Gå til innhold

Er kvinners inntekt og utdanningsnivå viktig?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ingenting med at menn er sure på kvinner som gjør det bedre enn dem. Selv har jeg en mastergrad og hadde mulighet til å ta en doktorgrad men lot være. Har ikke møtt en eneste kvinne som jeg anser som intelligent. Husker til og med jeg møtte noen forelesere/PHD stipendiater på en samling.

Prøvde å diskutere noen samfunnsaktuelle tema og fikk som svar fra den ene dama: "Man er ofte sinna på dem man er glad i". Ble helt satt ut av det svaret der. Nei, jeg vil mye heller ha en deilig, men lavt utdannet dame enn en høyt utdannet kvasiintelligent kvinne som ikke ser så bra ut. Hvis jeg kunne velge mellom to kvinner som er like deilige, men hvor den ene har lav utdanning og den andre høy, så hadde jeg valgt den med lav utdanning.

Anonymkode: bf6c8...254

Har møtt noen menn som deg med utsagnet, «aldri møtt en kvinne jeg anser som intelligent».

Prøver seg ved å stille særs smarte, velfunderte og «intelligente» spørsmål til kvinner eller menn med høyere utdanning enn seg selv. Målet er å sette de på plass, eller fast for senere å kunne briske seg med, helst hvis det er en henne som ikke kunne svare på dét engang, visste datt, hun som visstnok har master, er professor, lærer eller lege og som liksom skal være så smart. 

Jeg tenker at slike utsagt kommer fra komplekser og at det oppnås en følelse av overtak og tilfredstillelse når en tror en har tatt innersvingen på disse velutdannede med sitt høyst kloke og reflekterte spørsmål, mens den som blir spurt ikke bryr seg katta om å skulle spille smart tilbake. 

Anonymkode: 60808...644

• Liker 4
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2023 den 9.50):

Menn bryr seg om jobben til dama. Men det er omvendt av hva som er viktig for damer. Menn skyr nemlig damer med høy utdanning og krevende stillinger. Så bryr seg absolutt. Det er bare det at de heller vil ha en ufør dame enn en dame som er toppsjef.

Anonymkode: 94b61...080

Tullprat !   Om du vet om noen, så gjelder det alle ?  Bli realorientert.  

Hilse Mann.  

Anonymkode: 4e232...102

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Har møtt noen menn som deg med utsagnet, «aldri møtt en kvinne jeg anser som intelligent».

Prøver seg ved å stille særs smarte, velfunderte og «intelligente» spørsmål til kvinner eller menn med høyere utdanning enn seg selv. Målet er å sette de på plass, eller fast for senere å kunne briske seg med, helst hvis det er en henne som ikke kunne svare på dét engang, visste datt, hun som visstnok har master, er professor, lærer eller lege og som liksom skal være så smart. 

Jeg tenker at slike utsagt kommer fra komplekser og at det oppnås en følelse av overtak og tilfredstillelse når en tror en har tatt innersvingen på disse velutdannede med sitt høyst kloke og reflekterte spørsmål, mens den som blir spurt ikke bryr seg katta om å skulle spille smart tilbake. 

Anonymkode: 60808...644

Mulig det finnes intelligente kvinner der ute, men det jeg har sett på nett og i den virkelige verden har skuffet meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mulig det finnes intelligente kvinner der ute, men det jeg har sett på nett og i den virkelige verden har skuffet meg.

Det er synd. Jeg er ikke smart, så ser ikke for meg hva du forventer av noen.

Hva er det du forventer i en smart person? 

Anonymkode: c913c...651

Skrevet

Jeg foretrekker damer med lengre utdanning. Ikke pga. status, men fordi jeg erfarer dessverre at jeg har lite til felles med fagarbeidere, sykepleiere, barnehagearbeidere. Stort sett psykologer, leger og forskere jeg ender opp med å møte flere ganger. Samtalene våre flyter bedre og føles mindre overfladiske. Jeg er tidligere forsker og noe innadvendt og tenkende, og f.eks. sykepleiere virker ut til å ha lite til overs for min type personlighet. Mer akademiske jenter liker meg.

Anonymkode: 7eedc...627

• Liker 5
Gjest Geminisoul_83
Skrevet (endret)

Hun JEG er sammen med bør ikke tjene mye mindre enn meg, hvorfor? Fordi jeg allerede tjener lite "640k" hvis vi skal kunne dra på ferier, ut å spise, feste, og gjøre aktiviteter sammen. Da er det greit at vi tjener nesten likt. Har alltid vært sammen med kvinner som har tjent mer enn meg. At jeg tjener mindre enn de plager meg ikke, penger er ikke alt. Men det kan bli et problem i lengden.

Dette er min personlig mening, dater ikke folk uten bolig/leilighet eller som har gått livets harde skole.

Endret av Geminisoul_83
Skrevet

Jeg bryr meg, men standaren er lav. Har du fast ansettelse så er standarden møtt! Hva man jobber som, eller hvor mye man tjener har ingenting å si. Alle med 100%-stilling tjener mer enn nok til å leve et godt liv i Norge.

Anonymkode: 6b8a7...59d

Skrevet

Menn er nok ikke opptatt av at damene tjener mye hva de jobber med, vet mange menn blir litt skremt av kvinner som tjener mer har bedre stilling etc selv om det fascinerer også vil nok  menn helst være Hovedforsørgeren

Det å være ute av arbeidsmarkedet er ingen pluss, men ikke nødvendigvis en showstopper menn liker jo å hjelpe en dame, men det er klart  en på normal lønn hvor partneren tjener lite er det ikke førstevalg (Der er nok kvinnene hardere enn menn)

Selv driver jeg en bedrift som går bra, var sammen med en dame som ikke jobbet men var pen og oppegående men ikke jobbet.

Ble noen kulturelle forskjeller. Hun var opptatt å være snill å hjelpe folk etc, sjarmerende men funket ikke i lengden da jeg innerst inne ikke aksepterte at hun ikke ville  prøve å jobbe da hun har store ressurser og arbeidslinja står sterkt hos meg tydligvis, men ser i ettertid at hun kanskje ikke kunne alltid,  Det var dårlig bagasje fra barndommen/misbruk , og barn med utfordringer.

(Fortsatt forelsket men forskjellene ble for store)

Anonymkode: e4c2e...798

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

🤣Du gjør nøyaktig det samme som den høyt utdannede kvinnen jeg skrev om

Flere med samme tilbakemelding. 

Er det alle de andre som går i utakt?

Anonymkode: 115fe...1e7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Example skrev (21 timer siden):

Det at du ikke har bilde på dateprofilen din har nok mer å si. Men ja, inntekt kan ha betydning for menn også. Særlig om man ikke jobber i det hele tatt og kan veie opp med et pent utseende. 

For min egen del var det aldri aktuelt å bli sammen med ei som ikke jobber. At hun tjener mindre enn meg i jobben hun har, det bryr jeg meg ikke så mye om.

Jeg tror det er sunt for forholdet at begge et i jobb og får impulser utenfra. Det blir mye å bære for den andre hvis "hele livet" til partneren er deg.

Hvorfor driver du å hevder at menn dater nedover, når du selv aldri kunne datet noen som meg som er ufør? Det er da veldig selvmotsigende?

Syns ellers det er rimelig latterlig at du antyder at menn er hele livet til uføre kvinner. Hvis det er en noe jeg absolutt ikke er så er det avhengig av menn. Menn har aldri betalt en krone ekstra for meg, og praktisk sett trenger jeg hvertfall ikke menn.

Anonymkode: 30110...854

• Nyttig 5
Skrevet
Geminisoul_83 skrev (4 timer siden):

Hun JEG er sammen med bør ikke tjene mye mindre enn meg, hvorfor? Fordi jeg allerede tjener lite "640k" hvis vi skal kunne dra på ferier, ut å spise, feste, og gjøre aktiviteter sammen. Og da er det greit at vi tjener nesten likt. Har alltid vært sammen med kvinner som har tjent mer enn meg. At jeg tjener mindre enn de plager meg ikke, penger er ikke alt. Men det kan bli et problem i lengden.

Dette er min personlig mening, dater ikke folk uten bolig/leilighet eller som har gått livets harde skole.

Trodde 640 var mye 😅 Men er ikke imot standarden din. 

• Nyttig 1
Gjest Geminisoul_83
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trodde 640 var mye 😅 Men er ikke imot standarden din. 

Når du bor nær byen, har saftig boliglån alene og barn... Så kunne en tenke seg litt mer penger. 

Livet ble resatt etter skilsmisse, alt måtte kjøpes på nytt. Men det går, derfor er det fint for meg om vi tjener likt.

Endret av Geminisoul_83
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor driver du å hevder at menn dater nedover, når du selv aldri kunne datet noen som meg som er ufør? Det er da veldig selvmotsigende?

Syns ellers det er rimelig latterlig at du antyder at menn er hele livet til uføre kvinner. Hvis det er en noe jeg absolutt ikke er så er det avhengig av menn. Menn har aldri betalt en krone ekstra for meg, og praktisk sett trenger jeg hvertfall ikke menn.

Anonymkode: 30110...854

Statistisk sett stemmer det. Kvinner gifter seg så si aldri ned i inntekt og status. De fleste finner seg noen på samme nivå eller over.

Menn flest er villige til å datert noe ned, men samtidig finner også de fleste seg noen som ikke er alt for langt unna. Det er gjerne her utseendet spiller inn. En mannlig lege gifter seg gjerne med en pen sykepleier. En pen sykepleier gifter seg ikke med en ufør mann.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Example skrev (6 minutter siden):

Statistisk sett stemmer det. Kvinner gifter seg så si aldri ned i inntekt og status. De fleste finner seg noen på samme nivå eller over.

Menn flest er villige til å datert noe ned, men samtidig finner også de fleste seg noen som ikke er alt for langt unna. Det er gjerne her utseendet spiller inn. En mannlig lege gifter seg gjerne med en pen sykepleier. En pen sykepleier gifter seg ikke med en ufør mann.

Da sier vi det sånn. 

Skrevet

Pen søker trygg. Klassisk biologi. Du kan jo kjempe mot biologi hvis du orker.

Anonymkode: fe1ab...d43

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Pen søker trygg. Klassisk biologi. Du kan jo kjempe mot biologi hvis du orker.

Anonymkode: fe1ab...d43

Jeg kan godt kjempe mot biologien som du tror på. Har lang universitetsutdanning og grei økonomi, og da jeg ble skilt fant jeg ut at vakker mann var viktigere for meg enn rik mann. Så valgte meg en vakker fyr, selvfølgelig med høyskoleutdanning, men lavere utdanning og inntekt enn meg. Den gunstige økonomien og yrkesaktiviteten min gjorde at jeg ikke trengte å tenke på penger i valg av mann. 

Anonymkode: f5235...fba

• Nyttig 4
Skrevet
7 hours ago, Geminisoul_83 said:

Hun JEG er sammen med bør ikke tjene mye mindre enn meg, hvorfor? Fordi jeg allerede tjener lite "640k" hvis vi skal kunne dra på ferier, ut å spise, feste, og gjøre aktiviteter sammen. Da er det greit at vi tjener nesten likt. Har alltid vært sammen med kvinner som har tjent mer enn meg. At jeg tjener mindre enn de plager meg ikke, penger er ikke alt. Men det kan bli et problem i lengden.

Jeg dater ikke gamlinger og kjæresten min tjener mer enn deg. 

Anonymkode: 198f5...6e7

Skrevet
On 11/26/2023 at 4:32 PM, Example said:

Det at du ikke har bilde på dateprofilen din har nok mer å si. Men ja, inntekt kan ha betydning for menn også. Særlig om man ikke jobber i det hele tatt og kan veie opp med et pent utseende. 

For min egen del var det aldri aktuelt å bli sammen med ei som ikke jobber. At hun tjener mindre enn meg i jobben hun har, det bryr jeg meg ikke så mye om.

Jeg tror det er sunt for forholdet at begge et i jobb og får impulser utenfra. Det blir mye å bære for den andre hvis "hele livet" til partneren er deg.

Ren idioti hvordan du angriper de morderne kvinnene du selv vil tiltrekke deg. Menn sier de vil ha tradisjonelle kvinner helt til hun faktisk oppfører seg tradisjonell.

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, Example said:

Leger og sykepleiere gifter seg ikke. De fleste vil ikke dele arbeidsplass med partneren sin. 

Forresten jeg er ufør og kjæresten min har over en million i årslønn.

• Nyttig 2
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Det er synd. Jeg er ikke smart, så ser ikke for meg hva du forventer av noen.

Hva er det du forventer i en smart person? 

Nå har jeg egentlig gitt opp å fokusere på smarte kvinner, og går heller etter snill, rolig og pen. En som er emosjonelt robust og vil godt. Det er nok. Så vel opprinnelig etter en jeg kunne sparre med og dele ideer med, men gjør nå utelukket det med kompiser istedenfor. 

7 hours ago, AnonymBruker said:

Flere med samme tilbakemelding. 

Er det alle de andre som går i utakt?

Anonymkode: 115fe...1e7

Nja, nå liker jeg ikke generalisere så mye, men det er ofte at jeg ser kvinner oppføre seg slik, ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...