Gå til innhold

Aldri kritiser noe som andre liker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke å snakke om ting jeg liker fordi jeg har blitt fortalt for mange ganger at det er tåpelig.

Fantasy bøker er ikke "ekte" bøker. Det er tegneserier uten bilder.
En mann som liker Pokemon er ikke en ordentlig mann.

Det gjør vondt å høre sånne ting. 

Anonymkode: 8cdae...8a5

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er egentlig enig med deg og det er unødvendig å snakke ned det andre liker eller bryr seg om. Det å ha respekt for ulikheter er viktig. Men samtidig; vi kan ikke styre andres tanker, meninger og ord men det blir også enklere om en klarer å stå i det, stå opp for seg selv. Klare å eie sine egne hobbyer, interesser, liv... Respektere seg selv nok til at det går helt fint at noen snakket ned det du liker eller står for men at det ikke gjør deg noe.

Kurt cobain skal ha sagt de kloke ordene "I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not." Og jeg tror det er litt ord å leve etter i grunn, å være litt ekte selv om ingen nødvendigvis støtter opp om det du mener. Jeg sier ikke at det alltid er enkelt, vi ønsker å være A4, å ikke skille oss for mye ut i fra flokken, men det blir litt som at der alle tenker likt tenker faktisk ingen særlig mye. Så å våge å stå opp for seg selv er vel så viktig som å ikke snakke ned andre... For viss en det ikke våger er en dømt til å alltid være stille eller alltid følge massen og det er nok ikke alltid det sunneste.

Våg å være ærlig
våg å være fri,
våg å føle det du gjør,
si det du vil si.
Kanskje de som holder munn
er reddere enn deg.
Der hvor alt er gått i lås
må noen åpne vei.

Våg å være sårbar.
Ingen er av stein.
Våg å vise hvor du står.
Stå på egne bein.
Sterk er den som ser seg om
og velger veien selv.
Kanskje de som gjør deg vondt
er svakest likevel.

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg klarer ikke å snakke om ting jeg liker fordi jeg har blitt fortalt for mange ganger at det er tåpelig.

Jeg reagerer med å svare kult! Til de som har hobbyer ut over normalen.

Når der gjelder pokemon, så kan folk som lurer ta seg en tur til byen på eventer. Da legger de fort merke til normalen innenfor Pokemon GO. Da kryr det med folk i alle kjønn og aldre. Alt fra 5 til 95.

Anonymkode: 7778e...6ce

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du 1 generasjons pokemon kort med verdi så kritiserer de deg plutselig ikke lenger.

Min svar til kritikken er å begynne å snakke pokemon når de skal snakke fotball 😆. Virker hver gang 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Det må jo være lov å snakke om smak og behag? At folk er uenige, gjør ingenting. Om de blir nedlatende, og sier at dine hobbyer er teite, kan du bare smilet i skjegget - du vet at de tar feil! Men glem å overbevise andre om din smak. I beste fall kan du imspirere dem! 

Anonymkode: 354ea...bdb

• Hjerte 1
Skrevet

Har du sagt ifra til de som sier sånt? Det er ikke sikkert de lærer noe av det, men de har ikke vondt av å høre at det de sier er sårende.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg reagerer med å svare kult! Til de som har hobbyer ut over normalen.

Når der gjelder pokemon, så kan folk som lurer ta seg en tur til byen på eventer. Da legger de fort merke til normalen innenfor Pokemon GO. Da kryr det med folk i alle kjønn og aldre. Alt fra 5 til 95.

Pokemon GO er heldødt.

Anonymkode: 307a2...cf1

Skrevet

Trangsynte mennesker som ikke klarer å tolerere interesser utenfor "normalen"/det de selv liker er ikke mye å samle på som venner og samtalepartnere. 

Jeg er ikke særlig interessert i fantasy bøker men jeg har venner som elsker det og finner glede i det, og det kunne ikke falle meg inn å prøve å ødelegge dette for de. Det er bare sunt å ha en viss interesse for ting utenfor ens egen lille boble. Og jeg synes det er veldig fascinerende å høre om folks interesser når de brenner for det. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...