AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #1 Skrevet 10. juni 2023 Er av den noe angstaktige typen, så treningssenter er ikke så fristende på meg. Jogging er jeg ikke så fan av. Trenger å komme i form , og ser det er sagt at gåturer er god nok trening, Men igjen, en del som mener at det ikke er nok Anonymkode: e84b4...35e
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #2 Skrevet 10. juni 2023 Alt er jo bedre en ingenting, så ikke la det demotivere deg. Gå fjelltur, oppoverbakke/trapper og i ulendt terreng. Sykling er også fint. Anonymkode: 0dbe0...17f 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #4 Skrevet 10. juni 2023 Det viktigste er at du gjør noe du syntes er gøy og liker. Større sjangse for at det blir en livsstilsendring. Anonymkode: 38f79...a96 5 2
Majer Skrevet 10. juni 2023 #5 Skrevet 10. juni 2023 Rask gange er nok til at du får høyere nivåer av klotho. Det gir deg altså helsefordeler som kan forlenge livet ditt. Når det er sagt kan det være greit å bli ordentlig sliten en eller to dager i uka for å sikre en viss lungekapasitet. 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #6 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Styrke? Anonymkode: f5685...e3e Ja, men er ikke så fan av treningssenter. Skulle kanskje kjøpt frivekter? Anonymkode: e84b4...35e
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #7 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Alt er jo bedre en ingenting, så ikke la det demotivere deg. Gå fjelltur, oppoverbakke/trapper og i ulendt terreng. Sykling er også fint. Anonymkode: 0dbe0...17f Kan faktisk ikke sykle🤣 Svømming er bra, men har ikke gjort det på mange år Anonymkode: e84b4...35e
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #8 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, men er ikke så fan av treningssenter. Skulle kanskje kjøpt frivekter? Anonymkode: e84b4...35e Jeg trener med vekter hjemme 😊 Anonymkode: f5685...e3e
Majer Skrevet 10. juni 2023 #9 Skrevet 10. juni 2023 Du kan trene push ups, planke, squats, dips og pilates hjemme:) 10 min annenhver dag kan være nok styrke:) 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #10 Skrevet 10. juni 2023 Jeg er godt over 30, sånn det er sagt. Er for å komme meg i form grunnet fare for større helseplager. Endrer kosthold og.-ts Anonymkode: e84b4...35e 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #11 Skrevet 10. juni 2023 Majer skrev (2 minutter siden): Du kan trene push ups, planke, squats, dips og pilates hjemme:) 10 min annenhver dag kan være nok styrke:) Takker! Det var en ting jeg ikke tenkte på! Anonymkode: e84b4...35e 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #12 Skrevet 11. juni 2023 Det har nylig blitt publisert en omfattende studie på fysisk aktivitet og risiko for sykdom som konkluderer med at bare 75 minutters moderat aktivitet per uke hvor man jobber litt og blir litt andpusten senker risiko for sykdom om tidlig død betraktelig kontra inaktivitet: https://bjsm.bmj.com/content/early/2023/01/23/bjsports-2022-105669 De konkluderer også at mer aktivitet, høyere treningsvolum med både styrke og kardio selvfølgelig er bedre, men det er så mange som har en alt eller ingenting innstilling til trening, så det er veldig viktig å poengtere at all regelmessig aktivitet er supert for helsen. Stikkord regelmessig. Man må komme i en god rutine og holde det gående. Skippertak er ikke særlig nyttig. Anonymkode: 57201...909 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #13 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Kan faktisk ikke sykle🤣 Svømming er bra, men har ikke gjort det på mange år Anonymkode: e84b4...35e Oh, oh, sjekk ut Chloe Ting:D Masse greier man kan gjøre hjemme på matte:) Anonymkode: 0dbe0...17f 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #14 Skrevet 11. juni 2023 Gåtur er kjempebra! Jeg begynte med en time to ganger i uka, så tre ganger i uka, merker stor forskjell etter bare noen måneder på at jeg orker mere og sover bedre. Gått ned i vekt også. Får du gått i litt ulendt terreng med tempo er det enda bedre Anonymkode: f7052...dfd 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #15 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ja, men er ikke så fan av treningssenter. Skulle kanskje kjøpt frivekter? Anonymkode: e84b4...35e En av de beste formene som finnes for trening og mosjon er svømming. Så hvis du har en svømmehall i nærheten av deg og har mulighet til å dra dit på dagtid, så er det ikke så mye folk. Men, turgåing er absolutt gull 🙂 Anonymkode: 7afd9...d68 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #16 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En av de beste formene som finnes for trening og mosjon er svømming. Så hvis du har en svømmehall i nærheten av deg og har mulighet til å dra dit på dagtid, så er det ikke så mye folk. Men, turgåing er absolutt gull 🙂 Anonymkode: 7afd9...d68 Med prisene man har idag, er ikke akkurat svømming i svømmehall gratis; ikke alle har like god råd i en tid der alt blir dyrere. Det å gå på tur, og svømming utendørs nå om sommeren, er derimot tilgjengelig for alle. Synd at svømming innendørs nærmest er blitt en luksusaktivitet her i Norge; for det første er dette som du skriver god mosjon, og for det andre er befolkningens svømmeferdigheter dårligere enn i gamle dager da man hadde svømming på timeplanen på skolen, med flere drukningsulykker som følge av dette. Anonymkode: b7f1e...405
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #17 Skrevet 11. juni 2023 Tur er kjempebra! Selv har jeg et mål om ca 10.000 skritt for dagen, fungerer kjempefint så langt. Du kan jo også variere det massevis, gå i forskjellig terreng, forskjellig høyde osv osv. Kan også anbefale sykling, jeg har begynt å sykle framfor å gå/kjøre til jobb og det er helt fantastisk foreløbig Anonymkode: 5a5af...984 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #18 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Med prisene man har idag, er ikke akkurat svømming i svømmehall gratis; ikke alle har like god råd i en tid der alt blir dyrere. Det å gå på tur, og svømming utendørs nå om sommeren, er derimot tilgjengelig for alle. Synd at svømming innendørs nærmest er blitt en luksusaktivitet her i Norge; for det første er dette som du skriver god mosjon, og for det andre er befolkningens svømmeferdigheter dårligere enn i gamle dager da man hadde svømming på timeplanen på skolen, med flere drukningsulykker som følge av dette. Anonymkode: b7f1e...405 Ja, det er sant. Det er ganske dyrt de fleste steder men, her jeg bor er det overkommelig, så jeg tenkte ikke over det. Her har vi svømmehall og treningssenter i samme bygg. Som ufør så betaler 400 kr i mnd for å bruke disse fasilitetene så mye jeg vil. Anonymkode: 7afd9...d68 1 1
Mt3 Skrevet 11. juni 2023 #19 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det viktigste er at du gjør noe du syntes er gøy og liker. Større sjangse for at det blir en livsstilsendring. Anonymkode: 38f79...a96 Dette, pluss at så lenge du gjør en aktivitet der du får høyere puls enn ved bare rolig gange så hjelper det på. Det kan være hurtig gange, motbakker eller å gå med ryggsekk/vekt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #20 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, det er sant. Det er ganske dyrt de fleste steder men, her jeg bor er det overkommelig, så jeg tenkte ikke over det. Her har vi svømmehall og treningssenter i samme bygg. Som ufør så betaler 400 kr i mnd for å bruke disse fasilitetene så mye jeg vil. Anonymkode: 7afd9...d68 Da er du riktig heldig, for prisene i Oslo er ganske ville - en fullprisbillett for dag for en voksen person på et av badene (man har student- og hønnørrabatt, men vet ikke om dette også omfatter uføre) er kr.160 og kr.170 i helgene; litt billigere med saldokort. Vil man bruke et treningssenter i tillegg, må man også betale for dette, så folk med dårlig råd har ikke noe annet valg enn å bruke føttene og gå på tur. Anonymkode: b7f1e...405
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå