Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alle som reagerer så sterk her inne på at en 16-åring trykket inn en kode, bør så absolutt følge med på egne barn (og det gjelder særlig for dere som mener at egne barn aldri gjør noe galt!). For jeg kan garantere at samtlige vil gjøre mye verre ting enn å trykke inn en kode på en lås. 

Anonymkode: 01576...163

Men da håper jeg at det får konsekvenser, ikke at man bare lar det gå fordi han sikkert ikke mente noe stygt og/eller det nok var den andres feil på en eller annen måte. 

Anonymkode: 4b101...a91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor lager du unnskyldninger for ham? Med mindre han er hjerneskadet skjønner han jo at dette ikke er innafor å gjøre. 

Jeg synes det er merkelig at flesteparten av svarene i tråden svarer på HVORFOR han gjorde det - hva vet dere om det?

Fordi man ikke aner hva gutten tenkte før man har snakket med han..? Det der kan jo være alt fra helt uskyldig tankeløshet til konkrete planer om innbrudd. 

Anonymkode: 39d39...bf2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ærlig talt, han gikk jo ikke inn i huset engang. Om han ønsker å gå inn i huset eller stjele noe, hadde han selvsagt gjort dette når ingen var hjemme. Det er så typisk KG å hause opp alt mulig, og se alt i verste mening. 
Bytt kode, og problemet er løst. Og har man barn som går rundt og forteller/viser koden, må man be egne barn slutte med sånt. 

Anonymkode: 01576...163

Så hvis du hører at din nabo plutselig åpner døra di, men går ikke inn, er det ok? 

Anonymkode: 3206d...a87

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi man ikke aner hva gutten tenkte før man har snakket med han..? Det der kan jo være alt fra helt uskyldig tankeløshet til konkrete planer om innbrudd. 

Men hva har hva han tenkte med saken å gjøre? Han gjorde noe ulovlig og skremmende. Han er over kriminell lavalder. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hva har hva han tenkte med saken å gjøre? Han gjorde noe ulovlig og skremmende. Han er over kriminell lavalder. 

Fordi man, ved å snakke med han, kan skjønne om det var en tankeløs, uskyldig handling fra hans side, eller om det var noe mer bak det. Kan jo hende han ikke har skjønt hvor skremmende det var for de som bor der. Man skyter ikke spurv med kanoner er det noe som heter, noe en politianmeldelse fort kan være. Første bud for MEG ville vært å snakke med gutten.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skift kode og pass på at den skjules av alle familiemedlemmer. Ha en regel om at den aldri skal deles med noen.

Minner meg om når jeg fant ut at naboen sitt trådløse nett var åpent. Skulle være grei, men litt morsom og skrev derfor ut en instruksjon om hvordan trådløsnettet kunne sikres. Med en tekst der jeg takket for lånet frem til jeg fikk mitt eget nett. Signert med mitt navn. Herregud for et drama det ble 😆

Anonymkode: 5b359...0c7

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skift kode og pass på at den skjules av alle familiemedlemmer. Ha en regel om at den aldri skal deles med noen.

Minner meg om når jeg fant ut at naboen sitt trådløse nett var åpent. Skulle være grei, men litt morsom og skrev derfor ut en instruksjon om hvordan trådløsnettet kunne sikres. Med en tekst der jeg takket for lånet frem til jeg fikk mitt eget nett. Signert med mitt navn. Herregud for et drama det ble 😆

Skrevet ut på naboens printer 🙂

• Liker 8
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Han bor i 2 etasje? Skjønner ikke helt. Har dem en egen inngangsdør? Mulig han kunnen gå den veien før og derfor ha koden, dere sier dere er nyinnflyttet. Eier dere eller leier dere som dem over? Om dem leier da. Det må jo være mulig og komme opp i 2 etasje fra deres gang. Hva med og ta en prat med dem over da? Ønsker dere ikke at dem lengre kan bruke den gangen får du si det, og bytt lås. Dette er ihvertfall ikke en politisak eller bv sak før dere har tatt en prat, som blir nevnt av andre her

Anonymkode: dcad5...999

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, ikke sant! Det er jo svært sannsynlig at tidligere eier synes det var ok at han bare åpner døra i forbifarten midt på natta 👍🏻

Eller så har han hatt en kompis som bodde der tidligere. Han var nok bare nysgjerrig. Har da gjort det samme jeg og med hengelåser osv. 

Anonymkode: 0715e...5b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Eller så har han hatt en kompis som bodde der tidligere. Han var nok bare nysgjerrig. Har da gjort det samme jeg og med hengelåser osv. 

Anonymkode: 0715e...5b9

Igjen denne bortforklaringen. Det var nok bare fordi… pluss en begrunnelse ut i fra seg selv. Ingen av oss vet hvorfor han gjorde det, og det er også helt irrelevant! Dette er ikke en tråd på overnaturlige fenomener og telepati, hva med å forholde seg til fakta om hva han faktisk gjorde!?

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Igjen denne bortforklaringen. Det var nok bare fordi… pluss en begrunnelse ut i fra seg selv. Ingen av oss vet hvorfor han gjorde det, og det er også helt irrelevant! Dette er ikke en tråd på overnaturlige fenomener og telepati, hva med å forholde seg til fakta om hva han faktisk gjorde!?

Hva med å ikke tenke det verste om en 16 år gammel gutt? 🤔

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva med å ikke tenke det verste om en 16 år gammel gutt? 🤔

Slutt å tenke og forhold deg til fakta

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å tenke og forhold deg til fakta

Jeg gjør jo det. Fakta er at han låste opp døren.

Så … hva nå? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det burde være opplagt for de fleste at intet straffbart har funnet sted.

Anonymkode: c8524...27b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet er selvsagt at gutten låser seg inn et sted der han ikke har noe å gjøre. Det hadde kostet ham ca. null kalorier å gå forbi døra uten å røre den. 

Anonymkode: a31c5...c66

🙄 aldri møtt en tenåringsgutt før eller? Han trykka på noen knapper. Ser ikke problemet

Anonymkode: f806e...459

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Han har jo ikke gjort noe! Herregud

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg gjør jo det. Fakta er at han låste opp døren.

Så … hva nå? 

Ja. Innbrudd. Han må anmeldes. 

AnonymBruker
Skrevet

Det der er ikke innbrudd. Han har ikke brutt seg inn

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke innbrudd.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei ærlig talt, her er det mange som krisemaksimerer. 

Den enkleste og mest logiske forklaringen er at gutten kjente de forrige naboene og visste hva koden var, at han kanskje hadde drukket litt og fikk et helt uskyldig innfall om å teste om koden fortsatt fungerte.

Skift kode, også rusler dere over til naboene og sier ifra om at gutten deres låste opp døren sent på natten og om de kan ta en prat med han om at han ikke skal forsøke det igjen. Case closed. 

Anonymkode: e92b0...bbc

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...