AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #1 Del Skrevet 11. juni 2023 Jeg har en ganske ny kjæreste. I sommer har vi vært sammen 1 år. Da jeg ble 40 i slutten på mai fikk jeg gavekort på komplett ny bunad. Han hadde lagt merke til hva jeg sa på 17.mai… Ble selvsagt utrolig glad. Min mor derimot mener jeg ikke kan ta imot denne gaven. At vi har vært sammen for kort, og hva om det blir slutt? Jeg er utrolig forelsket og det er ingen tegn på at det skal bli slutt. Hva tenker dere? Bør jeg bare stå over? Anonymkode: 01656...b47 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #2 Del Skrevet 11. juni 2023 For min del ville det avhenge litt av hans økonomiske situasjon. Anonymkode: 1cd58...4c1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 Populært innlegg #3 Del Skrevet 11. juni 2023 Jeg tenker at du er 40 og bør slutte å høre på mora di... Gratulerer med omtenksom kjæreste og ny bunad! Anonymkode: b8e86...97f 42 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #4 Del Skrevet 11. juni 2023 Har han råd til det (!), så ser jeg ingenting galt med det. For ja, det er en stor gave. Det vet han sikkert også selv. Han hadde neppe gitt deg en så fin og dyr gave om han ikke var seriøs i forholdet med deg. Se på det som er kjærlighetserklæring. Det hadde jeg gjort. Og ja, ikke bry deg om hva mamma sier. 💪 Du er voksen og bestemmer selv. Anonymkode: 305be...7c2 12 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 11. juni 2023 #5 Del Skrevet 11. juni 2023 Er forholdet deres seriøst OG du vet at han har økonomi til det (og ikke har måttet låne penger for å gi deg den gaven), så burde det jo være i orden å ta i mot. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #6 Del Skrevet 11. juni 2023 Sier som andre; det kommer an på økonomien. For mange er dette ingenting, og merkes ikke. Da ville jeg bare satt pris på det. Om han hadde tømt bufferkontoen ville jeg sagt nei-takk, og mulig også avsluttet hele forholdet. Økonomisk sans er viktig for meg i et forhold. Anonymkode: b4943...fd2 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 11. juni 2023 #7 Del Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Min mor derimot mener jeg ikke kan ta imot denne gaven. At vi har vært sammen for kort, og hva om det blir slutt? Den eneste "gyldige" grunnen til ikke å ta imot er hvis han faktisk ikke har råd til det. Da kunne du tatt en prat med han og forklart at det er vanskelig å ta imot en såpass kostbar gave. Når dere er såpass voksne så bør han vite hva han har råd til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #8 Del Skrevet 11. juni 2023 Det virker litt feil for meg. Jeg ville likt å kjøpe en sånn ting selv. Anonymkode: 734ab...03b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #9 Del Skrevet 11. juni 2023 Jeg er en skeptiker og ville nok tenkt litt på om det ble slutt—- skulle jeg ha denne bunaden som et minne? Men det er ikke viktig. Tenker også at han må ha råd til det, og ikke minst: HVA nøyaktig gir han deg? Er det selve bunaden (stakk/liv/skjorte), inkluderer det tilbehør som f eks sko, bunadsveske, hodeplagg? Hva med sølv? Og vet han hva det koster? Det er prisforskjell på bunader. Tenker han 20’, 30’, 40’….?? Anonymkode: e04b9...100 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #10 Del Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er en skeptiker og ville nok tenkt litt på om det ble slutt—- skulle jeg ha denne bunaden som et minne? Men det er ikke viktig. Tenker også at han må ha råd til det, og ikke minst: HVA nøyaktig gir han deg? Er det selve bunaden (stakk/liv/skjorte), inkluderer det tilbehør som f eks sko, bunadsveske, hodeplagg? Hva med sølv? Og vet han hva det koster? Det er prisforskjell på bunader. Tenker han 20’, 30’, 40’….?? Anonymkode: e04b9...100 Takk for tilbakemeldinger. Om han har råd eller ikke er vanskelig å si noe om, men han har ikke tømt kontoen eller tatt opp lån. Der er en hel bunad inkl sølv det er snakk om. Type bunad i øverste prissjiktet - som jeg har ønsket meg i alle år, men aldri hatt råd til. Anonymkode: 01656...b47 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #11 Del Skrevet 11. juni 2023 Jeg hadde ikke tatt i mot en så dyr gave av en så nylig kjæreste. Men så liker jeg også å være økonomisk selvstendig Anonymkode: 106d2...a91 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #12 Del Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for tilbakemeldinger. Om han har råd eller ikke er vanskelig å si noe om, men han har ikke tømt kontoen eller tatt opp lån. Der er en hel bunad inkl sølv det er snakk om. Type bunad i øverste prissjiktet - som jeg har ønsket meg i alle år, men aldri hatt råd til. Anonymkode: 01656...b47 Jeg ville ikke tatt i mot en sånn gave om jeg ikke var 100% sikker på om han hadde råd. Om jeg visste at han tjente flere millioner i året, og at bunaden var småpenger for han, ville jeg tatt i mot. Men uansett hadde jeg følt meg forpliktet til å bli i forholdet, selv om jeg på et senere tidspunkt hadde ønsket meg ut. Anonymkode: 98651...d31 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #13 Del Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men uansett hadde jeg følt meg forpliktet til å bli i forholdet, selv om jeg på et senere tidspunkt hadde ønsket meg ut. forpliktet til å bli i et forhold pga en gave?? Nei nå må du gi deg! gaver er ingen forpliktelse, det er noe DU får, av noen som har lyst å gi deg noe. Ingen transaksjon på noen måte. ts, jeg syns da ett år er ganske så seriøst. Har dere snakket om fremtiden? Dere er jo voksne, vet sikkert hva dere vil. Jeg regner med at denne mannen har sett på at dette koster - og han har tatt seg råd til det. Han vil at du skal få dette. Det er utrolig raust, og siden du selv ikke har råd, ta i mot. For en nydelig ting å gjøre av han ikke hør på mor. Hør på deg selv! Du ønsker deg denne, her får du den - smil og ta i mot Dersom det på et tidspunkt skulle bli slutt, så har du den fortsatt - men trenger ikke knytte noe spesielt til bunaden. Det var noe du fikk av en du var glad i en gang, sånn er det. Vi trenger ikke gjøre ting så komplisert... Anonymkode: 341d1...b74 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #14 Del Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det virker litt feil for meg. Jeg ville likt å kjøpe en sånn ting selv. Anonymkode: 734ab...03b Det kan jeg forstå, særlig med tanke på om det ble slutt. Kanskje kjedelig å gå rundt i gaven fra eksen i tilfelle? Min eks likte ikke at jeg gikk med smykker jeg hadde fått av tidligere ekser, men så gav han meg aldri smykker selv så han mente sånn sett at jeg ikke skulle gå med smykker, eller kjøpe dem selv. Anonymkode: ff684...621 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #15 Del Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): forpliktet til å bli i et forhold pga en gave?? Nei nå må du gi deg! gaver er ingen forpliktelse, det er noe DU får, av noen som har lyst å gi deg noe. Ingen transaksjon på noen måte. ts, jeg syns da ett år er ganske så seriøst. Har dere snakket om fremtiden? Dere er jo voksne, vet sikkert hva dere vil. Jeg regner med at denne mannen har sett på at dette koster - og han har tatt seg råd til det. Han vil at du skal få dette. Det er utrolig raust, og siden du selv ikke har råd, ta i mot. For en nydelig ting å gjøre av han ikke hør på mor. Hør på deg selv! Du ønsker deg denne, her får du den - smil og ta i mot Dersom det på et tidspunkt skulle bli slutt, så har du den fortsatt - men trenger ikke knytte noe spesielt til bunaden. Det var noe du fikk av en du var glad i en gang, sånn er det. Vi trenger ikke gjøre ting så komplisert... Anonymkode: 341d1...b74 På grunn av gavens størrelse. Det er vondt om noen skulle blakke seg, bare fordi de er forelsket nå og dermed gjør ting de kanskje ikke ville gjort ellers. Ville du tenkt det samme om denne mannen var din sønn? Ville du vært så glad på hans kjæreste vegne, og oppriktig ment at hun bare skulle tatt i mot? Ville du ikke rådet sønnen din til å tenkt seg om? Som sagt; hadde dette vært snakk om småpenger for kjæresten, så hadde det vært en ikke-sak. Men det er åpenbart at det ikke er småpenger for kjæresten, i og med at ts er usikker på om han faktisk hadde råd. Anonymkode: 98651...d31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #16 Del Skrevet 11. juni 2023 Han viser deg at han vil du skal føle deg vel og at han mener det er et langtidsforhold. Anonymkode: 4c10d...573 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 11. juni 2023 #17 Del Skrevet 11. juni 2023 (endret) Hvis han har god råd så ser jeg ikke problemet. Men, hvis han hadde hatt tendenser til å bruke gaver mot deg eller noe sånt så hadde jeg vært VELDIG forsiktig! Hvis han ikke er helt god kan dette bli brukt mot deg. Ja, jeg er skadet av diverse som har skjedd. Jeg har selv fått en stor gave av en fyr som ble brukt mot meg senere. Skikkelig kult. Vi snakker flere tusen, men langt unna bunad da... Endret 11. juni 2023 av Blåttvann 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #18 Del Skrevet 11. juni 2023 Kjærlighet er mer enn forelskelse. Anonymkode: 68ece...a7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 11. juni 2023 #19 Del Skrevet 11. juni 2023 (endret) … Endret 11. juni 2023 av velociraptor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #20 Del Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): På grunn av gavens størrelse. Det er vondt om noen skulle blakke seg, bare fordi de er forelsket nå og dermed gjør ting de kanskje ikke ville gjort ellers. Ville du tenkt det samme om denne mannen var din sønn? Ville du vært så glad på hans kjæreste vegne, og oppriktig ment at hun bare skulle tatt i mot? Ville du ikke rådet sønnen din til å tenkt seg om? Som sagt; hadde dette vært snakk om småpenger for kjæresten, så hadde det vært en ikke-sak. Men det er åpenbart at det ikke er småpenger for kjæresten, i og med at ts er usikker på om han faktisk hadde råd. Anonymkode: 98651...d31 Han er en voksen mann som må ta ansvar for egne valg. Med mindre han er en som stadig strør om seg med penger og kilden til pengene er uklar, og det er grunn til å tro alt er på kreditt, ser jeg ikke problemet. Det er jo knekkende likegyldig hva du eller Ts hadde tenkt om en hypotetisk sønn hadde gjort det samme, snakk om å være overformynder overfor sønn eller kjæreste. Er selv kvinne, hovedforsørger for familie på fire, så jeg lever ikke på gaver, men jeg mener Ts bør ta i mot og bare være superglad, Og om jeg ville gitt en gave som jeg visste faktisk var ønsket og ville bli brukt og også holder seg bra i verdi, og mottaker ikke ville tatt i mot fordi han mente jeg ikke hadde råd, ville jeg følt meg nedvurdert - som om jeg ikke er i stand til å ta egne fornuftige valg. Anonymkode: f6220...a52 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå