Boogie Skrevet 10. januar 2006 #1 Skrevet 10. januar 2006 Tiden nærmer seg med stormskritt syns jeg, og jeg føler at nå må jeg bare få tatt opp tråden med planleggingen. Så nå har jeg mange spørsmål som jeg håper jeg kan få noen svar på. Hva er det vanlig å skrive i invitasjonene? Hva er det vanlig å bruke som antrekk; er det dress? Da kan man komme så pyntet som man vil, eller?? Og klokkeslettet for festen, er det starttidspunktet for middagen? Hva skal evt stå det gjestene skal gjøre imellom vielsen og festen?? Og når vi selv står for invitasjonen, skal man da skrive at man kan henvende seg til oss hvis man har spørsmål, eller er det inneforstått når det er vi som selv inviterer og ikke foreldre?? Hilsen en litt forvirret maibrud som trenger litt hjelp
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #2 Skrevet 10. januar 2006 Hv med: i anledning vårt bryllup har vi den glede å invitere .......................... til bryllupsmiddag. Brudeparet ankommer ...(lokalet) kl.. Middag serveres kl... Vileslen finner sted ..... kl.... Vi håper dere vil dele dagen med oss. Med vennlig hilsen maibrud og gommen antrekk: dress (ikke nødvendig å skrive noe i det hele tatt - det gjorde ikke vi - og alle kom fint kledd) s.u. innen .... (1 mnd før datoen) pr tlf / mail (skriv deres tlfnr og mailadr evt, ikke noe til foreldre) Tror det er mer og mer vanlig at gjestene går rett fra vielsen til stedet for festen. En kan servere frukt og noe drikke her er lurt...
Gjest gjest1 Skrevet 10. januar 2006 #3 Skrevet 10. januar 2006 Vi tabbet oss litt ut og skrev klokkeslett for festen i invitasjonen. Det burde vel heller stått at gjestene våres kunne drar rett til festlokalet etter vielsen for der stod champagnen og ventet. Dessuten trenger de som skal pakke ut gavene litt tid også. Hvis alle gjestene skulle kommet samtidig med oss så ville det jo tatt veldig lang tid før gavene var pakket ut og middagen kunne begynne (hvis de som pakker ut er gjester i bryluppet da). Når det gjelder dette med hvem som inviterer og som skal ha svar så ta en prat med foreldrene deres, hvis det er sånn at de betaler for gildet. De må også ha styr på hvem som har takket ja og nei osv, vi for vår del syns at det var greit å ta denne jobben selv. Derimot hadde vi en liten plakat på gavebordet hvor vi takket for bidraget fra foreldrene våres slik at vi kunne feire dagen slik som vi gjorde. Ang dette med dresskode så valgte vi å ikke skrive noen ting. Skulle jeg ha skrevet noe ville det ha vært "mørk dress". Men de fleste skjønner jo å pynte seg når man skal i bryllup.
Boogie Skrevet 10. januar 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2006 Da har jeg fått klarhet i en del ting. Da skriver vi ingenting om klær, og klokkeslettet blir da rett etter vielsen i det lokalet vi skal være. En stor for svar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå