AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #41 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, mange av de i den alderen tenker jo særdeles kort uten at det er noe baktanke. Hadde derfor hørt først med gutten hvordan han kan koden. Man vil jo sa se reaksjonen hans og få en feeling på om det var en uskyldig prank eller ikke. Anonymkode: 39d39...bf2 Hvorfor lager du unnskyldninger for ham? Med mindre han er hjerneskadet skjønner han jo at dette ikke er innafor å gjøre. Jeg synes det er merkelig at flesteparten av svarene i tråden svarer på HVORFOR han gjorde det - hva vet dere om det? Anonymkode: 4b101...a91 7 6
c_buk Skrevet 11. juni 2023 #42 Skrevet 11. juni 2023 Kontakt politiet. For alt du vet så gikk han videre siden han hørte det var noen hjemme. Om det ikke var forsøk på innbrudd så er det opp til denne snart voksne personen å forklare til politiet hvorfor han bryter seg inn steder han ikke bor. 7 1 1
Krokenguri Skrevet 11. juni 2023 #43 Skrevet 11. juni 2023 Mye overdranatisering her. Han trykket bare koden og gikk videre. Ikke noe mer dramatisk enn det. Litt ekkelt selvfølgelig, men lite dramatisk. Er koden 1234 så kan jo ts skylde litt PP seg selv. Gutter 16år de trykker på ting som kan trykkes på, sånn er det . For det vi vet kan jo han ha blitt like overasket som ts, at døra ble åpnet. Har ikke ts endret kode fra forrige eier, og han visste den gamle koden, og bare tryket den for moro skyld, så går også det på ts, som evny ikke har byttet kode. Derimot gar han spionere for å få tak i koden og det er åpenbart det eneste som kan ha skjedd, så ville jeg tatt en prat med dem. For å si fra at det ikke er ok. 9
BobbySocks Skrevet 11. juni 2023 #44 Skrevet 11. juni 2023 Det var vel bare en prank. «Se, jeg kan koden deres». Og så tenkte han ikke lengre. 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #45 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): "Gå videre med det"? Hvis man er så dum at man ikke bytter kode når man overtar en ny bolig, en kode man virkelig ikke ANER hvor mange som har, så må man nesten skylde seg selv hvis noen taster den inn en dag. Hvordan skal man "gå videre" med det? Det hjelper jo ikke akkurat å politianmelde når man selv ikke har byttet koden, og noen har gitt gutten koden. De kan ikke arrestere ham fordi han kan en kode. Anonymkode: f195f...058 Gå videre med det som å ta det opp med foreldrene selvfølgelig. Poenget er å bare la gutten vite at de vet at han testet. At TS må bytte kode gadd jeg ikke skrive da det er en selvfølge. Anonymkode: 2ee3e...98d 1
Tiuren Skrevet 11. juni 2023 #46 Skrevet 11. juni 2023 Bare en liten avsjekk... Kan man se på kameraet hva koden er, er det mulig at kamera er hacket? 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #47 Skrevet 11. juni 2023 Anmeld han til politiet for innbrudd og bytt koden. Anonymkode: 3206d...a87 1
tussi680 Skrevet 11. juni 2023 #48 Skrevet 11. juni 2023 Tror du bør skifte kodelås og ny kode. Enkelt og greit. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #49 Skrevet 11. juni 2023 Sofakona skrev (20 minutter siden): Bor han i deres 2 mannsbolig? ? Det står jo at han bor i etasjen over. Regner med du vet hva en tomannsbolig er? TS; jeg hadde også syntes dette var litt ekkelt, men nå vet vi jo lite om omstendighetene rundt her da siden du ikke svarer i din egen tråd: har dere ikke byttet kode fra forrige eier så er det ikke like ekkelt sammenlignet med om dere har byttet kode. Hvis dere bare har beholdt samme kode så kan du være takknemlig for at det kun er han som har tastet koden og bare gått videre. Har dere byttet kode ville jeg spurt ham hvordan han har fått tak i den. Anonymkode: 9d0fc...fe4 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #50 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): "Gå videre med det"? Hvis man er så dum at man ikke bytter kode når man overtar en ny bolig, en kode man virkelig ikke ANER hvor mange som har, så må man nesten skylde seg selv hvis noen taster den inn en dag. Hvordan skal man "gå videre" med det? Det hjelper jo ikke akkurat å politianmelde når man selv ikke har byttet koden, og noen har gitt gutten koden. De kan ikke arrestere ham fordi han kan en kode. Anonymkode: f195f...058 Hvor står det at ts ikke byttet kode etter at de flyttet inn? Anonymkode: c8628...512 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #51 Skrevet 11. juni 2023 Min bror gjorde det samme for noen år siden (og altså i voksen alder). Vår familie hadde tidligere båt på en brygge hvor det er kodelås, og noen år senere gikk broren min forbi og fikk et innfall om å sjekke om det var samme kode. Han bare tastet koden, skjønte at det var samme kode fortsatt, og gikk derfra. Han hadde ingen baktanker annet enn at han ble nysgjerrig på koden. Anonymkode: c2de1...c86 5 9
lillevill Skrevet 11. juni 2023 #52 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg er ikke ts. Jeg tenker han ville markere seg. Rett og slett plage naboen. Han visste at de var hjemme og sannsynligvis vet han også de har kamera. Og som sagt tror jeg det er de samme som spiller høy musikk og spytter snus, Ref. en tråd lenger nede på siden her. Anonymkode: 4b101...a91 Ja det kan tenkes. Men da er det jo are å bytte kode. Og flytte.. På sikt
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #53 Skrevet 11. juni 2023 Altså.. Mange i denne tråden må roe seg ned. Å begynne å snakke om hacking av kamera og i det hele tatt (som om det er noe folk flest klarer å gjøre)... Har dere som kommenterer tenåringsgutter selv? De gjør utrolig mye rare ting! Ofte klarer de ikke helt svare på hvorfor selv én gang, og har ikke en gang tenkt over hvorfor. Gjorde ikke dere selv rare ting i ungdommen? Jeg kjenner en mann som i fylla la seg til å sove i en fremmed bil som tilfeldigvis var åpen. En annen gikk inn i feil hus og la seg til å sove der. En tredje la seg til å sove på en madrass som lå utenfor hotellet i syden, for han orket ikke komme seg opp på hotellrommet. Dette er alle voksne, oppegående mennesker som i dag har gode jobber, kone og barn. Mest sannsynlig er dette bare et tullete innfall. Ingen grunn til å krisemaksimere. Løsningen er enkel også, finn ut hvorfor han har koden og skift den. Anonymkode: da78f...ed1 12 2
Bombasi Skrevet 11. juni 2023 #54 Skrevet 11. juni 2023 Ville skiftet kode asap, og så møtt opp på døra hos naboen for å innsikt i hvorfor og for å informere foreldre om det og at det var ubehagelig. 3
Million Skrevet 11. juni 2023 #55 Skrevet 11. juni 2023 tussi680 skrev (6 minutter siden): Tror du bør skifte kodelås og ny kode. Enkelt og greit. Skifte hele låsen ? Det er jo absolutt ikke nødvendig. Det er jo halve poenget med å gå til anskaffelse av kodelås! Den trenger ikke skiftes hvis en kode er på avveie, man bare endrer kodene, sletter de gamle og lager nye! 9
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #56 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): ? Det står jo at han bor i etasjen over. Regner med du vet hva en tomannsbolig er? TS; jeg hadde også syntes dette var litt ekkelt, men nå vet vi jo lite om omstendighetene rundt her da siden du ikke svarer i din egen tråd: har dere ikke byttet kode fra forrige eier så er det ikke like ekkelt sammenlignet med om dere har byttet kode. Hvis dere bare har beholdt samme kode så kan du være takknemlig for at det kun er han som har tastet koden og bare gått videre. Har dere byttet kode ville jeg spurt ham hvordan han har fått tak i den. Anonymkode: 9d0fc...fe4 Det vet vi faktisk ikke. Det er fullt mulig at det ikke er første gang det skjer. Han kunne gjort det før, når ts ikke var hjemme. Han kunne allerede delt koden med noen kompiser... Anonymkode: 3206d...a87 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #57 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor står det at ts ikke byttet kode etter at de flyttet inn? Anonymkode: c8628...512 Det er veldig få muligheter til at tenåringsnaboen faktisk har koden, og den mest åpenbare av dem er at han lærte koden av forrige eier. Det er nok mange nye boligeiere som ikke tenker over viktigheten av å skifte kode straks når man kjøper ny bolig. Det hadde jeg gjort på overtagelsesdagen. Anonymkode: f195f...058 6
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #58 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det vet vi faktisk ikke. Det er fullt mulig at det ikke er første gang det skjer. Han kunne gjort det før, når ts ikke var hjemme. Han kunne allerede delt koden med noen kompiser... Anonymkode: 3206d...a87 Trodde de fleste hadde koblet låsen til telefonen. Jeg har full oversikt over når min dør blir låst opp og igjen gjennom appen som gir meg varslinger. Samme app varsler jo om brannalarmen og innbruddsalarmen går. Anonymkode: 9d0fc...fe4 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #59 Skrevet 11. juni 2023 Tenker det bare var en tenåring med noen pils innabords som trykket koden for og se om det var den samme som før. Det er på ingen måte innafor og kjempeekkelt for deg, og en på 16 burde vite bedre (og kan også selvsagt stjele osv), men jeg tenker dette bare var en litt blåst handling i farten, en gutt med lite velutviklet frontallapp og lett promille som så et tastatur og prøvde den koden han kunne. Du burde jo nesten takke han for å påpeke sikkerhetsbruddet, for dere MÅ jo bytte når dere overtar en kodelås. Du har jo ingen kontroll på hvor mange som kan koden til boligen din nå, det er jo minst alle som bodde der sist pluss x antall eventuelle andre som denne nabogutten. Anonymkode: 79d7f...2a8 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #60 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er problemet? Han gikk jo ikke inn og døra låser seg jo igjen Anonymkode: f806e...459 Problemet er selvsagt at gutten låser seg inn et sted der han ikke har noe å gjøre. Det hadde kostet ham ca. null kalorier å gå forbi døra uten å røre den. Anonymkode: a31c5...c66 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå