Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Dette er litt sårt, men 10 dager etter fødsel i dag. Mannen har fortsatt ikke dratt fram noe gave… i min omgangsgjeng er det vanlig å få et smykke eller en ring osv… kjenner jeg er utrolig lei og sår over dette.. vær så snill å ikke kom bare med «at jeg er storforlangende» osv.. 😔 jeg er oppriktig lei meg.. hvor lenge skal jeg beholde håpet om å få en oppmerksomhet? Når fikk du gaven etter fødselen du som fikk? 

Anonymkode: d4889...068

• Liker 1
  • Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen år siden jeg var i samme situasjon som din mann, men jeg ga ingen barselgave. Var ikke klart over at det er vanlig.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Hva fikk han i barselgave av deg da?

Anonymkode: bba2b...cf9

• Liker 32
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Har du fortalt han at dette er noe du ønsker/ forventer? Hvis han hadde tenkt på det så hadde du nok fått noe innen 10 dager. Tror du kan slutte å vente/ håpe på noe nå. 

Anonymkode: ac495...05c

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Det hadde du sikkert fått om han hadde ant at du forventet det. Sært å bli så "sår" for noe som han sikkert bare ikke har ide om at han skal. men ok. Gi beskjed om at det er vanlig praksis i ditt miljø, eller få en venn til å si det, så får du et eller annet slik at du kan slutte å være så lei deg, og han kan slutte å lure på hva som er problemet. 

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanlig å få barselgave av mannen. Ihvertfall ikke i Norge. Jeg har aldri hørt om det før eller fått med meg at noen i min krets har fått det. Bodde i USA ett par år. Ikke en gang der hørte jeg om flott barselgave fra mannen. Kun barselgaver av familie og venner. Blomster på sykehuset, gaver som babyklær, utstyr, barnebøker osv. Om barselgaver som smykker og ringer..rett og slett ‘dåps- og konfirmasjons lignende gaver er normalt noen steder, tipper jeg det e litt ‘fine’ miljøer. Smule snobbete vil jeg gjette på.

Anonymkode: 307d0...f86

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skulle mannen få en barselgave, han har ikke født et barn og er ikke i barsel. 

Anonymkode: a4a93...aa1

Han har da blitt far. Hva er forskjellen? 

De som forventer barselgaver, forventer de gaver når de "presterer" andre normale kroppsfunksjoner også, som å nyse eller å gå på do? Skal mannen få gave hver gang han har utløsning, siden dette er noe kun menn får til?

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet

Barnet er gaven, så ja, du er storforlangende!

• Liker 19
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ohooo, denne generasjonen altså. "Hulk, jeg føler sånn og slikt men ikke kritiser meg for å føle det slik da for alle må ta hensyn til alt jeg føler på for ellers føler jeg meg krenket".

Anonymkode: a4fa3...5b8

• Liker 28
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ohooo, denne generasjonen altså. "Hulk, jeg føler sånn og slikt men ikke kritiser meg for å føle det slik da for alle må ta hensyn til alt jeg føler på for ellers føler jeg meg krenket".

Anonymkode: a4fa3...5b8

Slutt og vær spydig og ekkel. Hvilken generasjon har du oppdratt? Hvilken generasjon skal ta vare på deg, når du blir gammel. 

Ts. Dette visste nok ikke din mann. Slike ting er lurt å gi beskjed om på forhånd. Gratulerer så masse med baby ❤️

Anonymkode: 0bd86...dd9

• Liker 12
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De som forventer barselgaver, forventer de gaver når de "presterer" andre normale kroppsfunksjoner også, som å nyse eller å gå på do? Skal mannen få gave hver gang han har utløsning, siden dette er noe kun menn får til?

Et svangerskap og en fødsel ‘ødelegger’ kroppen. Det tar opptil 2 år for kroppen å normalisere seg etterpå. Som ja, er helt naturlig og noe vi har gjort i mange år. Mannen kommer ut fra det hele uten så mye som et skrubbsår. 

men jeg er enig, barselgave fra far er noe merkelig som kommer fra Amerika. Far er hjemme de første 14 dagene til å gjøre stas på mor med å ta seg av hus, hverdagslige ting og hjelpe den nybakte mammaen. 
Jeg ville heller hatt en far som hjelper til og ser det han burde gjøre, enn en stusselig barselgave etter fødsel. Jeg fikk masse hjelp de 14 dagene, men mer enn det har jeg ikke fått.

Anonymkode: 87603...639

• Liker 21
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en sjokolade fra kiosken. 

Anonymkode: 938dd...a4f

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Tuller du? Du tror 5min sex er det samme som å gå gravid i 9mnd? Er det samme som å føde og risikere senskader? Du må lese deg opp for her mangler du grunnleggende kunnskaper

Anonymkode: 77310...521

• Liker 25
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ingen som fikk barselgave, og fikk det heller ikke selv. Hvis dere ikke har snakket om det vet han nok ikke at det er noe du ønsker deg, tror ikke det er noe han gjør for å være kjip❤️ Snakk med han om det hvis det ligger og gnager. 

Og ikke bruk en kalori på å tenke på de surmaga kommentarene her! Kos deg med babyen din og gratulerer så mye❤️

Anonymkode: e25c6...489

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ikke klar over at dette var en greie før jeg fikk dimantsmykke av foreldre og tilleggsdiamanter av mine besteforeldre. Skal sies at min mor startet sine smykker på samme vis. Dette er en arvegreie.

Hos svigermor fikk jeg første hilsen, klem og et nydelig armbånd før hun møtte ungen.

Barselgave er en ting, og det var jeg ikke klar over før etter jeg hadde født.

Anonymkode: 5c809...af1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

jeg fikk et pent smykke fra mine foreldre, men ikke noe  fra mannen. Tror ikke det er vanlig med "push present" i Norge. Etter fødsel var jeg uansett ikke opptatt av det, hadde fullt fokus på den nyfødte. Men TS, du bør jo absolutt ta det opp med mannen din, han er ikke tankeleser, og har garantert ikke glemt gave for å være kjip.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...