Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen dro på byen med noen kompiser i går kveld. Vi hadde en liten sammenkomst her først med en felles venn. Når vennen dro fra oss var mannen min dritings og fant ut at han skulle ut. Nå er klokka snart 06 og han har fortsatt ikke kommet hjem. Vi har egentlig en felles «regel» om at vi skal si fra hvis vi blir veldig sene, men alt er jo uansett stengt i byen nå… iallfall i den byen vi bor i. Jeg har sendt meldinger og ringt flere ganger, men han tar ikke telefonen. Begynner å bli veldig irritert og også bekymra. Synes dere jeg overreagerer? 

Anonymkode: 5f392...8ee

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes dere jeg overreagerer? 

Ja. Ikke vær den kjæresten som sitter oppe og maser hele natta når den andre koser seg på byen. Kanskje har vedkommende dratt på nach, og/eller funnet ut at det var enklere å overnatte hos en kompis enn å komme seg hjem igjen? Hjemme hos oss stoler vi på hverandre såpass at man får seg en god natt søvn når den andre er på byen. Slik bør det være i et forhold egentlig.

Anonymkode: 4da02...4cd

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mannen dro på byen med noen kompiser i går kveld. Vi hadde en liten sammenkomst her først med en felles venn. Når vennen dro fra oss var mannen min dritings og fant ut at han skulle ut. Nå er klokka snart 06 og han har fortsatt ikke kommet hjem. Vi har egentlig en felles «regel» om at vi skal si fra hvis vi blir veldig sene, men alt er jo uansett stengt i byen nå… iallfall i den byen vi bor i. Jeg har sendt meldinger og ringt flere ganger, men han tar ikke telefonen. Begynner å bli veldig irritert og også bekymra. Synes dere jeg overreagerer? 

Jeg synes IKKE du overreagerer! Jeg hadde seriøst ikke akseptert den slags oppførsel! Bare bli borte uten å gi beskjed? Jeg hadde vært rasende! 

Anonymkode: 8f332...f7d

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes IKKE du overreagerer! Jeg hadde seriøst ikke akseptert den slags oppførsel! Bare bli borte uten å gi beskjed? Jeg hadde vært rasende! 

Anonymkode: 8f332...f7d

"Bli borte"? Unnskyld meg. Saken hadde vært annerledes om han ikke sa ifra at han skulle på byen en gang, men her virker det som at han har gitt klar beskjed om hvor han er. Det han ikke har gjort er å kjøre live-oppdatering til hønemor som sitter hjemme og sturer.

Anonymkode: 4da02...4cd

• Liker 3
Skrevet

Fremfor alt hadde jeg vært redd . Du overdriver ikke. 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet

Syns ikke du overreagerer. Det er lov å bli bekymret. Ja, vi alle skjønner at det mest sannsynlige er at han i fylla har glemt å sende meldinger, eller se til at mobilen har strøm, og at nå nok ligger å snorker et eller annet sted.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt irritert og bekymret om min mann ikke hadde kommet hjem fra byen enda når klokken viser 06 en søndags morgen og jeg ikke hadde fått tak i han.

Helt greit å være på byen til det stenger men her stenger jo byen tidlig og da hadde jeg forventa at han;

A) Kommer hjem

B) Sender en melding om nachspiel/overnatting til en bekjent/etc

Om man er vant til at dette skjer ofte så blir man vel ikke bekymret. Men om dette er noe som aldri pleier å skje så er det ikke rart at man blir stressa.

Anonymkode: f7ba1...e2b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Altså, hvis han var dritings før han dro på byn så ville jeg vært litt bekymret. Noe annet om han drakk noen øl for så å stikke på byen. Da hadde jeg bare lagt meg.

Anonymkode: 38882...4d3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

1) Hvorfor sover ikke du?

2) Alle har ulike grenser i et forhold. For min del hadde ikke dette vært et problem, jeg er selv gjerne ute på nach til rundt 08 på morgenen (vi er i tidlig 20-årene). Vi har snakket om dette og det er ok for begge at vi er lenge ute. Har dere snakket om hva son er greit og ikke?

Anonymkode: 9f98a...225

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er sikkert å knuller :)

Men nei.. Han sover sikkert hos en kompis fordi det er kanskje lettere en å dra hjem, eller nach.

Anonymkode: dd22f...cff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du overreagerer ikke. Dra til en venninne og så kommer du ikke hjem før imorgen og så sier du ingenting. Bli bare borte. Ingen lapp, ingen beskjed. Legg igjen tlf hjemme så han ikke vet noenting. 
Det ville jeg gjort. 

Anonymkode: 22805...38b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

2) Alle har ulike grenser i et forhold. For min del hadde ikke dette vært et problem, jeg er selv gjerne ute på nach til rundt 08 på morgenen (vi er i tidlig 20-årene). Vi har snakket om dette og det er ok for begge at vi er lenge ute. Har dere snakket om hva son er greit og ikke?

Sover du godt om du ikke vet hvor partner eller barn befinner seg på natten?

Anonymkode: f7ba1...e2b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du overreagerer ikke. Dra til en venninne og så kommer du ikke hjem før imorgen og så sier du ingenting. Bli bare borte. Ingen lapp, ingen beskjed. Legg igjen tlf hjemme så han ikke vet noenting. 
Det ville jeg gjort. 

Anonymkode: 22805...38b

Kanskje jeg er for direkte nå men å gjøre sånt er veldig barnslig oppførsel. I et forhold må man kommunisere, alle gjør feil og man bør ikke ta igjen pga det. Hva er det godt for? Kommer det til å hjelpe forholdet i fremtiden? 

Anonymkode: e7192...ee6

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Har han kommet hjem? 

Du overreagerer ikke. Jeg hadde vært rasende. Mannen min hadde også vært rasende dersom jeg ikke kom hjem eller ga lyd fra meg. 

Anonymkode: 40a37...09a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dro mannen din virkelig dritings aleine på byen og har vært borte hele natta?

Anonymkode: e72a6...e9c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en gjeng sippete kvinnfolk.  Det er svært, SVÆRT sjeldent mannen min er ute og drikker, men det har hendt. Og da har det hendt at han har sovnet hos en kompis og glemt å si det. Da har jeg tenkt "Jaja, han sover vel der", også hadde jeg gått og lagt meg

Ro nå ned

Anonymkode: 1d079...a21

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

7 minutter siden, AnonymBruker said:

1) Jeg våkna av at jeg måtte på do og da så jeg jo at han ikke var her. 

2) Det er nettopp det, vi har snakket om det og er helt enige om hvordan vi skal ha det. Hadde jeg gjort det samme mot han hadde han blitt skikkelig forbanna. 

Han ringte nå. Som flere av dere trodde sovna han på sofaen til en kompis.. 

ts 

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Så bra du fikk svar på det, ts!

Ellers er det fryktelig komisk med alle dere damer som roper så høyt og glorifiserer det at dere ikke ville leet en finger om mannen deres ble borte ei natt. Hurra for deg. Selvfølgelig reagerer ts når dette er veldig unormalt og viker fra deres felles regler for hvordan de vil ha det. Forhold er forskjellig. 

Anonymkode: d25ad...9db

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

skjønner godt at du reagerer, hvertfall når dette ikke er vanlig og dere har en avtale på å gi beskjed hvis dere blir unormalt sene. Er jo ikke nødvendigvis at man tenker de gjør noe "galt" men man blir jo rett og slett bekymret for at det har skjedd dem noe...Hvertfall hvis han var driting allerede før han gikk ut.

Anonymkode: 060a4...023

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For en gjeng sippete kvinnfolk.  Det er svært, SVÆRT sjeldent mannen min er ute og drikker, men det har hendt. Og da har det hendt at han har sovnet hos en kompis og glemt å si det. Da har jeg tenkt "Jaja, han sover vel der", også hadde jeg gått og lagt meg

Ro nå ned

Anonymkode: 1d079...a21

Trodde du virkelig på det? 

Anonymkode: 6ff8d...097

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...