AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Skrevet 11. juni 2023 Jeg har et barn på ti og nytt boblebad ute. Har problemer med rygg og jobber mye så å sette seg i varmt bad gjør underverker når muskulaturen stivner til. For et barn er boblebad en herlig lekeplass og barnet vil så klart bade når jeg skal bade. Men da er det lek og tøys og splashing og hvem flyter lengst mens man balanserer på flyteputene. Og mamma burger med flyteputene som burgerbrød rundt hodet. Alltid splashing i fjeset. Badeball i fjeset. Sist gang vi badet ble jeg så stressa at jeg måtte gå ut etter ti min. Når jeg sier det er fint å ta det rolig nå. Mamma vil slappe av litt. Så varer det i ett min før jeg får et splash i fjeset. 🙈 Nå skulle jeg ta rolig boblebad men han blir så klart lei seg for at jeg ikke vil leke og hoie. Han står faktisk i vinduet og ser på meg medlang maske. Slemme meg som ikke vil splasje.. Jeg har maks dårlig samvittighet..samtidig er ikke klorvannet i et boblebad noe som er så lurt å dykke i eller svelge. Har jo filter men det er nok ikke veldig hygienisk.. Er jeg fæl som ikke takler å bade med barnet mitt 🙈 hadde taklet det i stort basseng men det er virkelig pyton å bli splashet i ansiktet. Anonymkode: bc352...16d
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #2 Skrevet 11. juni 2023 Nei, du er ikke fæl😊 Anonymkode: 763c0...5d8 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #3 Skrevet 11. juni 2023 Ta et bad når barnet har lagt seg? La han bade og rase fra seg først? Nei, når han ikke vil høre og ta hensyn er det helt innafor. Anonymkode: bc174...2d8 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #4 Skrevet 11. juni 2023 En 10 åring klarer da å oppføre seg. Du får bare gi beskjed om hva reglene er når man er flere. Om noen ønsker å slappe av så skal man slippe vannsprut, da får heller 10 åringen gjøre det når han er alene. Anonymkode: 109fb...87a 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #5 Skrevet 11. juni 2023 Han burde greie det ja men det er nok morro å splashe mamma når man sitter der da. Det ble en del surmuling nå fordi han ikke fikk tulle, men det er helt pyton for min del med klor i øynene. 🤣 Han greier å oppføre seg i noen minutter og så er det pån med ablegøyer. Forstår jo det når man er ti. Det er ikke morro å splashe alene når man ikke kan splashe noen så 🤣🙈 Anonymkode: bc352...16d
Juniper Skrevet 11. juni 2023 #6 Skrevet 11. juni 2023 Han har veldig godt av å oppleve at han ikke får bli med i boblebadet fordi han ikke vil sitte stille. Naturlig konsekvens. Det kan hjelpe han å forstå behovet for å regulere seg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #7 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han burde greie det ja men det er nok morro å splashe mamma når man sitter der da. Det ble en del surmuling nå fordi han ikke fikk tulle, men det er helt pyton for min del med klor i øynene. 🤣 Han greier å oppføre seg i noen minutter og så er det pån med ablegøyer. Forstår jo det når man er ti. Det er ikke morro å splashe alene når man ikke kan splashe noen så 🤣🙈 Anonymkode: bc352...16d Nei men da får det jo konsekvenser i form at han ikke får bli med. Så kanskje bedre oppførsel volser seg til litt Anonymkode: 109fb...87a 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #8 Skrevet 11. juni 2023 En 10 åring? Min gutt på 3 år virker jo til å ha mer oppdragelse enn det der. Anonymkode: c26fb...f7f
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #9 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): En 10 åring? Min gutt på 3 år virker jo til å ha mer oppdragelse enn det der. Anonymkode: c26fb...f7f Sammen tenkte jeg. Har en på 10 og en på 7. Ingen av de er i nærheten av sånn oppførsel.. Anonymkode: db592...b83
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #10 Skrevet 11. juni 2023 Her er det vel ikke boblebadet, men oppdragelsen som er problemet - med mindre barnet feiler noe? Beskrivelsen passer på en toåring. Anonymkode: f911e...cf2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #11 Skrevet 11. juni 2023 Nei, syns det høres litt rart ut også at ett så stort barn ikke klarer å ta den beskjeden heller. Men tror du må være tydelig på hva boblebadet er for å hva dere skal, i forkant av badingen om barnet vil være med så må hen følge reglene. Si at dere skal slappe av, og at det ikke er lovt å herje i boblebadet. Anonymkode: 1729e...c47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå