannen og ber han skifte dekk om jeg må ut. Eller ringer taxi. 

(jeg kan skifte dekk... men klarer ikke løfte dekkene på bilen) 

Anonymkode: 60b35...edb

AnonymBruker
Skrevet

Fyller luft i dekket. Nye biler har ofte elektrisk luftpumpe i bagasjen, alternativt spør du noen om de har lappesett i sin bil. Det har jeg, og i den er det også små flasker/patroner med luft. Ikke noe stort problem. 

Anonymkode: 8fe3d...0c8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringet til mannen.

Enten kommer han ut og fikser det, eller så kommer han hjem fra jobb, jeg tar hans bil og han fikser dekket.

Til nød hadde jeg lat bilen stå, tatt bussen til jobb og han fikset det når han kommer hjem.

Vi har noen konkrete oppgaver hjemme, vil er han ting 😄

Anonymkode: aff77...664

AnonymBruker
Skrevet

Ring en mann.

Anonymkode: 127da...a0b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ring en mann.

Sist jeg hadde flatt dekk var i garasjen på jobb, mannsdominert arbeidsplass.

De jeg spurte om hjelp kunne ikke skifte dekk selv. De ringer veihjelp, slik jeg pleier å gjøre. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De jeg spurte om hjelp kunne ikke skifte dekk selv. De ringer veihjelp, slik jeg pleier å gjøre. 

Høres ut som en arbeidsplass i en by eller et typisk kontor.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Høres ut som en arbeidsplass i en by eller et typisk kontor.

Der man har moderne biler uten reservedekk ;) 

Forstår at det er en fordel å kunne "mekke" i distriktene, der veihjelp ikke er tilgjengelig den neste halvtimen. 

Skrevet
C-girl skrev (3 timer siden):

De fleste nye biler er utstyr med en luftkompressor for å kunne fylle luft i hjulene. Så ville forsøkt det først, dersom dekket er punktert ringer du veihjelpstjeneste. 

Evnt skift til reservehjul om du har det. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fyller luft i dekket. Nye biler har ofte elektrisk luftpumpe i bagasjen, alternativt spør du noen om de har lappesett i sin bil. Det har jeg, og i den er det også små flasker/patroner med luft. Ikke noe stort problem. 

Om man skal gjøre dette, må bilen først jekkes opp.

Skrevet
Reign skrev (2 timer siden):

Om man skal gjøre dette, må bilen først jekkes opp.

Da spør man naboen om en jekk da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selv min 2009 modell har dette dritet, det funka dårlig den dagen jeg trengte det, jekken var liten og spinkel og denne greia klarte ikke å pumpe hardt nok. Jeg ringte NAF og de kom og fiksa det så jeg kom meg hjem, dagen etter kasta jeg svineriet og kjøpte reservedekk. Det kan jeg skifte selv. 

Anonymkode: 2cffc...4ff

Skrevet

Fyller luft i det. Det lekker sannsynligvis ikke så fort siden det ikke var tomt når bilen ble parkert. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tar t-banen til jobb og fikser bilen til helga eller  når jeg får tid

Anonymkode: b31d6...6e8

Skrevet (endret)

Som Bilberger har jeg alltid liten kompressor i bilen min samt en boks med dekk fiks samt verktøy for fjerning av fremmedlegeme i dekket Samt utstyr for plugging av dekket har reservehjul under bilen men gidder ikke og ta det ned :D 

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
Skrevet
On 6/11/2023 at 12:41 PM, AnonymBruker said:

Da var det nok ingen menn der, de har bare tilfeldigvis utovertiss..... ;) Gentlemen var det så absolutt ikke der. 

På den tiden man bruker på å vente på veihjelp bytter man mange dekk, særlig når bilen står i garasje. 

AnonymBruker
Skrevet
Tiuren skrev (6 minutter siden):

Da var det nok ingen menn der, de har bare tilfeldigvis utovertiss..... ;) Gentlemen var det så absolutt ikke der. 

På den tiden man bruker på å vente på veihjelp bytter man mange dekk, særlig når bilen står i garasje. 

Jeg sa det mest som spøk.

Veihjelp koster 500 kroner, og pleier å være her på halvtimen. Er verken verdt neglene mine (1000 kroner) eller dressbuksene deres. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg sa det mest som spøk.

Veihjelp koster 500 kroner, og pleier å være her på halvtimen. Er verken verdt neglene mine (1000 kroner) eller dressbuksene deres. 

Ser den ;) 

Er ventetiden 15min hadde nok jeg og ringt til veihjelp om jeg var på reise i dress og jeg var utendørs, negler til 1000kr har jeg ikke :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...