Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBrukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trodde de fleste hadde koblet låsen til telefonen. Jeg har full oversikt over når min dør blir låst opp og igjen gjennom appen som gir meg varslinger. Samme app varsler jo om brannalarmen og innbruddsalarmen går.

Anonymkode: 9d0fc...fe4

Det er haugevis med folk som er eldre kodelåser som ikke er koblet til app. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da ville jeg nok ringt politiet og informert. Hvis han lusker rundt om natten så kan det godt hende BV burde tatt en tur også. 

Anonymkode: a6cfe...6dc

Det er ikke unaturlig at 16-åringer er ute på natten. Mange 16-åringer bor jo tross alt alene også. Hva mener du politi og barnevern skal gjøre i denne situasjonen?

Gutten gjorde jo ikke noe alvorlig. Han har på en eller annen måte fått med seg koden deres (har dere barn som kunne ha sagt koden?), også trykket han den inn. Ingenting annet skjedde. Så da bytter dere bare koden. Folk må slutte å overdramatisere alt mulig. 

Anonymkode: 01576...163

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke unaturlig at 16-åringer er ute på natten. Mange 16-åringer bor jo tross alt alene også. Hva mener du politi og barnevern skal gjøre i denne situasjonen?

Gutten gjorde jo ikke noe alvorlig. Han har på en eller annen måte fått med seg koden deres (har dere barn som kunne ha sagt koden?), også trykket han den inn. Ingenting annet skjedde. Så da bytter dere bare koden. Folk må slutte å overdramatisere alt mulig. 

Ehhhh...jo. 

Anonymkode: 3206d...a87

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk må slutte å overdramatisere alt mulig. 

Folk må slutte å unnskylde alt mulig.

Anonymkode: a31c5...c66

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ehhhh...jo. 

Ja, hva mener du er så alvorlig da? At han trykker inn koden? Wow, skikkelig skummelt og alvorlig altså… Så klart politi og barnevern vurdert at de skal bruke ressurser på noe sånt🙄

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Folk må slutte å unnskylde alt mulig.

Anonymkode: a31c5...c66

Hva er det å unnskylde? Det skjedde jo ingenting!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBrukar0 skrev (3 minutter siden):

Det er haugevis med folk som er eldre kodelåser som ikke er koblet til app. 

Appstyrte kodelåser har eksistert i veldig mange år nå, at det er HAUGEVIS med folk som har det er å overdrive veldig. Av alle jeg kjenner med kodelås er det ingen av de som ikke har den koblet til telefonen

Anonymkode: 9d0fc...fe4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er det å unnskylde? Det skjedde jo ingenting!

Innbrudd? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Altså.. Mange i denne tråden må roe seg ned. Å begynne å snakke om hacking av kamera og i det hele tatt (som om det er noe folk flest klarer å gjøre)... Har dere som kommenterer tenåringsgutter selv? De gjør utrolig mye rare ting! Ofte klarer de ikke helt svare på hvorfor selv én gang, og har ikke en gang tenkt over hvorfor. Gjorde ikke dere selv rare ting i ungdommen? Jeg kjenner en mann som i fylla la seg til å sove i en fremmed bil som tilfeldigvis var åpen. En annen gikk inn i feil hus og la seg til å sove der. En tredje la seg til å sove på en madrass som lå utenfor hotellet i syden, for han orket ikke komme seg opp på hotellrommet. Dette er alle voksne, oppegående mennesker som i dag har gode jobber, kone og barn. Mest sannsynlig er dette bare et tullete innfall. Ingen grunn til å krisemaksimere. Løsningen er enkel også, finn ut hvorfor han har koden og skift den.

Anonymkode: da78f...ed1

En 16-åring som gjør noe ulovlig bør faktisk få konsekvens for det, hvis ikke er han på vei helt feil sted! 

Anonymkode: 4b101...a91

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Innbrudd? 

Ærlig talt, han gikk jo ikke inn i huset engang. Om han ønsker å gå inn i huset eller stjele noe, hadde han selvsagt gjort dette når ingen var hjemme. Det er så typisk KG å hause opp alt mulig, og se alt i verste mening. 
Bytt kode, og problemet er løst. Og har man barn som går rundt og forteller/viser koden, må man be egne barn slutte med sånt. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må nesten bare anta at hi hadde skiftet kode, for ellers er det ørten muligheter for at han visste koden. 

Så da ville jeg snakket med både han og foreldrene. Ikke kjeftet, men sagt at det var veldig ubehagelig å høre at døren ble åpnet midt på natta. Også håpet av skamfølelse og foreldreinvolvering har sin effekt. Han tror kanskje dere ikke merket det engang 

Anonymkode: e6b4e...ecb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En 16-åring som gjør noe ulovlig bør faktisk få konsekvens for det, hvis ikke er han på vei helt feil sted! 

En konsekvens fordi han trykket inn en kode? Voksne bør så absolutt lære seg å velge sine kamper. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle som reagerer så sterk her inne på at en 16-åring trykket inn en kode, bør så absolutt følge med på egne barn (og det gjelder særlig for dere som mener at egne barn aldri gjør noe galt!). For jeg kan garantere at samtlige vil gjøre mye verre ting enn å trykke inn en kode på en lås. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han har ocd🤔

Anonymkode: 2dbcf...5cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bare snakke med mor og sønn og spørre hvorfor han gikk inn til dere og si ifra at det er ikke greit for dere.

Siden dere akkurat har flyttet inn så kanskje det har vært greit for de som tidlige bodde der.

Anonymkode: cd93a...d6a

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bare snakke med mor og sønn og spørre hvorfor han gikk inn til dere og si ifra at det er ikke greit for dere.

Siden dere akkurat har flyttet inn så kanskje det har vært greit for de som tidlige bodde der.

Anonymkode: cd93a...d6a

Hun skriver ikke at han "gikk inn" til dem. Han trykket inn koden, lyden for opplåst dør kom, og han gikk videre opp til sin etasje uten å ha prøvd å trykke ned dørhåndtaket eller noe (det skriver i alle fall ikke ts noe om).

Anonymkode: f195f...058

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Skifte kode, og henge opp en lite skilt om at inngangen er kameraovervåket. 

Ellers føler jeg meg trygg med alarm i huset. Den skrur seg automatisk på kl 23.30 og av 06.30. Anbefales uansett dør og lås. 

Anonymkode: b408e...ab4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En konsekvens fordi han trykket inn en kode? Voksne bør så absolutt lære seg å velge sine kamper. 

En konsekvens fordi han mangler respekt for andre og gjør ulovlige ting. Vil man at ungene skal vokse opp til drittsekker uten respekt for andre (JF andre tråder her på kg, en sånn som skriker i øret på fremmede damer man går forbi på gata, for eksempel), da lar man de absolutt holde på sånn uten å gjøre noe med det. Han kan vokse opp til en fin fyr selv om ingen setter grenser for ham, men det er vel ikke så sannsynlig. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, ikke sant! Det er jo svært sannsynlig at tidligere eier synes det var ok at han bare åpner døra i forbifarten midt på natta 👍🏻

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Gå videre med det"? Hvis man er så dum at man ikke bytter kode når man overtar en ny bolig, en kode man virkelig ikke ANER hvor mange som har, så må man nesten skylde seg selv hvis noen taster den inn en dag.

Hvordan skal man "gå videre" med det? Det hjelper jo ikke akkurat å politianmelde når man selv ikke har byttet koden, og noen har gitt gutten koden. De kan ikke arrestere ham fordi han kan en kode.

Anonymkode: f195f...058

Anmelde er det eneste det gnåles om, uansett hva det er.

Anonymkode: 790df...941

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...