AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #21 Skrevet 11. juni 2023 Mannen har innrømmet at det var viktig for han at en partner var på "samme nivå" når det gjaldt utdanning og karriere. Fordi han ønsket forståelse for at jobben var en hobby og en del av livet. Han er veldig lite konservativ, og det har også betydd mye for han å være likestilt på hjemmebane. For oss har det fungert utmerket å være på samme nivå her. Det er mye forståelse og raushet når det gjelder overtid og jobbreiser. Og den som har litt tid til overs tar alltid unna på hjemmebane. Anonymkode: 5669f...e9e 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #22 Skrevet 11. juni 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er nok en klassegreie, å være tradisjonell og gammeldags med tanke på kjønnsroller. Håndverkermenn hadde vært helt uinteressant for meg, døtrene mine og andre godt utdanna kvinner jeg kjenner. Anonymkode: f5235...fba Kanskje. Det er uansett merkelig at menn er slemme om de ønsker kvinner i omsorgsyrker, mens kvinner er snille om de ønsker håndverkere / anleggsarbeidere etc. Anonymkode: a92ce...19f 2 1 1
SPOCA Skrevet 11. juni 2023 #23 Skrevet 11. juni 2023 Det er det vanskelig å gi et fasitsvar på, siden noen vil bry seg, og andre ikke, rett og slett. Jeg opplevde, da jeg var aktiv på Tinder, at jeg tiltrakk meg mange spennende, intelligente og fine menn. De var alle veldig interessert i hva jeg hadde studert, og arbeidet mitt. Skal sies at jeg har 14 års høyere utdanning som inkluderer to bachelorgrader og en mastergrad, i tillegg til årsstudium, og mange synes det var spennende. Samboeren min liker det veldig godt, for vi har ganske lik utdanning på en del områder, og det gjør at vi har mange like og sammenfallende interesser. Slik jeg opplever det, er det en del menn som liker utdanning hos kvinner som sammenfaller med deres interesser, men det viktigste er at at kvinnen kan forsørge seg selv. 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #24 Skrevet 11. juni 2023 Drakensson skrev (12 timer siden): Hol' up! Hvordan skal du finne ut noens IQ? Spør du dem virkelig om de har tatt en test etc? Fordi det er ganske upassende Man merker iq når man snakker «dypere» med en person. Det går på evnen til refleksjon, se sammenhenger og ha mer omfattende forståelse av hvordan ting henger samnen. Anonymkode: 747e9...b6b 1 2
sicario Skrevet 11. juni 2023 #25 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Tenker mest sånn statusmessig hva menn syns om en uten utdanning Anonymkode: 6749c...e27 Kunne ikke brydd meg mindre. En ting er alle praktikaliteter som kan bli litt utfordrende om en ny partner feks har tung gjeldsbelastning, ingen inntekt etc. det kan selvfølgelig bli en utfordring om man vil leve et liv som fordrer en viss økonomi etc. Men rent «statusmessig» ville jeg ikke ofret det en tanke. Om min samboer skulle havne i uløkka og feks miste inntektsgrunnlaget sitt, så hadde vi gjort de grepene vi måtte. Om det så innebærer å selge huset feks, så gjør man det som må gjøres. Jeg hadde jo selvfølgelig ikke gått fra henne over sånne ting. Om jeg hadde vært singel og møtt en uten utdanning, lav inntekt osv. Så hadde ikke det hindret meg fra å gå inn i en relasjon om jeg var glad i vedkommende og ville være kjæreste med hun. Hvordan jobb en partner har bryr meg null egentlig. Jeg vet jo hvor min samboer jobber, men aner svært lite om hva hun faktisk jobber med. Vi snakker ekstremt sjeldent om jobb, da vi begge finner det veldig uinteressant å preike om. Samme med inntekten hennes. Jeg vet omtrentlig hva hun tjener, men er ikke sånn at jeg har kontroll på det liksom.
sicario Skrevet 11. juni 2023 #26 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Menn bryr seg om jobben til dama. Men det er omvendt av hva som er viktig for damer. Menn skyr nemlig damer med høy utdanning og krevende stillinger. Anonymkode: 94b61...080 Noen menn da i tilfelle. Samboeren min har høyere utdannelse en meg, tjener mer en meg og har en langt mer krevende jobb en meg. More power to here🙋🏼♂️ Nå er type utdanning, lønn og jobb særdeles irrelevant i vår relasjon da. Dette er ting som ikke tar plass i forholdet vårt. Vi er sammen av helt andre årsaker en hvordan jobb, utdanning og lønn vi har. 2
Gjest Drakensson Skrevet 11. juni 2023 #27 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man merker iq når man snakker «dypere» med en person. Det går på evnen til refleksjon, se sammenhenger og ha mer omfattende forståelse av hvordan ting henger samnen. Anonymkode: 747e9...b6b Mennesker er komplekse. Man skal ikke leke psykolog. En person kan lett oppfattes som "dum" som et resultat av autisme for eksempel Vær forsiktig
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #28 Skrevet 11. juni 2023 Nei det er bare kvinner som er overfladiske Anonymkode: 24e2d...ccd 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #29 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei det er bare kvinner som er overfladiske Anonymkode: 24e2d...ccd Haha 😄 Anonymkode: a5947...4be 4
Topsi Skrevet 11. juni 2023 #30 Skrevet 11. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vil høre kvinners erfaring og menns tanker, fint om mennene som svarer selv skriver sitt utdanningsnivå. Jeg har vært ufør i mange år, ingen utdanning men på vei tilbake i arbeidslivet nå. Har heldigvis utseendet med meg og aldri hatt problemer med å få beilere, men nå er jeg i alderen hvor man kjøper hus og får barn sammen. Hvor mye skremmer det vekk menn om jeg sier at jeg er ufør i arbeidstrening? Sykdommen i seg selv går ikke ut over en partner eller et forhold på noen måte. Burde jeg holde det hemmelig til jeg har kommet meg i full jobb igjen? Burde jeg ta en utdannelse først men da gå glipp av mange år som arbeidstaker? Sånn rent økonomisk trenger jeg ikke høy inntekt selv siden jeg er vant til å klare meg på ufør. Jeg eier også leilighet som kan selges om det blir aktuelt å kjøpe hus med noen så økonomien min er ikke til store hindre. Tenker mest sånn statusmessig hva menn syns om en uten utdanning (men veldig belest på eget initiativ) og ikke i full jobb enda pga mange år ufør Anonymkode: 6749c...e27 Du ønsker barn,.så da er du ikke altfor gammel. Jeg var ufør, begynte på sykepleien som 37-åroing, anbefaler absolutt utdanning, du kan gjøre det på uføretrygd. Men ville.vært ærlig med en mann Endret 11. juni 2023 av Topsi
Vera Skrevet 11. juni 2023 #31 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvis du leser svaret mitt et par ganger til så kanskje du får med deg at jeg ikke stiller det spørsmålet. Man må ikke alltid stille et direkte spørsmål for å få et tilfredsstillende svar. Men jeg senser at du ville følt deg truet av spørsmål i den retningen, så det er ikke rart du går i forsvar. Anonymkode: 605e3...5a3 Jeg har 126 i IQ - men er sosialt klønete..på hvilke måte tenker du at du ville ha funnet ut hva IQ-en min er? 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #32 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når jeg har utdanningen/jobben min i bioen så får jeg færre likes enn om det ikke står noe 😄 Så for en del menn er jurist tydeligvis en dealbreaker. Men tror ikke menn bryr seg egentlig, har en ufør venninne som er veldig populær 😊 Hun er ikke smellvakker, men hun er mye mer sjarmerende enn meg 😊 Men noen menn bryr seg såklart, vi har jo de sjarmerende mannfolka som lister opp hvilke jobber kvinner ikke bør ha 🤦♀️ Anonymkode: a5947...4be Stusser litt på at du får fler likes hvis du fjerner yrket ditt. Jeg tror menn flest bryr seg lite om hvilken jobb/utdannelse kvinner har med mindre det er tydelig at yrket/utdannelsen er nært knyttet til identiteten til vedkommende. En merker jo her på forumet at noen kvinner føler de tar en klassereise hvis de tar en lang utdannelse. For min del mister jeg interessen hvis det er snev av arroganse i hvordan folk framstiller seg selv. Har selv omlag 10 år med høyere utdanning, og synes utdanning i seg selv er underordnet som "kvalitet". Dette mest fordi at lange utdannelser som regel har så snevert fagfelt at de sier lite om generell kunnskap og visdom, og at jeg er mye mer interessert i hvordan personen er som medmenneske. Joda, det finnes nok et fåtall ditto menn, men kan ikke si at jeg kjenner noen slike. I min omgangskrets er det alt fra snekkere til dr. Ingeniører, og vi har absolutt ingen problemer med å ha det trivelig sammen. Noen av de smarteste og mest kunnskapsrike menneskene jeg har møtt lyktes heller ikke på skolen, så jeg har et tilsvarende åpent sinn når jeg møter nye kvinner. Anonymkode: 978ce...f18 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #33 Skrevet 11. juni 2023 Har et generelt inntrykk av at menn ikke er særlig opptatt av kvinners utdanningsnivå og yrke. Tror det er mer dealbreaker for kvinner enn menn at man er uføretrygdet. Anonymkode: b6e74...55e 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #34 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Vil høre kvinners erfaring og menns tanker, fint om mennene som svarer selv skriver sitt utdanningsnivå. Jeg har vært ufør i mange år, ingen utdanning men på vei tilbake i arbeidslivet nå. Har heldigvis utseendet med meg og aldri hatt problemer med å få beilere, men nå er jeg i alderen hvor man kjøper hus og får barn sammen. Hvor mye skremmer det vekk menn om jeg sier at jeg er ufør i arbeidstrening? Sykdommen i seg selv går ikke ut over en partner eller et forhold på noen måte. Burde jeg holde det hemmelig til jeg har kommet meg i full jobb igjen? Burde jeg ta en utdannelse først men da gå glipp av mange år som arbeidstaker? Sånn rent økonomisk trenger jeg ikke høy inntekt selv siden jeg er vant til å klare meg på ufør. Jeg eier også leilighet som kan selges om det blir aktuelt å kjøpe hus med noen så økonomien min er ikke til store hindre. Tenker mest sånn statusmessig hva menn syns om en uten utdanning (men veldig belest på eget initiativ) og ikke i full jobb enda pga mange år ufør Anonymkode: 6749c...e27 For å svare kort, nei. Utdanning og inntekt har ikke noe å si for de fleste menn. For min del kunne hun jobbet på mc-ern, som avisbud eller i kassa på Rema. Det hadde ikke brydd meg. Om hun var sprudlende, flott og hadde en vakker personlighet hadde det vært nok. Det fungerer ikke slik andre veien. Kvinner er svært opptatt av menn sin sosial status i datingmarkedet. Anonymkode: 510bc...6ce 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #35 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): For å svare kort, nei. Utdanning og inntekt har ikke noe å si for de fleste menn. For min del kunne hun jobbet på mc-ern, som avisbud eller i kassa på Rema. Det hadde ikke brydd meg. Om hun var sprudlende, flott og hadde en vakker personlighet hadde det vært nok. Det fungerer ikke slik andre veien. Kvinner er svært opptatt av menn sin sosial status i datingmarkedet. Anonymkode: 510bc...6ce Jeg er kvinne og ikke opptatt av det, så det er stor forskjell på kvinner. Og menn, noen menn synes utdanning og inntekt er viktig. Anonymkode: a5947...4be
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #36 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg er kvinne og ikke opptatt av det, så det er stor forskjell på kvinner. Og menn, noen menn synes utdanning og inntekt er viktig. Anonymkode: a5947...4be Nå snakker vi generelt. Enkeltunntak avkrefter ikke regelen. Anonymkode: 510bc...6ce
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2023 #37 Skrevet 11. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå snakker vi generelt. Enkeltunntak avkrefter ikke regelen. Anonymkode: 510bc...6ce Jeg er heller ikke opptatt av dette. Er fraskilt dame på 30+. Aldri brydd meg om menns jobb i det hele tatt. Var gift med en håndtverker. Anonymkode: e789b...85b
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #38 Skrevet 12. juni 2023 Som kvinne med utdannelse (advokat) er min erfaring at menn bryr seg svært lite om utdannelsen min. Den kan til og med være negativ for noen menn hvis de har mindre utdannelse enn meg. Det som derimot alle menn jeg har hatt et forhold med (en drøy håndfull) er opptatt av, er at jeg ikke er en belastning for dem økonomisk. Vi som kvinner bør være i stand til å forsørge oss selv, uavhengig av hva slags utdannelse vi har. Selv fikk jeg god bruk for dette som alenemor til tre små barn etter skilsmisse. Anonymkode: a583a...11a 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #39 Skrevet 12. juni 2023 15 hours ago, Vera said: Jeg har 126 i IQ - men er sosialt klønete..på hvilke måte tenker du at du ville ha funnet ut hva IQ-en min er? Man kan merke det på hvor bra logikken til en person er. Hvordan de ser på ting. Oppførsel. Noen få smarte er mer gjemt fordi de maskerer egne tanker og naturlig oppførsel, men de vil fortsatt ofte fremstå som oppegående. Victor fra forræder er vel en type person som er ganske smart, men som kanskje blir undervurdert fordi han har en måte å være på som gjerne ikke blir assossiert med å ha høy iq Anonymkode: f9c2b...888
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #40 Skrevet 12. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nå snakker vi generelt. Enkeltunntak avkrefter ikke regelen. Anonymkode: 510bc...6ce Nei, nettopp. Du tar også utgangspunkt i det du mener selv. Anonymkode: a5947...4be
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå