AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #1 Skrevet 10. juni 2023 Her sier Nordea at de eier en aksjepost i Mondelez https://e24.no/naeringsliv/i/EQEXo2/professor-om-freia-boikott-dette-vil-koste?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no De er da eiere av Mondelez. Håper de og blir boikottet av de som kan. Anonymkode: 7459f...04b 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #2 Skrevet 10. juni 2023 Syns det er litt trist at det er så stort fokus på dette, all den tid vi for eksempel bruker produkter sydd av arbeidere i Bangladesh. Er det fordi vi føler at dette er så nær oss, og at det derfor er så forferdelig, og dermed skal alt boikottes? Anonymkode: f8236...568 15 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #3 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Syns det er litt trist at det er så stort fokus på dette, all den tid vi for eksempel bruker produkter sydd av arbeidere i Bangladesh. Er det fordi vi føler at dette er så nær oss, og at det derfor er så forferdelig, og dermed skal alt boikottes? Anonymkode: f8236...568 Russisk troll. Jeg har sluttet å kjøpe Freia. Kjøpte Nidar i dag som eies av Orkla og er norsk. Freia får takke seg selv for at de solgte seg ut til djevelen. Anonymkode: 91105...2cc 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #4 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Russisk troll. Jeg har sluttet å kjøpe Freia. Kjøpte Nidar i dag som eies av Orkla og er norsk. Freia får takke seg selv for at de solgte seg ut til djevelen. Anonymkode: 91105...2cc Du har vel ikke noe tupperware hjemme? Har du en gammel slektning som pusher tupperwareprodukter på barnebarna eller noe sånt? Nabo som driver tupperwareparty? Da må du boikotte dem også. Anonymkode: 4d2a6...a4e 12
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #5 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Russisk troll. Jeg har sluttet å kjøpe Freia. Kjøpte Nidar i dag som eies av Orkla og er norsk. Freia får takke seg selv for at de solgte seg ut til djevelen. Anonymkode: 91105...2cc Det er jo du som er trollet her 😆 Nidar har også bånd til Russland, i likhet med mange andre ting du bruker i hverdagen. Sett deg nå for pokker litt inn i ting før du dummer deg fullstendig ut med den "boikotten" din. Anonymkode: 389c7...b62 13 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #6 Skrevet 10. juni 2023 Nordea er en elendig bank. Kutta de ut så snart spk fikk behandlet søknaden. Etter dnb, er alltid Nordea neste ut når det kommer til rentehevinger! Og kundeservice… de er veldig på for å få deg på, og etter det er det som dødt i graven. Og det selv om en er såkalt premium-kunde via fagforening. Anonymkode: c0014...a7c
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #7 Skrevet 10. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her sier Nordea at de eier en aksjepost i Mondelez https://e24.no/naeringsliv/i/EQEXo2/professor-om-freia-boikott-dette-vil-koste?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no De er da eiere av Mondelez. Håper de og blir boikottet av de som kan. Anonymkode: 7459f...04b Med mindre det har endret seg nylig, eier oljefondet også (1% av) Mondelez. https://e24.no/boers-og-finans/i/BjB08g/full-oversikt-over-aksjepostene-se-hva-oljefondet-eier Og hvem eier oljefondet, DU. Så vi må boikotte DEG! 😅 Ingen russere i våre gater , BOOOO Anonymkode: 7459f...04b Anonymkode: 96a1f...d39 16 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #8 Skrevet 10. juni 2023 Dere kan forresten boikotte Frankrike og, jeg kjøpte nemlig russiskproduserte varer der høsten 22 og våren 23. Russiske varer selges mange steder, ikke tro at avisene forteller dere alt. Her er det bare å begynne å sette seg inn i ting. Anonymkode: 389c7...b62 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #9 Skrevet 10. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Håper de og blir boikottet av de som kan. Anonymkode: 7459f...04b Hjelpe meg for et kanselleringshysteri! Slik som dette fortsetter kan dere søren meg nesten ikke forlate deres egne hus fordi at dere ikke vil risikere at dere deler oksygen med Russland. Anonymkode: 2608a...28d 15
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #10 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Russisk troll. Jeg har sluttet å kjøpe Freia. Kjøpte Nidar i dag som eies av Orkla og er norsk. Freia får takke seg selv for at de solgte seg ut til djevelen. Anonymkode: 91105...2cc Og mange av oss kjøper ekstra mye Freia så fort vi kan før dagligvarebutikkene henger seg på boikottidiotiet. Kjøpte Freia sist jeg var i butikken. Anonymkode: d2c67...00e 8 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #11 Skrevet 11. juni 2023 Jeg elsker kvikk lunsj, smil, freia melkesjokolade, firkløver og m kuler. Jeg boikotter ikke freia. Men jeg støtter heller ikke rusisk invadering av Ukraina. Anonymkode: e0d68...aa3 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #13 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dere kan forresten boikotte Frankrike og, jeg kjøpte nemlig russiskproduserte varer der høsten 22 og våren 23. Russiske varer selges mange steder, ikke tro at avisene forteller dere alt. Her er det bare å begynne å sette seg inn i ting. Anonymkode: 389c7...b62 Franskmenn kan man aldri stole på. Det står tom i tyrkiske lærebøker. Anonymkode: 91105...2cc 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #14 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Franskmenn kan man aldri stole på. Det står tom i tyrkiske lærebøker. Anonymkode: 91105...2cc Pfff - stoler mye mer på franskmenn enn nordmenn anytime 🥰 Anonymkode: d2c67...00e 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #15 Skrevet 12. juni 2023 Veldig mange bedrifter som nå forsøker å score flest mulig billige poeng, på noe som ikke utgjør noe særlig fra eller til. Her gjelder å bare henge seg på bølgen, og få billig omtale når man kan. Dersom en bedrift faktisk forsøker å trekke seg ut, så vil fabrikker og andre lokaler nærmest umiddelbart bli overtatt av lokale russere. Det eneste Norge har oppnådd da er vel å flytte hele overskuddet / utbyttet bort fra andre europeiske land, og over til russiske hender. Anonymkode: f78a5...08e 10 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #16 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Veldig mange bedrifter som nå forsøker å score flest mulig billige poeng, på noe som ikke utgjør noe særlig fra eller til. Her gjelder å bare henge seg på bølgen, og få billig omtale når man kan. Dersom en bedrift faktisk forsøker å trekke seg ut, så vil fabrikker og andre lokaler nærmest umiddelbart bli overtatt av lokale russere. Det eneste Norge har oppnådd da er vel å flytte hele overskuddet / utbyttet bort fra andre europeiske land, og over til russiske hender. Anonymkode: f78a5...08e Ja, også virker det som ingen av disse boikotterne skjønner at dette ikke går utover Putin i det hele tatt. Det går utover vanlige arbeidere, som ansatte i Freia. Anonymkode: f8236...568 10 1
Illuminatum Skrevet 12. juni 2023 #17 Skrevet 12. juni 2023 Tenker at Pepsi bør boikottes Gillette bør boikottes Grønnsaker fra Bonduelle bør boikottes For ikke snakke om det tyske firmaet Metro som er eier av en rekke forskjellige merker med ost, , kjøtt, grønnsaker. Men først og fremst bør en vel boikotte Norske oljefondet som eier en stor del av Mondelez. Skal en holde sin sti ren bør en vel nekte å motta noe fra den norske stat. 5 3
Gjest Automagisk Skrevet 12. juni 2023 #18 Skrevet 12. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 11.6.2023 den 0.00): Her sier Nordea at de eier en aksjepost i Mondelez https://e24.no/naeringsliv/i/EQEXo2/professor-om-freia-boikott-dette-vil-koste?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no De er da eiere av Mondelez. Håper de og blir boikottet av de som kan. Anonymkode: 7459f...04b Hele Mondelez problematikken viser jo hvor hjernedødt samfunnet vårt er.. Et stort internasjonalt selskap som tjener penger til aksjonærene og knappt bidrar en millimeter til den russiske krigsinnsatsen boikottes..🙈 Gjør gjerne det men de som burde boikottes er alle som kjører bensin- og dieselbil...minst 30 % det dere fyller på tanken kommer ( via omveier som Kasakstan, India og t.o.m. Tyrkia) fra russland...og russland er helt avhengie av inntektene fra denne oljen for å fortsette krigen.. Endret 12. juni 2023 av Automagisk
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #19 Skrevet 12. juni 2023 Selv har jeg ikke tenkt til å boikotte, og jeg synes det ensidige fokuset på Freia er veldig urimelig. Så om man skal boikotte Freia, håper jeg man er fair, og setter seg inn i hvilke andre konsern som gjør det samme som Mondelez. Her er et knippe merkevarer man da bør boikotte, finnes flere, men disse er jo en god start: - Nestlé barnemat - Nescafé - Nescafé Dolce Gusto - Purina - After Eight - Lion - Maggi - Smarties - Starbucks hjemmekaffe - Oreo - Philadelphia - Ritz - Toblerone - Yves Rocher - Bonduelle - Pampers - Ariel - Always - Tampax - Braun - Gillette - Venus - Head & Shoulders - Herbal Essence - Old Spice - Pantene - Swiffer - Oral-B - Clearblue - Vicks - Olay Anonymkode: ed174...960 12 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #20 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 11.6.2023 den 1.35): Hjelpe meg for et kanselleringshysteri! Slik som dette fortsetter kan dere søren meg nesten ikke forlate deres egne hus fordi at dere ikke vil risikere at dere deler oksygen med Russland. Anonymkode: 2608a...28d Jepp. Og her i Finnmark har vi sikkert russiske mygg Anonymkode: d6094...7d4 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå