AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #2 Skrevet 11. juni 2023 Hvis du blør, ja. Innen 72 timer men tidligere er bedre. Anonymkode: 0f8fa...311 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #3 Skrevet 11. juni 2023 Hvis det gikk hull på huden og det er lenge siden (10 år?) du tok siste vaksine - ja. Uansett greit å ha når man har dyr. Anonymkode: 85e83...91f 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #4 Skrevet 11. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: Hvis du blør, ja. Innen 72 timer men tidligere er bedre. Anonymkode: 0f8fa...311 Antok her at det er mer enn 10 år siden du sist fikk stivkrampevaksine. Hvis det er mindre enn 10 år siden sist behøver du ikke ta på nytt nå. Anonymkode: 0f8fa...311 1
Million Skrevet 11. juni 2023 #5 Skrevet 11. juni 2023 (endret) Ja, hvis bittet gikk gjennom huden. Du kan få en fæl infeksjon av det også, katter har mye fæle bakterier i munnen sin. Kan hende en antibiotikakur må til også. Men først og fremst; dra og få en stivkrampesprøyte i dag. Når ble du bitt? EDIT; nå gikk jeg ut fra at du ikke er stivkrampevaksinert siden barndommen, sånn som jeg, men det er jo voksne folk som tar den vaksinen i voksen alder også av ulike grunner (reiser osv). Som de over her nevner; er det under 10 år siden siste, trenger du ikke ta ny. Men rens såret veldig godt om det gikk hull på huden! Endret 11. juni 2023 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #6 Skrevet 11. juni 2023 Det blødde litt. Men stoppet raskt. Dette er på underarmen. Har et lite på andre siden og. Minst 10 år siden stivkrampe. Anonymkode: 215ae...32d
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #7 Skrevet 11. juni 2023 Da bør du uansett ta vaksine nå. Anonymkode: 6525e...438 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #8 Skrevet 11. juni 2023 Ja, det må du. Jeg ble klort av min innekatt (som hadde vært litt ute sammen med meg), ringte legevakten og de sa jeg måtte komme inn og få vaksine samme dag. Det er uansett lurt å ha. Man kan få stivkrampe av andre ting enn dyr også. Anonymkode: 09a80...e27 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #10 Skrevet 11. juni 2023 Takk. Blir vaksine i dag. Anonymkode: 215ae...32d
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #11 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk. Blir vaksine i dag. Anonymkode: 215ae...32d Bra! Det ser ut som om det er begynt å bli en del rødt i et område rundt bittene også, så det kan hende de gir deg antibiotika også. Jeg ble bitt av hund for noen år siden. Da fikk jeg stivkrampesprøyte fordi det var mer enn 10 år siden, men ikke antibiotika. De sa den gangen at kattebitt er langt skumlere, og at de der ser langt oftere alvorlige infeksjoner. Om de mener det ikke er nødvendig med antibiotika nå, så vær veldig observant på ev. tegn til infeksjon. Katter har ofte skumle bakterier med seg. Bra du tar det på alvor og oppsøker lege i dag. Anonymkode: 07dc5...ca3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #12 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bra! Det ser ut som om det er begynt å bli en del rødt i et område rundt bittene også, så det kan hende de gir deg antibiotika også. Jeg ble bitt av hund for noen år siden. Da fikk jeg stivkrampesprøyte fordi det var mer enn 10 år siden, men ikke antibiotika. De sa den gangen at kattebitt er langt skumlere, og at de der ser langt oftere alvorlige infeksjoner. Om de mener det ikke er nødvendig med antibiotika nå, så vær veldig observant på ev. tegn til infeksjon. Katter har ofte skumle bakterier med seg. Bra du tar det på alvor og oppsøker lege i dag. Anonymkode: 07dc5...ca3 Fikk antibiotika og👍 Kostet nesten 900🙈 Anonymkode: 215ae...32d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå