Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell meg om sine helsegevinster! 

Takk 😍

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke om jeg "faster", men jeg spiser bare to måltider; frokost og middag. 

Det startet da jeg var i militæret. Det var et sjokk da jeg begynte og opplevde at vi ikke fikk mat etter kl. 1600. Da var det middag, men militæret serverer ikke kveldsmat. De første tre ukene var tøffe. Jeg bokstavelig talt sultet. Hver kveld. Det var smertefullt. Men etter tre uker, ga sulten seg. 

Etter det har jeg ikke spist etter middag. Det betyr vel egentlig at jeg faster mellom kl 1600 og frokost, men for meg er det bare sånn. Jeg er ikke sulten om kvelden og da er det liksom ikke noe poeng i å spise heller. 

Lunsjen forsvant av ren latskap. Jeg har det travelt om dagen og da ble lunsjen etter hvert skjøvet fram, slik at den til slutt endte som middag den også.

Så nå spiser jeg frokost og middag og lever godt med det, uten å være sulten. 

Anonymkode: b6e70...04c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg har helsegevinster av å spise bar to måltider? Vetta faen. Jeg er aldri syk og har null fett på kroppen, hvis det kan kalles helsegevinst. Da jeg begynte i militæret var jeg småfeit, men det gikk over. Uten tvil på grunn av mangel på kveldsmat. 

Anonymkode: b6e70...04c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var skeptisk til faste frem til jeg prøvde å faste en dag under ramadan med min manns familie(muslimer) bare for å ha prøvd. Det var virkelig null problem så bestemte meg for å prøve 16:8 for å gå ned litt i vekt. Er innafor normalvekt så trenger max 6kg ned. Jeg har ikke noen dramatisk fremgang av dette siden jeg startet rett etter påske, gått ned 2-300g hver uke. Det har gått veldig jevnt da, det skal sies. Jeg faster også ikke lørdag og søndag bare for å kunne spise frokost i lag med mannen min, men da hopper jeg over lunsj. Er også mer aktiv i helgene.

Har ikke blitt slapp av å faste, ser ikke ut til å påvirke meg overhodet. Men jeg har kontorjobb da.

Anonymkode: 95ad4...4f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt mye bedre av min revmatiske sykdom. Det skal mer til for at ledd blir betent, betennelsene blir ikke like kraftige, det blir ikke like kraftige hevelser og det går fortere over.

I tillegg går jeg ned en halvkilo i uka, og jeg synes hvordan vekten slipper på kroppen skjer på en helt annen måte enn da jeg slanket meg med lavkalori tidligere i livet.

Da forsvant puppene med en gang, men denne gangen har jeg nesten ikke gått ned der. Synes huden blir mindre kvapsete også, håper dette holder seg! *bank i bordet*

Anonymkode: 6926a...554

AnonymBruker
Skrevet

Faster folk kun for å slanke seg? (Tenker ikke på muslimer)

Anonymkode: f0c0d...750

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Faster folk kun for å slanke seg? (Tenker ikke på muslimer)

Anonymkode: f0c0d...750

Jeg faster for å slanke meg. 

Har klart å gå ned ganske mye med bare kcal-telling. Men jeg står nå bom fast. Så nå spiser jeg ikke mellom 2000 og 1200. Spiser 3 måltider mellom 1200-2000, ofte er middagen før 2000, så blir ofte 17 timers faste, fra 1900.

Foreløpig ser det oppløftende ut. Spiser 1 måltid mindre i løpet av dagen, så blir tilsvarende færre kcal inntak.

I tillegg merker jeg at min irritable tarm har det bedre nå

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Hvor lang tid tok det før dere merket forskjell? Jeg har fastet i 14 dager (med en liten spekk i går), prøver å kun spise fra kl 12-20, maks tre måltider (ofte bare 2), og minst mulig ultraprossesert mat. Men leddsmerter og muskelstivhet merker jeg ikke store forskjellen på enda (tror jeg)

Ts

Anonymkode: 0e02a...e6e

AnonymBruker
Skrevet

Merker ingenting. 

Anonymkode: 75f4a...b9d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk for svar!

Hvor lang tid tok det før dere merket forskjell? Jeg har fastet i 14 dager (med en liten spekk i går), prøver å kun spise fra kl 12-20, maks tre måltider (ofte bare 2), og minst mulig ultraprossesert mat. Men leddsmerter og muskelstivhet merker jeg ikke store forskjellen på enda (tror jeg)

Ts

Anonymkode: 0e02a...e6e

Jeg har merket noe på vekta i positiv forstand

Men leddsmerter og stivhet har jeg ikke merket noe på.

Men har ikke holdt på lenge ennå heller da

Anonymkode: 4d350...a0f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg faster av og til fra 20.00-12.00. Er jeg veldig sulten spiser jeg kveldsmat, er jeg ikke spesielt sulten hopper jeg over det måltidet. Frokost har jeg helt sluttet med. Jeg har gått ned 9,4 kg på 9 uker. Så går jevnt og trutt ned. Ellers har jeg ikke merket noe spesielt på helsen, føler meg som før. Men, glad jeg har funnet en metode som fungerer for meg, i forhold til vektnedgang.

Jeg prøver i tillegg til dette å spise mindre ultraprossesert mat. Lager middag fra bunn, og baker brød fra bunn. Har kuttet ut melk og yoghurt. Synder med litt lettbrus.. 

Anonymkode: 4761b...97c

AnonymBruker
Skrevet

Merker ingen helsegevinster, men så har jeg kronisk sykdom også som gir mye smerter. 

Anonymkode: cdfe9...9a7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg faster fra kl 18.00 til kl 10.00. Jeg hadde mye magesmerter og urolig mage før, men det har roet seg veldig etter jeg begynte å spise sånn. Spiser stort sett to ganger om dagen og noe frukt utenom det. Viktigste er at jeg ikke spiser på kveld

Anonymkode: 8002e...f9e

Skrevet

Opplever bedring av ibs plager. Virker som tarmen trenger en god periode uten matinntak for å "hvile". 

Faster mellom 12 og 15 timer i døgnet, alt etter hvordan dagen min er lagt opp. Spiser første måltid i 12-tiden på dagen. Har aldri likt frokost, så var nærmest en befrielse å slippe dårlig samvittighet for å aldri spise på morgenen. Gjør det ikke for vektnedgang, og holder vekten fint.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har merket noe på vekta i positiv forstand

Men leddsmerter og stivhet har jeg ikke merket noe på.

Men har ikke holdt på lenge ennå heller da

Glemte en ting, jeg har merket veldig bedring på mine mageproblemer, de er omtrent borte. Har slitt med irritabel tarm i mange år

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd. Opplevde bare å bli skikkelig sur og uopplagt. Samt hodepine 

Anonymkode: e21b8...448

AnonymBruker
Skrevet

Faste, mener du vannfaste over flere dager? 

Anonymkode: 80103...cd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...